• Informatieve content voor de overgang in samenwerking met A.Vogel

    Overgangsproof eten

Doelstelling

Doel van de campagne is zoveel mogelijk inschrijvingen voor de nieuwsbrief ‘Samen Door De Overgang’. 

Conceptomschrijving

Een professionele en informatieve video voor de doelgroep (50+ en in de overgang), als vervolg op onze eigen serie: Opvliegers Enzo. Samen met A.Vogel maakt Margriet een video die gepubliceerd wordt met het thema: je ideale gewicht.

In de video maken twee ambassadrices van A.Vogel een dagmenu uit de weekmenu’s van de online tool van A.Vogel. De uitleg van de recepten zal worden afgewisseld met tips van Hetty (voedingsdeskundige) van A.Vogel.

Artikel op Margriet.nl

Uitwerking

In de video wordt de online tool met 4 weekmenu’s benoemd en komen tips naar voren hoe je het beste op gewicht kunt blijven. In de korte embedded video kun je een gezond overgangsproof recept zien waarbij ook het product in beeld is gebracht op een subtiele- en verantwoorde manier.

De video wordt aangejaagd via Margriet.nl, Margriet social kanalen en Margriet nieuwsbrief.

Video 'Overgangsproof eten'

Resultaat

De samenwerking heeft mooie resultaten behaald, mede omdat het artikel binnen één dag de benchmark al heeft behaald van ruim 9k artikel views. De gemiddelde leestijd hierbij ligt boven de 2 minuten en laat zien dat de lezeres echt even de tijd neemt om het artikel te lezen. Facebook bereik ligt boven de 35.000, het streven ligt boven de 20.000.

De CTR ligt boven de 9% waardoor het gemiddelde dat doorgeklikt heeft, erg hoog is.

Mooie resultaten naar tevredenheid van de klant.

9.000

Artikel views

> 2 min

Gemiddelde leestijd

9%

Gemiddelde CTR