22 februari 2013

AutoWeek breidt uit naar België

Met ingang van komende zomer verschijnt in België de Vlaamse editie van AutoWeek. Het nieuwe tijdschrift gaat wekelijks uitkomen en is gebaseerd op de succesvolle Nederlandse formule van AutoWeek.

Objectiviteit en onafhankelijkheid zijn de twee belangrijkste trefwoorden voor de Vlaamse AutoWeek. Het weekblad zet nadrukkelijk in op de actualiteit, vertaald naar eigen autotests, reportages, interviews en achtergrondverhalen. Daarbij draait het niet alleen om nieuwe modellen en occasions, AutoWeek kiest ook voor klassiekers, youngtimers en supercars en zal regelmatig met themanummers verschijnen.

Het idee om een 100% Vlaamse editie van AutoWeek uit te geven, is op de Nederlandse redactie ontstaan. Hoewel er een Vlaams team op het nieuwe tijdschrift wordt gezet, betreft het een uitgave van Sanoma Media Netherlands. Naast de Vlaamse editie van AutoWeek zullen ook de Nederlandse wekelijkse versie en de glossy specials Classics en GTO in België verkrijgbaar blijven.