Zo Zit Dat Online

Veronica Magazine Online

Scholieren.com Online

Story online

Mart Smeets krijgt dagelijkse videocolumn op NU.nl tijdens Giro d’Italia en Tour de France

Mart Smeets zal deze zomer op NU.nl op karakteristieke wijze de etappes uit de Giro d’Italia en Tour de France bespreken in een dagelijkse videocolumn. De video’s zijn een samenwerking tussen NU.nl en de VARAgids en zijn vanaf vrijdag 4 mei te vinden op NU.nl/Mart.

In een paar minuten zal Smeets de kijker meenemen langs de opvallende zaken van de afgelopen etappe. Hij doet dit op zijn geheel eigen wijze waaraan kijkers de afgelopen jaren gewend zijn geraakt op tv. “We zijn erg blij dat een wielericoon als Mart Smeets deze zomer tientallen keren op NU.nl te vinden is”, aldus Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur van NU.nl.

Smeets zelf kijkt er naar uit om de grote wielerrondes op verschillende manieren onder de aandacht te brengen: “Als je altijd hebt geroepen dat er hier te lande niets gebeurt, moet je ook consequent zijn en er zelf de schouders onder willen zetten. Het is een leuke uitdaging en het zal mijn eerste vlogwerk ooit worden. Spannend.” De video’s komen dagelijks tussen 20.00 en 21.00 uur op de voorpagina van NU.nl en op NU.nl/Mart.

In de VARAgids zal Smeets de Giro d’Italia, Tour de France en Vuelta met artikelen, routeschema’s en muziekstukjes begeleiden. Meer rond Mart Smeets vind je op VARAgids.nl/Mart.

Libelle

Anita Witzier gasthoofdredacteur van Nouveau.nl op wereldvrouwendag

“Het gaat niet om leeftijd, maar om leeftijdsgevoel”

Speciaal vanwege wereldvrouwendag op 8 maart neemt Anita Witzier voor een dag Nouveau online over. Naast een hoofdblog over het ‘ageless’ gevoel (“de bevrijding van het nee durven zeggen”), post Anita om de twee uur een andere blog waarbij ze zich uitspreekt over typische Nouveau pijlers als: mode, reizen, moment voor jezelf én Máxima.

Anita: “50+-vrouwen mogen er meer dan ooit zijn. 50+ is een interessante levensfase. Het was misschien een beetje ondergewaardeerd, maar het begint nu trendgevoeliger te worden. Ik roep al jaren dat we verder moeten kijken dan die grens van 49. Deze visie deelde ik al op laat-zien.nl, en speciaal voor 8 maart ook op www.nouveau.nl. Een mooie plek om mijn ervaringen te delen en te laten zien dat het niet gaat om leeftijd, maar om leeftijdsgevoel.

50+ vrouwen grootste groep vrouwen in Nederland

Dat de 50+-vrouw zich ook met grote regelmaat online begeeft, is duidelijk te zien aan de bezoekersaantallen op Nouveau.nl, het online platform van het gelijknamige magazine: in februari is de 467.000e bezoeker aangetikt.

Claudia Straatmans, hoofdredacteur Nouveau: “Ik denk dat een verklaring zit in het feit dat steeds meer 50+ vrouwen ook online willen worden erkend en herkend. Met Anita Witzier op wereldvrouwendag onderstrepen we de hunkering naar erkenning en herkenning voor de grootste groep vrouwen die Nederland rijk is. Een groep die niet altijd gezien wordt, maar die we bij Nouveau graag op het schild hijsen.”

Startpagina introduceert nieuw design van GoeieVraag

Het grootste vraag- en antwoordplatform van Nederland is vernieuwd. Met het nieuwe uiterlijk sluit de site nog beter aan bij het portfolio van Startpagina

In 2009 begon GoeieVraag als eerste Q&A-site van Nederland en sindsdien biedt het platform ruimte om vragen te stellen en antwoorden te geven. Uitgegroeid tot een ware community werd GoeieVraag in 2016 geïntegreerd door Startpagina.

Startpagina wil met het nieuwe design GoeieVraag nog beter verbinden met Startpagina.nl. Dit zie je duidelijk terug in het nieuwe uiterlijk. Daarnaast is het nu op GoeieVraag ook mogelijk om kennispartner te worden van een categorie of om een branded content artikel te plaatsen. Voor adverteerders biedt Startpagina zo nieuwe mogelijkheden.

Joey Noordhoorn, Productmanager Startpagina GoeieVraag:

“Al sinds de integratie van GoeieVraag binnen Startpagina zaten we te broeden op het vernieuwen van de website. Door middel van een nieuw design wilden we het grootste vraag- en antwoordplatform dichter bij Startpagina brengen. Daarnaast bezitten we met GoeieVraag een enorme hoeveelheid user generated content en dit biedt kansen voor adverteerders.”

Het succes van GoeieVraag is versterkt door Startpagina en zal nog meer versterkt worden door het nieuwe uiterlijk. De content van GoeieVraag blijkt op het Startpagina.nl domein namelijk nog meer waarde te hebben dan op de zelfstandige titel. Met ruim 325.000 bezoekers per dag is Startpagina GoeieVraag het grootste vraag- en antwoordplatform van Nederland.

STYLETODAY lanceert vernieuwde What to Wear-app

De populaire app van online vrouwenplatform STYLETODAY heeft een compleet nieuwe huisstijl (inclusief app-icoon.) De app van de succesvolle rubriek ‘What to Wear’, waar de redactie dagelijks een kledingsuggestie geeft gebaseerd op het weer én de laatste modetrends, sluit nu naadloos aan op het design van de website. Met het nieuwe design hoopt STYLETODAY de gebruikers nog beter te bereiken. Het nieuwe lettertype is uitgesproken en eigenwijs, en gekozen met als doel de aandacht van de vrouwen nog beter te vangen en de boodschap intenser te laten binnenkomen.

De What to Wear-app heeft inmiddels 290.000 downloads en geeft gebruikers de mogelijkheid om met één klik op de knop hun favoriete outfits te shoppen bij geselecteerde webshops, zoals De Bijenkorf, Wehkamp, Zalando, Pull & Bear en My Jewellery. Dagelijks wordt er door de redactie een outfit samengesteld, variërend van low budget tot een outfit met designertas en van casual tot chic: voor iedere vrouw zit er wel een outfit tussen.

De vernieuwde What to Wear app is beschikbaar voor iOS en Android.

Over STYLETODAY

STYLETODAY is onderdeel van Sanoma Media Netherlands, een mediabedrijf met het breedste, meest gevarieerde en toonaangevende portfolio in Nederland. Het online platform is in 2007 opgericht en is hiermee één van de eerste Nederlandse fashion- en beautywebsites voor vrouwen. STYLETODAY biedt inspirerende en praktische informatie en doet dat op een toegankelijke manier. Op STYLETODAY vind je alles wat een vrouw nodig heeft om haar eigen stijl up to date te houden.