11 maart 2015

‘Als het goed is voor onze lezer, dan is het ook goed voor onze adverteerder’

Magazine, site, events, specials: Libelle is hét voorbeeld van een sterk 360-mediamerk. “Print speelt daarin een superbelangrijke rol. We weten als geen ander hoe we aan response en traffic van vrouwen komen… We hebben zelf immers het beste medium in handen!” In gesprek met hoofdredacteur Franska Stuy.

Wat is het geheim van een succesvolle samenwerking met Libelle?

“Dat alles wat we doen bij onze lezeres begint. Ons uitgangspunt is: als het goed is voor onze lezer, dan is het ook goed voor de adverteerder. Libelle heeft een redactieteam dat bestaat uit mensen die stuk voor stuk Libelle ‘zijn’. Als je tot op de millimeter nauwkeurig weet waar je merk voor staat en wat er bij je merk past, dan kun je er ook steeds leuke nieuwe dingen voor bedenken.”

Wat mag geen enkele adverteerder missen dit jaar?

“Om te beginnen natuurlijk de Libelle Zomerweek, van 18 tot en met 24 mei. Daarvoor werken we graag met elke adverteerder een op maat gemaakt plan uit. Een plan dat 1-op-1 contact met de doelgroep betekent en helemaal in het thema past.  Kunnen wij voor zorgen!

Daarnaast komen we eind september met een nieuw event: Libelle Outdoor, met als thema dit jaar BLUES&BEEF. Lekker veel muziek, maar ook nieuwe dingen zien, workshoppen, proberen en proeven. Hebben we ontzettend veel zin in. Net als onze lezers. Gaven ze in onderzoek al aan. Wordt heel spannend, groot en spraakmakend.

Verder gaan we LibelleDaily.nl lanceren. Nieuwtjes en nieuws. Van nice-to-know tot must-know. Adverteerders kunnen launching partner worden of zelfs complete domeinen claimen. Ook daarvoor maken we graag in overleg een plan, maar ik heb al wel een paar ideeën om samen met adverteerders een themaweek of een themadag te verzorgen: zoals de Daily-Look of de Gezond & Mooi-dag,  Zaterdag Soepdag of de WoonWeek, Schoon & Fris-dag of WinstWeek. En dat je dan met behulp van financiële tips aan het einde van die week geld overhoudt voor Shopping Saturday! En zo kan ik nog uren doorgaan.”

Welke rol speelt print in al die plannen?

“Uiteraard jagen we alles aan via print. Wij weten wel hoe we aan response en traffic van vrouwen komen… We hebben zelf het beste medium in handen! Het hart van Libelle is het print magazine. Daar komt alles samen. Dankzij onze print-succesformule en de bijzondere band die we met onze doelgroep hebben, kunnen wij het merk Libelle zo goed uitbouwen.”

Droomsamenwerking?

“Een complete Libelle-modecollectie. Waarom zouden we de kracht van Libelle niet gebruiken om samen een hele collectie neer te zetten? Vanuit ons als redactie kan dat heel goed. En we kunnen het ook nog eens met veel toeters en bellen samen groot in de markt zetten! Ik hoor graag van u!”

Advertentiemogelijkheden Libelle

Voor meer informatie over de verschillende advertentiemogelijkheden van Libelle, neem contact op met ons salesteam via 088 556 7777 of sales.nl@sanoma.com.