30 augustus 2012

‘Adverteerders kunnen met ons alle kanten op’

Mooi meisje VIVA wordt 40 jaar. Met een nieuw meisje van 43 aan het roer: Gijsje van Bentum. Wat vindt zij het sterke van VIVA? “VIVA is 360°. Wij zitten overal.”


Gijsje van Bentum is een ervaren tijdschriftenmaker. Ze was onder andere freelance eindredacteur bij Panorama, Grasduinen, vtwonen en Marie Claire, eindredacteur bij Elle en Red en chef tekst bij Elle. Sinds kort is ze hoofdredacteur van VIVA.

En, hoe bevalt het?
“Ik werk er pas twee maanden maar ik voel me al helemaal thuis. Buiten de imposante muren van Sanoma hoorde ik dat VIVA de leukste redactie van Nederland heeft. Dat gerucht klopt.”

Wat kunnen we van jou als hoofdredacteur verwachten?
“Als ik namens het team mag spreken: een onafgebroken rits heerlijke VIVA’s en VIVA Mama’s en een bruisend online platform. Plus een groots VIVA 400-event en de lancering van het jubileumnummer. VIVA ziet er namelijk uit als een mooi meisje maar ze is ook alweer 40 jaar.”

Welke successen heeft VIVA de afgelopen tijd geboekt?
“We zijn maar liefst 100 pagina’s dik en knap geworden. Ook de marketing heeft leuke dingen gedaan: misschien kun je je de porna-dvd en de actie met de roze dozen door het land nog herinneren. Het goed gaat goed met VIVA. De vernieuwing heeft een positief effect op onze verkoopcijfers.”

Wat is de kracht van VIVA?
“De VIVA-vrouw pleast niemand, behalve zichzelf. Dat maakt VIVA een unieke vrouwentitel.”

Wat biedt VIVA adverteerders?
“Heel simpel: VIVA is 360°, dus overal, van op de iPad tot aan Pinterest en Google+. Dat betekent dat adverteerders met ons echt alle kanten op kunnen.”

Je start wel in een mooi feestjaar…
“Ja, we zijn bezig met een oogstrelend, ongekend dik jubileumnummer, dat begin oktober in de winkel ligt. In november maken we bekend wie de meest succesvolle VIVA-vrouwen van het jaar zijn. En dan feesten we door tot 2013.”