27 januari 2016

Branded content: de eye catchers van 2015

De inzet van branded content was ook in 2015 onverminderd groot. Uit alle content samenwerkingen met adverteerders kiest Greetje van de Pol, manager Commerciële Redactie bij Sanoma Marketing Partnerships, drie opvallende campagnes.

1. Menzis: 14 unieke levensverhalen

Menzis en NU.nl zetten in het laatste kwartaal van 2015 ‘Mooie Mensen’ in de schijnwerpers. De verhalen, stuk voor stuk van mannen en vrouwen die elke dag het verschil maken, werden cross device aangejaagd. “Wat deze campagne zo sterk maakte, was de combinatie tussen actuele relevantie en diepgaande human interest,” aldus Greetje. “In totaal zijn de 14 verhalen meer dan 500.000 keer gelezen, en was de gemiddelde leestijd bijna een minuut. Die lange leestijd verraste ons, omdat NU.nl bij uitstek een platform is voor korte, snackable content. Maar als je de juiste snaar raakt, doen long reads het dus ook geweldig op NU.nl. 

 

2. Auping: 3 droomslaapkamers

Wie maakt de mooiste slaapkamer met het Auping Essential bed? Die uitdaging legden Auping en vtwonen neer bij drie koppels van influencers en stylisten. Zij ontwierpen ieder hun ideale slaapkamer, en onthulden die op de vt wonen&design beurs. Lezers konden stemmen op hun favoriet, en maakten zo kans op het winnende ontwerp. Greetje: “De kern van deze campagne was een sterke 360 graden aanpak. Verschillende media, één boodschap.” In totaal hebben ruim 11.000 mensen gestemd. De campagne heeft 2,4 miljoen mensen bereikt en er is 2200 uur aan content bekeken. Greetje: “Het is gelukt de doelgroep op een inspirerende manier te activeren, Auping heeft veel leads verkregen, en het Essential bed is flink op de kaart gezet: een win-win-win situatie dus!”

3. VW Golf GTE: 1 event, 30 testrijders

Een plug-in hybrid die eruitziet en rijdt als een GTI: dat is de Golf GTE. Rondom de introductie van deze auto organiseerden Volkswagen en Sanoma een event. Dertig mensen mochten een dag lang de nieuwe Golf GTE testen. Greetje: “Wat deze case uniek maakt, is dat we een event hebben neergezet om content te creëren. Tijdens de testdag hebben we video’s, testverslagen, interviews en foto’s gemaakt. Al die content is gebruikt in een branded content campagne met de merken NU.nl en Autoweek. En om het rond te maken werden de lezers van de content later getarget met display uitingen.” Het resultaat: ruim 200.000 pageviews op de Volkswagen Golf GTE artikelen op NU.nl en Autoweek.nl, en 8,6 miljoen impressies van de display uitingen.

Bekijk de videocase.

Branded content bij Sanoma

Profiteer jij al van Sanoma’s netwerk om je branded content boodschap te brengen? De mogelijkheden om branded content in te zetten zijn legio. Van advertorials en redactionele samenwerkingen – zowel print als online – tot events, specials en video. Commerciële Redactie van Sanoma’s Marketing Partnerships is gespecialiseerd in de productie van branded content. Meer weten? Neem contact met je accountmanager, of via sales.nl@sanoma.com | 088 – 556 67 77.