14 januari 2015

Belangrijkste ontwikkelingen in advertising

Advertising wordt steeds meer technologie gedreven. En die ontwikkeling zet zich in hoog tempo voort. Erik-Jan Gelink, CCO Sanoma, zette de belangrijkste ontwikkelingen in advertising op een rijtje in een column voor het Nederlands Medianetwerk.

Techniek en data helpen bij communiceren van boodschap

Erik-Jan Gelink: “Met het toenemen van het aantal kanalen kunnen techniek en data helpen om op al die touchpoints, afhankelijk van het moment, de locatie, het umfeld en het dataprofiel een passende boodschap te communiceren. Eenvoudiger wordt het er niet op, maar wel effectiever!”

Crossmediale campagnes en data zijn het antwoord

“Mediagebruik raakt steeds verder versnipperd en de customer journey wordt steeds complexer. Voor adverteerders wordt het dus steeds lastiger om consumenten te bereiken, omdat ze niet langer te vinden zijn binnen het umfeld of op het device waar je ze verwacht. Geïntegreerde, crossmediale campagnes in combinatie met slim gebruik van data zijn daarop het antwoord.”

Lees de volledige online column van Erik-Jan Gelink op Nederlands Media Nieuws.