• Voor écht vers ben je bij Albert Heijn aan het goede adres

    Vers Getest. Libelle samen met Albert Heijn

Conceptomschrijving

Op een cross mediale wijze gaan wij de lezeressen van Libelle én de klanten van AH overtuigen van de slogan. Albert Heijn én Libelle, beide marktleider in de supermarktbranche en mediawereld zijn een 1 op 1 match.

Doelstelling

De belangrijkste doelstelling van deze samenwerking was om het thema ‘écht vers’ op een zo creatief en kwalitatief mogelijke manier te laden.

Uitwerking

Libelle Vers Getest is een succesvolle commerciële 360° samenwerking met Albert Heijn. De focus bij dit project ligt bij video/ Libelle TV. Vers Getest is een all year round deal met in de hoofdrol elke maand een nieuwe kookwedstrijdvideo op Libelle TV met ondersteuning van een culinaire rubriekspagina in Libelle. In elke aflevering stond een versproduct van Albert Heijn in de schijnwerpers. Van aardappel tot pompoen, van geitenkaas tot gehaktbal: alles kwam aan bod.

Via social media en print stuurden duizenden enthousiaste lezeressen hun recept in; het was dé kans bij uitstek om mee te doen aan een kookwedstrijd zonder op driesterrenniveau te moeten koken. Alle inzendingen waren van hoog niveau, zodat kiezen nog best lastig was. De drie geselecteerde ‘chefs’ werden vervolgens uitgenodigd om in een professionele keuken hun recept te koken of te bakken.

Libelle’s redactiemanager Marleen Koolmees praatte als een ware Martine Bijl vol flair de kookwedstrijd aan elkaar en had gezellige gesprekjes met de kandidaten. Ze werd geflankeerd door telkens weer een nieuwe productmanager van Albert Heijn. Als jury bepaalde het gelegenheidsduo wie uiteindelijk de winnaar werd op basis van de vraag: “In welk recept komt het product het best tot zijn recht?”. Het winnende recept werd onder de video geplaatst.

Daarnaast werden zowel in print als online tips en weetjes over het product dat die maand centraal stond gecommuniceerd.

1/1 pagina Libelle

Vers Getest video op Libelle TV

Resultaat

Nog even in cijfers: gemiddeld aantal views per video is ruim 25.000, ten opzichte van een benchmark van 10.000 views op 10 seconden. Via de printuitingen zijn 1.495.000 lezeressen bereikt, online hebben gemiddeld 10.000 kijkers kennis kunnen maken met Vers Getest door middel van een artikel over het product van de maand. Met de kick-off op de Libelle Zomerweek 2018 zijn 85.000 bezoekers bereikt: zij konden in de speciale Vers Getest-stand gratis Albert Heijn-versproducten proeven en testen.

25.000

Gem aantal views per video

1.495.000

Print bereik

85.000

Bezoekers Libelle Zomerweek