5 juni 2014

Big Data meets Big Content

Op 15 mei organiseerde Head Office NL haar tweede Content Marketing Experience (CME) in de oude kruitfabriek EXPLORE van Lute (Muiden). Het onderwerp van deze CME was Big Data meets Big Content.

Managing director Fred van Gelder gaf de aftrap met een presentatie over de kansen en uitdagingen voor merken die data en content willen verbinden. Gerd Leonhard (trendfuturist van o.a. Google) volgde met een toekomstbeeld dat niet zo ver weg blijkt te liggen: ‘Welcome to the future, it is now’ en ‘Technology is king, but content is queen’. Maurits Kaptein (verbonden aan de universiteit van Tilburg) gaf een lezing over ‘digital seduction’ en waarom mensen (lees: consumenten) doen wat ze doen. Alexander Klopping (bekend van De Wereld Draait Door) sloot het programma af en kwam terug op wat Fred, Gerd en Maurits ook vertelden: het gaat om de relatie tussen de data en content en illustreerde dit met een aantal levendige voorbeelden als Car2Go en UberCab.

Sanoma Media Matters

Ben je benieuwd naar de presentatie van Fred van Gelder over ‘Big Data meets Big Content’? Schrijf je dan in voor zijn sessie tijdens Sanoma Media Matters op donderdag 12 juni van 10:30 – 11:15 uur. Lukt dat niet, lees dan onze liveblog of neem contact met ons op!

Volgende CME bijwonen?

Wil je de volgende Content Marketing Experience bijwonen, zet 2 oktober alvast in je agenda en houd onze website in de gaten!