Mart Smeets krijgt dagelijkse videocolumn op NU.nl tijdens Giro d’Italia en Tour de France

Mart Smeets zal deze zomer op NU.nl op karakteristieke wijze de etappes uit de Giro d’Italia en Tour de France bespreken in een dagelijkse videocolumn. De video’s zijn een samenwerking tussen NU.nl en de VARAgids en zijn vanaf vrijdag 4 mei te vinden op NU.nl/Mart.

In een paar minuten zal Smeets de kijker meenemen langs de opvallende zaken van de afgelopen etappe. Hij doet dit op zijn geheel eigen wijze waaraan kijkers de afgelopen jaren gewend zijn geraakt op tv. “We zijn erg blij dat een wielericoon als Mart Smeets deze zomer tientallen keren op NU.nl te vinden is”, aldus Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur van NU.nl.

Smeets zelf kijkt er naar uit om de grote wielerrondes op verschillende manieren onder de aandacht te brengen: “Als je altijd hebt geroepen dat er hier te lande niets gebeurt, moet je ook consequent zijn en er zelf de schouders onder willen zetten. Het is een leuke uitdaging en het zal mijn eerste vlogwerk ooit worden. Spannend.” De video’s komen dagelijks tussen 20.00 en 21.00 uur op de voorpagina van NU.nl en op NU.nl/Mart.

In de VARAgids zal Smeets de Giro d’Italia, Tour de France en Vuelta met artikelen, routeschema’s en muziekstukjes begeleiden. Meer rond Mart Smeets vind je op VARAgids.nl/Mart.

Libelle

Anita Witzier gasthoofdredacteur van Nouveau.nl op wereldvrouwendag

“Het gaat niet om leeftijd, maar om leeftijdsgevoel”

Speciaal vanwege wereldvrouwendag op 8 maart neemt Anita Witzier voor een dag Nouveau online over. Naast een hoofdblog over het ‘ageless’ gevoel (“de bevrijding van het nee durven zeggen”), post Anita om de twee uur een andere blog waarbij ze zich uitspreekt over typische Nouveau pijlers als: mode, reizen, moment voor jezelf én Máxima.

Anita: “50+-vrouwen mogen er meer dan ooit zijn. 50+ is een interessante levensfase. Het was misschien een beetje ondergewaardeerd, maar het begint nu trendgevoeliger te worden. Ik roep al jaren dat we verder moeten kijken dan die grens van 49. Deze visie deelde ik al op laat-zien.nl, en speciaal voor 8 maart ook op www.nouveau.nl. Een mooie plek om mijn ervaringen te delen en te laten zien dat het niet gaat om leeftijd, maar om leeftijdsgevoel.

50+ vrouwen grootste groep vrouwen in Nederland

Dat de 50+-vrouw zich ook met grote regelmaat online begeeft, is duidelijk te zien aan de bezoekersaantallen op Nouveau.nl, het online platform van het gelijknamige magazine: in februari is de 467.000e bezoeker aangetikt.

Claudia Straatmans, hoofdredacteur Nouveau: “Ik denk dat een verklaring zit in het feit dat steeds meer 50+ vrouwen ook online willen worden erkend en herkend. Met Anita Witzier op wereldvrouwendag onderstrepen we de hunkering naar erkenning en herkenning voor de grootste groep vrouwen die Nederland rijk is. Een groep die niet altijd gezien wordt, maar die we bij Nouveau graag op het schild hijsen.”

Startpagina introduceert nieuw design van GoeieVraag

Het grootste vraag- en antwoordplatform van Nederland is vernieuwd. Met het nieuwe uiterlijk sluit de site nog beter aan bij het portfolio van Startpagina

In 2009 begon GoeieVraag als eerste Q&A-site van Nederland en sindsdien biedt het platform ruimte om vragen te stellen en antwoorden te geven. Uitgegroeid tot een ware community werd GoeieVraag in 2016 geïntegreerd door Startpagina.

Startpagina wil met het nieuwe design GoeieVraag nog beter verbinden met Startpagina.nl. Dit zie je duidelijk terug in het nieuwe uiterlijk. Daarnaast is het nu op GoeieVraag ook mogelijk om kennispartner te worden van een categorie of om een branded content artikel te plaatsen. Voor adverteerders biedt Startpagina zo nieuwe mogelijkheden.

Joey Noordhoorn, Productmanager Startpagina GoeieVraag:

“Al sinds de integratie van GoeieVraag binnen Startpagina zaten we te broeden op het vernieuwen van de website. Door middel van een nieuw design wilden we het grootste vraag- en antwoordplatform dichter bij Startpagina brengen. Daarnaast bezitten we met GoeieVraag een enorme hoeveelheid user generated content en dit biedt kansen voor adverteerders.”

Het succes van GoeieVraag is versterkt door Startpagina en zal nog meer versterkt worden door het nieuwe uiterlijk. De content van GoeieVraag blijkt op het Startpagina.nl domein namelijk nog meer waarde te hebben dan op de zelfstandige titel. Met ruim 325.000 bezoekers per dag is Startpagina GoeieVraag het grootste vraag- en antwoordplatform van Nederland.

STYLETODAY lanceert vernieuwde What to Wear-app

De populaire app van online vrouwenplatform STYLETODAY heeft een compleet nieuwe huisstijl (inclusief app-icoon.) De app van de succesvolle rubriek ‘What to Wear’, waar de redactie dagelijks een kledingsuggestie geeft gebaseerd op het weer én de laatste modetrends, sluit nu naadloos aan op het design van de website. Met het nieuwe design hoopt STYLETODAY de gebruikers nog beter te bereiken. Het nieuwe lettertype is uitgesproken en eigenwijs, en gekozen met als doel de aandacht van de vrouwen nog beter te vangen en de boodschap intenser te laten binnenkomen.

De What to Wear-app heeft inmiddels 290.000 downloads en geeft gebruikers de mogelijkheid om met één klik op de knop hun favoriete outfits te shoppen bij geselecteerde webshops, zoals De Bijenkorf, Wehkamp, Zalando, Pull & Bear en My Jewellery. Dagelijks wordt er door de redactie een outfit samengesteld, variërend van low budget tot een outfit met designertas en van casual tot chic: voor iedere vrouw zit er wel een outfit tussen.

De vernieuwde What to Wear app is beschikbaar voor iOS en Android.

Over STYLETODAY

STYLETODAY is onderdeel van Sanoma Media Netherlands, een mediabedrijf met het breedste, meest gevarieerde en toonaangevende portfolio in Nederland. Het online platform is in 2007 opgericht en is hiermee één van de eerste Nederlandse fashion- en beautywebsites voor vrouwen. STYLETODAY biedt inspirerende en praktische informatie en doet dat op een toegankelijke manier. Op STYLETODAY vind je alles wat een vrouw nodig heeft om haar eigen stijl up to date te houden.

AutoWeek Classics

NU.nl lanceert carrièreplatform NUwerk

Nieuwssite NU.nl introduceert op 23 oktober NUwerk, dé nieuwe vacaturesite. Het carrièreplatform heeft een groot banenaanbod en een ruime keuze in intermediairs. NUwerk is een samenwerking met bekende vacaturesites als Monsterboard, Randstad, Jobbird en Twiglers.

De voordelen

Een groot banenaanbod, alle vacatures in één overzicht en een ruime keuze in intermediairs: het zijn enkele van de voordelen van het nieuwe NUwerk. Het platform heeft als doel de weg naar die ene droombaan zo makkelijk mogelijk te maken. Zo wordt elke vacature maar één keer getoond, dus geen lange lijsten met dubbele vacatures meer. Bieden meerdere intermediairs dezelfde banen aan, dan wordt dit inzichtelijk gemaakt zodat de consument zelf kan kiezen waar hij/zij gaat solliciteren.

Partners

De vacatures worden getoond via een jobfeed die dagelijks wordt geactualiseerd, zodat de nieuwste banen direct zichtbaar zijn. De banen zelf worden aangeboden door de diverse partners van NUwerk. Het carrièreplatform heeft een samenwerking met bekende vacaturesites en intermediairs zoals Monsterboard, Randstad, Jobbird en Twiglers.

Carrière nieuws

Naast de nieuwste vacatures biedt NUwerk relevante nieuwsberichten en artikelen over carrière, werkgelegenheid en banen. Voor de consumenten hét nieuwe platform voor alles rondom werk, voor de partners een nieuwe manier om hun doelgroep te bereiken. ‘Dagelijks weten ruim 2,1 unieke personen NU.nl te vinden. Middels werkgerelateerde content van NUcarrière zullen wij een deel van deze (latent)werkzoekenden doorverwijzen naar NUwerk. Voor onze partners betekent dit dat de conversie naar applicant relatief hoog zal liggen,’ aldus Olivier Fornier, projectleider NUwerk.

Libelle grootste online vrouwenplatform van Nederland

Libelle.nl is het grootste online vrouwenplatform van Nederland. Dat blijkt uit cijfers van het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO).

In september 2017 bereikte Libelle.nl maar liefst 1,67 miljoen unieke bezoekers, aldus NOBO. Hiermee is Libelle’s online vrouwenplatform het grootste van Nederland.

Dieet van Máxima

In het artikel dat het meest werd gelezen in september probeerde Libelle’s Chanan het dieet van koningin Máxima uit. Daarnaast bezochten veel bezoekers de Libelle Feestweken op Libelle.nl, waarmee werd gevierd dat de website onlangs is vernieuwd en is uitgebreid met een Libelle Shop. Tijdens de Libelle Feestweken werd voor maar liefst € 16.197,50 aan prijzen weggegeven, waaronder een reis naar Andalusië.

Ook in print de grootste

Met een bereik van 1,6 miljoen vrouwen per week was Libelle in print al het grootste vrouwenmediamerk van Nederland. Met de groei van online is het bereik van Libelle gestegen naar een totaalbereik van maar liefst 4,1 miljoen unieke vrouwen per maand.

Bladcadeau

SBS en NU.nl verlengen samenwerking uitzenden voetbalwedstrijden

SBS Broadcasting en NU.nl gaan ook dit seizoen samenwerken rond alle voetbalbeelden waarvan SBS de rechten heeft. Dit betekent onder meer dat het hoofdtoernooi van de Champions League wederom te zien is op NU.nl en in de NUsport-app. 

Dat zijn SBS en NU.nl-eigenaar Sanoma overeengekomen.

Naast liveduels en alle samenvattingen van de Champions League, die daarnaast op tv-zender Veronica worden uitgezonden, zendt NU.nl ook weer al het andere voetbal uit waarvan SBS de rechtenhouder is. Dat betreft alle oefenduels van het Nederlands elftal, alle samenvattingen van de Jupiler League en alle samenvattingen en enkele liveduels van het toernooi om de KNVB-beker.

De afgelopen twee seizoenen werkte NU.nl op voetbalgebied al nauw samen met SBS-zenders SBS6 en Veronica. Toen had Sanoma nog de meerderheid van de aandelen van deze zenders in handen. Nu SBS Broadcasting recent volledig eigendom is geworden van Talpa moesten er nieuwe afspraken gemaakt worden.

HoogtepuntenNU.nl-hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman is zeer verheugd over het resultaat van dit proces. “De Champions League is één van de belangrijkste voetbaltoernooien. We zijn er trots op dat we dit kunnen uitzenden op NU.nl, maar vinden het ook tof om te zien dat het wordt gewaardeerd dat we de ochtend na een speelronde alle hoogtepunten overzichtelijk presenteren.”

Ook SBS is erg tevreden. “Wij zijn blij dat we de samenwerking met NU.nl kunnen voortzetten, de voetbalfans zijn hier de afgelopen twee jaar aan gewend geraakt. Het is een kruisbestuiving tussen online en lineaire live tv, die positief bijdraagt aan de algehele beleving van bijvoorbeeld de Champions League. Voor ons biedt NU.nl dus meerwaarde naast onze uitzendingen op onze zenders en onze eigen online platformen”, aldus een SBS-woordvoerder.

FeyenoordFeyenoord vertegenwoordigt Nederland dit seizoen in het hoofdtoernooi van de Champions League. De eerste speelronde is op 12 en 13 september.

De Rotterdammers spelen op 13 september in De Kuip tegen Manchester City.

Sanoma versterkt advertentienetwerk met titels Spil Games en IEX

Sanoma, met online het grootste digitale bereik van Nederland, breidt haar advertentie netwerk uit met de titels van Spil Games en IEX Media B.V. Deze uitgevers gaan gebruik maken van de oplossingen die Sanoma biedt met betrekking tot de verkoop van hun advertentieruimte. Daarnaast gaat IEX een content samenwerking aan met NU.nl. Het advertentienetwerk van Sanoma wordt hiermee versterkt met waardevolle doelgroepen, met IEX als voorloper op het gebied van zakelijke bezoekers en waarbij Spil Games het vrouwennetwerk van Sanoma verder versterkt. Zowel IEX als Spil Games is inmiddels beschikbaar via de verkoopkanalen van Sanoma.

Peter van Sommeren, CEO IEX Group NV: “Sanoma heeft een uitgebreide trackrecord als het gaat om direct sales en programmatic. Door de exploitatie van onze titels bij Sanoma onder te brengen maken wij gebruik van de expertise en technologie en kunnen wij ons focussen op waar wij goed in zijn: content maken.”

Ook Spil Games, een wereldwijd casual games netwerk met 1,8 miljoen bezoekers in Nederland alleen, kiest voor Sanoma. Juuso Alho, Director Online Advertising Spil Games, legt uit waarom: “Sanoma stelt ons in staat om door middel van hun data meer kennis te vergaren over onze gebruikers dan voorheen. Hierdoor kunnen we in de combinatie relevantere advertentieproducten aanbieden aan adverteerders.”

“Sanoma is al jaren actief met sales partnerships en heeft sterke kennis en ruime ervaring met inventory monetization. De teams van specialisten van Sanoma kunnen daardoor veel waarde toevoegen voor andere uitgevers. Door middel van deze partnerships wordt een groei in het bereik van het totale netwerk van Sanoma gerealiseerd en kan Sanoma inkoop gemak faciliteren en relevant bereik op schaal aanbieden aan haar adverteerders. Dit is voor ons een belangrijk strategisch speerpunt. Inmiddels telt ons partnernetwerk al 150 sites.”, aldus Stefan Havik, Director Marketing & Advertising Sanoma.

Margriet start vriendinnenplatform

Ruim 91% van de Margriet-vrouwen is ervan overtuigd dat vriendschap gelukkiger maakt!

Vandaag lanceert Margriet haar nieuwe online platform Margriet Vriendinnen, een online omgeving waar het vinden van vriendschappen centraal staat. Uit het Vriendschapsonderzoek van Margriet blijkt dat vrouwen ervan overtuigd zijn dat vriendschap gelukkiger maakt. Margriet faciliteert met Margriet Vriendinnen als eerste merk een online platform waar vrouwen op een laagdrempelige manier vriendschappen kunnen sluiten en onderhouden.

Margriet Vriendinnen
Ongeveer drie jaar geleden richtte Margriet als test een besloten Facebook-community op: Margriet Vriendinnen. Binnen zeer korte tijd waren er vierduizend actieve leden.

Hélène Delhaas, adjunct hoofdredacteur Margriet: “Een van de vrouwen die zich hadden aangemeld bij de Facebook-community gaf aan dat ze met Kerst alleen zou zijn. Daarop kwamen tientallen reacties van andere communityleden die haar spontaan uitnodigden bij hen aan tafel. ‘Met Kerst hoort niemand alleen te zijn’ vonden ze. Deze betrokkenheid is zo typisch voor het merk Margriet en de Margriet-vrouw. Vriendinnen maken een belangrijk onderdeel uit van haar leven. Uit ons Vriendschapsonderzoek blijkt dat 74% van de respondenten zich zonder vriendinnen eenzaam voelt. Het sluiten van nieuwe vriendschappen vindt 43% van de vrouwen moeilijk. Dit alles heeft Margriet ertoe aangezet om, als eerste merk in Nederland, een online platform te ontwikkelen: Margriet Vriendinnen.”

Vriendinnen in de buurt
Margriet Vriendinnen biedt vrouwen de mogelijkheid om online gratis, gemakkelijk en laagdrempelig nieuwe vriendinnen te ontmoeten bij hen in de buurt. Het is dé plek om vriendschap te sluiten met vrouwen met dezelfde interesses, via interessegroepen en activiteiten. Zo zijn er de groepen 023Eetclub, Wandelvriendinnen West Achterhoek, Brabantse gezelligheid en Vriendinnen groep Rotterdam.

Vriendschapsonderzoek
Margriet-vrouwen hebben gemiddeld tussen de twee en zes goede vriendinnen die ze wekelijks zien. Dat blijkt uit het Vriendschapsonderzoek. 91% van de respondenten geeft aan dat vriendschap gelukkiger maakt. Hoewel het gezin en de partner voor vrouwen nog steeds het belangrijkste zijn, geeft 52% aan dat haar beste vriendin het meest van haar weet. “Zonder mijn vriendinnen zou ik me eenzaam voelen,” zegt 74% van de respondenten. Tot slot geeft 25% aan zich weleens eenzaam te voelen.

Vriendinnen maken leuke tijden leuker en moeilijke tijden makkelijker! Het nieuwe platform is te vinden via margrietvriendinnen.nl. Deelname is gratis.

 

Libelle’s grote Afvalrace – de grootste afslankcommunity van Nederland

Drie kandidaten, drie coaches, drie afvalmethodes, miljoenen Libellelezeressen. Dat is de Libelle Afvalrace. Want vanaf 19 mei kan iedereen zich opgeven en meedoen aan deze landelijke lijnactie en zes weken lang afvalbegeleiding krijgen.

In Libelle 22, die vanaf 19 mei in de winkels ligt, staan Claudia, Marjanne en Elke. Drie vrouwen die ieder volgens een andere methode gewicht gaan verliezen onder begeleiding van hun coach: de 80/20-regel, sportvasten en de weekmenu’s van de Foodsisters. Ze gaan de strijd aan met elkaar, maar vooral met de kilo’s. Elke week plaatsen de kandidaten een vlog online op Libelle.nl/afvalrace waarin ze vertellen hoe ze zich voelen en wat er goed en niet zo goed ging. Hun eigen coach reageert en geeft tips. En het fijne is: iedereen heeft iets aan die tips. Wie lukt het om in zes weken tijd op haar streefgewicht te komen?

Lezeressen die zich aanmelden op Libelle.nl/afvalrace, krijgen zes weken lang een nieuwsbrief vol recepten, inspiratie en exclusieve vlogs van personal trainer Sander Bos (en geloof ons, die wil je best als personal trainer).

Geëmotioneerde Fajah Lourens verrast moeder met videoboodschap

Heb je je ooit afgevraagd hoe het is om de moeder te zijn van charmant ‘boefje’ Dave Roelvink? Of hoe het is om een dochter als Fajah ‘Killerbody’Lourens te hebben? In de nieuwe Libelle TV-serie ‘Het zal je kind maar wezen’ praten moeders van spraakmakende BN’ers openhartig over de bijzondere band met hun kind.

In de nieuwe Libelle TV-serie ‘Het zal je kind maar wezen’ trapt de moeder van Fajah Lourens af, waarin ze vertelt dat haar dochter vroeger echt geen lieverdje was. In de puberteit botste de actrice & fitnesgoeroe dan ook regelmatig met haar moeder Mieke, en was het niet zo heel gek dat ze al op haar 16e op kamers ging. Inmiddels hebben moeder en dochter een sterke band en is Mieke enorm trots op haar ooit zo rebelse tiener. Hun band is nog hechter geworden na het vreselijke familiedrama, waarbij het 11 maanden oude neefje van Fajah om het leven kwam.

Baby Elfin werd in juli 2016 door zijn vader uit het raam gegooid, die vervolgens zelfmoord pleegde door achter zijn zoon aan te springen. De familie heeft veel steun aan elkaar, en daar wil Fajah haar moeder graag voor bedanken met een videoboodschap. Een geëmotioneerde Fajah: “Mam, jij hebt ons geleerd om altijd alles en iedereen te vergeven voor je eigen rust. En niet haatdragend te zijn, hoe moeilijk dat soms ook is. Daar ben ik je heel dankbaar voor.” Bekijk hier de aflevering.

Vanaf 3 mei is elke woensdagmiddag een nieuwe aflevering van ‘Het zal je kind maar wezen’ te zien bij Libelle TV.

De nieuwe Libelle, met daarin het hele interview met Fajahs moeder Mieke, ligt vanaf 5 mei in de winkel.

Ouders van Nu start campagne ‘Gelijke Ouders, Gelijke Rechten’

Ouders van Nu start vandaag de campagne ‘Gelijke Ouders, Gelijke Rechten’. Een online handtekeningenactie voor gelijke rechten voor kinderen die worden geboren in een gezin met drie of vier ouders. Volgens de wet mag een kind maar twee ouders hebben. Steeds meer kinderen hebben echter drie of vier papa’s of mama’s.

Niet bevoegd

Een kind weet niet beter dan dat al die opvoeders zijn ouders zijn, maar wettelijk loopt zo’n regenbooggezin, zowel ouders als kinderen, tegen hindernissen aan. Of het nu gaat om het bezoeken van een ouderavond, het openen van een spaarrekening voor het kind of toestemming geven voor een doktersbehandeling: de derde of vierde ouder is op dit moment officieel niet bevoegd. Ook heeft zo’n vader of moeder bijvoorbeeld geen recht op ouderschaps- of zorgverlof en loopt het kind allerlei financiële voordelen mis.

Neem het meeroudergezin van Steven, Frank, Marianne en Gabriella met hun zoon Quinten (1). Hun zoontje is even vaak bij de vaders en de moeders. ‘Hij ziet ons allemaal als zijn papa’s en mama’s, noemt ons ook zo’, zegt Steven deze maand in Ouders van Nu. Maar volgens de wet zijn alleen Gabriella en Steven de ouders.

Erkenning

Patricia van den Broek, hoofdredacteur Ouders van Nu a.i: ‘Ouders van Nu is er voor alle ouders en alle soorten gezinnen. Het feit dat regenbooggezinnen van de overheid zo weinig erkenning krijgen, vinden wij achterhaald. Dat gebrek aan erkenning is misschien wel het belangrijkste pijnpunt. Vooral vanuit het perspectief van de kinderen. Volgens hen zijn alle ouders hun papa’s en mama’s. De wet ziet dat anders. We roepen daarom iedereen op om onze handtekeningenactie te steunen en daarmee – samen met ons – een signaal af te geven dat dit in de wet snel en goed geregeld moet worden.’