https://www.youtube.com/watch?v=6FRyW1_Hh_k

18 juli 2013

Campagne Startpagina: dit is het nieuwe zoeken

Startpagina laat vanaf vandaag groots via verschillende mediakanalen weten hoe ‘het nieuwe zoeken’ werkt. Het internetmerk bestaat al 15 jaar en is nog steeds voor veel internetters dé site waar men internet mee opstart om vandaaruit verder te surfen. Met het nieuwe zoeken wordt de kwaliteit van de zoekresultaten nog beter.

Wat Startpagina zo bijzonder maakt is dat de site een redactie heeft die een voorselectie maakt van relevante links. Alle links op Startpagina zijn handmatig geselecteerd en gecontroleerd door een vakkundige redactie. Dit biedt gemak, snelheid en levert de bezoeker betrouwbare resultaten op.

Menselijke hand
Als je een zoekopdracht geeft, zal de site bij veelgebruikte zoekopdrachten ook een handgeselecteerde selectie aan relevante zoekresultaten van Startpagina zelf weergeven. Startpagina keert het dus als het ware om: in plaats van te starten met de welbekende rijtjes, kan de bezoeker eerst een zoekopdracht ingeven waarna Startpagina meteen de meest relevante resultaten op een rijtje presenteert – en de overbodige rijtjes weglaat. Ook hier heeft de redactie weer de selectie gemaakt.

Startpagina gelooft namelijk dat bij generieke zoekopdrachten de menselijke hand een beter resultaat kan bieden dan een zoekmachine die met algoritmes werkt. Zo krijg je, wanneer je bij Startpagina zoekt op een onderwerp als ‘energie’, meteen een overzicht van de belangrijkste energieleveranciers, vergelijkers, algemene informatie over energie en soorten energie.
Overigens biedt Startpagina ook nog gewoon de mogelijkheid om andere zoekmachines als Google en Yahoo te raadplegen. 

Varkentje als mascotte
De vandaag gestarte advertentiecampagne is gericht op een breed publiek en benadrukt dat Startpagina continu in ontwikkeling is en goed aansluit bij de zoekbehoeften van internetters. In de campagne speelt de redactie de hoofdrol. De handmatige selectie van de beste websites wordt in beeld gebracht en de nieuwe manier van zoeken wordt geïntroduceerd. Daarnaast wordt de Startpagina-mascotte opgevoerd – een varkentje dat een neusje heeft voor de beste sites. De campagne – op tv, online, in print en outdoor – is ontwikkeld in samenwerking met Leukwerkt.