Basics
Leaderboard

Aanlevervoorwaarden
- Het materiaal dient minimaal 3 werkdagen voor livegang aangeleverd te worden bij de Adoperations afdeling van DPG Media via adops.nl@sanoma.com.
- Vermeld graag bij het aanleveren het referentienummer op de offerte (bijvoorbeeld 100012345), de naam van de klant en de naam van de campagne.
- Voor alle advertenties binnen het Sanoma netwerk geldt dat het voor de bezoeker duidelijk moet zijn dat het om een advertentie gaat.
- Een volledig overzicht van DPG Media’s advertentie- en aanlevervoorwaarden zijn te vinden op www.dpgmediamagazines.nl/adverteren/.
Gedragsvoorwaarden
- De uiting mag een computer van een gebruiker niet hoger belasten dan 40% van het processorgebruik.
- De uiting mag een smartphone of een tablet niet vertragen of laten vastlopen.
- De uiting mag een app of mobiele browser van een gebruiker niet vertragen of laten crashen.
- Geen 100% transparante achtergrond (max 50%).
- Indien de achtergrond van de banner dezelfde kleur heeft, dient er een raster om de uiting heen te worden geplaatst. Dit ter verduidelijk voor de bezoeker wat de banner is en wat de site.
- Een uiting mag maximaal 3 keer loopen.
- Een uiting moet een duidelijke CTA hebben.
- De duur van een eventuele video is maximaal 15 seconden.
- De video mag automatisch afspelen.
- Geluid van een video staat bij het serveren standaard uit en kan on click geactiveerd worden.
- Er dient duidelijk een ‘play’, ‘pauze’ en of ‘stop’ knop aanwezig te zijn.
Technische specificaties
- Het formaat van deze advertentie is 728×90 px.
Aanleveren fysiek materiaal
- De bestandsgrootte is maximaal 100 Kb.
- De URL van de landingspagina of losse impressie- en clicktrackers.
- Aanleveren als (animated) .gif, .jpg, of .png.
Aanlevering adservingcode
- Materiaal kan ook aangeleverd worden in de vorm van een adservering code.
- Initial load: 100 Kb.
- Host-initiated subload: nvt.
- User initiated load: nvt.
- HTML5 kan aangeleverd worden via de IAB standaard.
https://www.iab.com/guidelines/html5-for-digital-advertising-guidance-for-ad-designers-creative-technologists/ - AppNexus volgt de door IAB aanbevolen upload van zipbestanden. Vanuit een AppNexus-perspectief wordt een HTML5-advertentie op dezelfde manier behandeld als een andere banner van derden.
- In het bestand dient wel de juiste AppNexus Clicktag verwerkt te worden. Hieronder staat uitgelegd hoe deze geïmplementeerd moet worden.
- https://wiki.xandr.com/display/industry/Use+IAB%27s+HTML5+clickTag+Standard+on+Xandr
Voor vragen kunt u altijd contact opnemen met de Adoperations afdeling van DPG Media via adops.nl@sanoma.com of 088 5569 540.
Share: