Dries Roelvink columnist in weekblad Story

‘Met deze wekelijkse column is voor mij de cirkel rond’

Dries Roelvink is vanaf de editie van dinsdag 22 mei 2018 columnist bij weekblad Story. De zanger en entertainer zal in zijn wekelijkse column ingaan op actuele gebeurtenissen in de showbizz.

Rasartiest Dries Roelvink (1 januari 1959) groeide op in de Amsterdamse Jordaan. Na een aantal jaren profvoetballer te zijn geweest bij FC Amsterdam koos hij voor een carrière als zanger. Naast diverse bekende singles (waarvan Alleen door jou in 2010 de eerste plaats van de Single Top 100 bereikte), is Dries bekend van zijn deelname aan talloze tv-programma’s en de realitysoap De Roelvinkjes (2015), waarin tevens zijn zoon Dave een rol speelde. Ook werkt hij mee aan het NPO Radio 1-programma van journalist Sven Kockelmann. Dries is getrouwd met Honoria, en vader van een dochter en twee zoons uit eerdere relaties.

Dries Roelvink: ‘Met mijn wekelijkse column in Story is de Roelvink-cirkel rond. Want reeds in 1985, alweer 33 jaar geleden, verscheen er in dit blad voor het eerst een artikel over een zingende voetballer… en dat was ik. Vanaf die tijd heb ik altijd een prettig contact met Story onderhouden. Bij mijn huwelijken, na de geboortes van mijn zoons Dave en Donny en bij andere mijlpalen was Story erbij, voor exclusieve foto’s en een mooi verhaal. Het is vooral om die band met Story dat ik geen moment aarzelde toen hoofdredacteur Guido den Aantrekker mij vroeg om een wekelijkse column te gaan schrijven. Ik heb er ontzettend veel zin in!’

Story-hoofdredacteur Guido den Aantrekker: ‘Nadat eerder tv-presentatrice Catherine Keyl zich eind vorig jaar aan Story verbond, ben ik verheugd ook Dries Roelvink te mogen verwelkomen binnen ons team. Niet alleen omdat Dries een echte verhalenverteller is die over herkenbare dingen schrijft, maar ook omdat ik Dries ken als een goudeerlijke showbizzcollega, die altijd probeert overal een positieve draai aan te geven.’

Sanoma-titel Story schrijft wekelijks over de showbizz-, society- en royaltywereld. Het entertainmentblad heeft een wekelijks bereik van 809.000 lezers en staat in de Top 10 van publieksbladen met het grootste bereik (bron: NOM/NPM-2018-I). Story.nl, met daarop dagelijks aangevuld nieuws, telt maandelijks 460.000 users (bron: Google analytics, april 2018).

Soap-enquête in nieuwste Veronica Magazine

Ludo populairst, gastrol Chantal, Katja meest sexy

Ludo Sanders, de rol die Erik Vogel al jaren speelt in Goede Tijden, Slechte Tijden, is het populairste karakter in de soap. Dat is een van de uitkomsten van Veronica Magazine’s soap-enquête.  

Veronica Magazine 16, vanaf vandaag in de winkel, staat voor een groot deel in het teken van het fenomeen soap. Met daarin naast het onderzoek onder bijna 2000 soap-fans op Facebook ook interviews met bekende ex-soapies als Fajah Lourens, Winston Gerschtanowitz en Tanja Jess. Fajah: „Ik overdrijf niet als ik zeg dat ik álles aan GTST te danken heb.”

Meneer Harmsen

Diezelfde Fajah eindigde als derde in de verkiezing tot meest sexy soapactrice ooit achter winnares Katja Schuurman. Bij de mannen werd Jan Kooijman eerste. Verder bleek dat een derde van de deelnemers Govert Harmsen (de rol van de in 2008 overleden Wik Jongsma) het meest mist in GTST en het liefst Chantal Janzen ziet opdraven in een gastrol.

Comeback ONM

De vraag welke soap het hardst gemist wordt, eindigde in een nipte overwinning van Onderweg naar Morgen op As the World Turns. AD’s tv-columniste Angela de Jong twijfelt over het slagen van een comeback van ONM: „Ik weet niet of er behoefte is aan nog een Nederlandse soap. Gooi liever As the World Turns in de herhaling. Toen die serie stopte, heb ik een partij gehuild.”

Veronica Magazine is het meest complete entertainmentmagazine van Nederland met een bereik van 985.000 lezers per week. Veronica Magazine vertelt je niet alleen hoe laat Jeroen Pauw z’n scherpe vragen stelt, maar ook waar je moet zijn voor de beste films op tv en welke verborgen parels op Netflix je echt eens moet kijken. Daarnaast lees je alles over films in de bioscoop, muziek, gadgets, lifestyletrends, uitgaantips; kortom alles wat je wilt weten op entertainmentgebied.

 

Interview_TV-Soap-was-mijn-doorbraak

Reportage_TV-Soap-Opening-en-Onderzoek

Reportage_Uitslag-Soap-Enquete

STYLETODAY lanceert vernieuwde What to Wear-app

De populaire app van online vrouwenplatform STYLETODAY heeft een compleet nieuwe huisstijl (inclusief app-icoon.) De app van de succesvolle rubriek ‘What to Wear’, waar de redactie dagelijks een kledingsuggestie geeft gebaseerd op het weer én de laatste modetrends, sluit nu naadloos aan op het design van de website. Met het nieuwe design hoopt STYLETODAY de gebruikers nog beter te bereiken. Het nieuwe lettertype is uitgesproken en eigenwijs, en gekozen met als doel de aandacht van de vrouwen nog beter te vangen en de boodschap intenser te laten binnenkomen.

De What to Wear-app heeft inmiddels 290.000 downloads en geeft gebruikers de mogelijkheid om met één klik op de knop hun favoriete outfits te shoppen bij geselecteerde webshops, zoals De Bijenkorf, Wehkamp, Zalando, Pull & Bear en My Jewellery. Dagelijks wordt er door de redactie een outfit samengesteld, variërend van low budget tot een outfit met designertas en van casual tot chic: voor iedere vrouw zit er wel een outfit tussen.

De vernieuwde What to Wear app is beschikbaar voor iOS en Android.

Over STYLETODAY

STYLETODAY is onderdeel van Sanoma Media Netherlands, een mediabedrijf met het breedste, meest gevarieerde en toonaangevende portfolio in Nederland. Het online platform is in 2007 opgericht en is hiermee één van de eerste Nederlandse fashion- en beautywebsites voor vrouwen. STYLETODAY biedt inspirerende en praktische informatie en doet dat op een toegankelijke manier. Op STYLETODAY vind je alles wat een vrouw nodig heeft om haar eigen stijl up to date te houden.

Grote stijging kinder-EHBO onder ouders

140.000 kinderen belanden dankzij ‘ongelukje’ in ziekenhuis

Het aantal bezitters van een EHBO-diploma voor baby’s en kinderen is de afgelopen twee jaar explosief (47%!) gestegen. De reden: nieuwe wetgeving voor de kinderopvang, maar ook steeds meer ouders willen in geval van nood zelf kunnen bijspringen, zo blijkt uit onderzoek van Ouders van Nu. 

55% van de ouders heeft een ‘ongeluk’ met hun kind meegemaakt. Een val (36%), snijden of stoten (22%), verbranding (15%) en verslikking (13%) komen het meeste voor. Vergiftiging en verdrinking gebeuren zelden, maar zijn wel de grootste angsten onder ouders. Ze willen in geval van nood wel goed beslagen ten ijs komen, toch zijn er nog steeds veel ouders (de meerderheid) die ondanks de stijging nog geen Eerste Hulp-cursus heeft gevolgd. De belangrijkste redenen: duur en tijdrovend.

Eerste Hulp Online

Hilde Tholen, hoofdredacteur Ouders van Nu, vindt dat ouders moeten weten wat te doen in geval van een ongeval met hun kind. Het merendeel weet dat nu niet en daarom ontwikkelde de redactie een online videoserie waarin je de basis van kinder-EHBO leert: ‘Jaarlijks belanden er zo’n 140.000 kinderen op de spoedeisende hulp na een ongeval thuis. Vaak in het bijzijn van een ouder. We hebben het Oranje Kruis gevraagd om ons te helpen met deze videoserie. Nee, het is geen vervanger van een officiële EHBO-cursus, maar alle informatie helpt. En hopelijk geeft het ook een extra zetje aan ouders om een erkende cursus te volgen.’

Bang om te stikken

Ouders van Nu deed onderzoek onder bijna 300 respondenten. 41 procent heeft een erkende EHBO-cursus gevolgd. Ze wilden daar het liefst leren wat ze moeten doen bij verstikking en verslikking (45%), hoe je moet reanimeren (22%) en wat te doen bij vergiftiging (10%). 86% voelt zich zekerder nadat ze kinder-EHBO hebben gevolgd. 97% raadt andere ouders aan om ook een cursus te volgen.

Skills in 10x

De 10-delige videoserie van Ouders van Nu wordt gepresenteerd door Lisa Wade en is geproduceerd in samenwerking met het Oranje Kruis. De serie is vanaf deze week gratis te bekijken op oudersvannu.nl/video. Bekijk hier een voorbeeldvideo.

VIVA onderzoekt: Ruim de helft van de vrouwen vindt vaginale klachten taboe

Uit onderzoek* blijkt dat ruim de helft (53%) van de vrouwen weleens last heeft van vaginale klachten. De meest voorkomende klacht is jeuk: een kwart van de vrouwen heeft daar weleens last van (25%). Ook heeft ruim een vijfde van de vrouwen weleens last van overmatige afscheiding (21%) of een onaangename geur (21%).  Slechts de helft van de vrouwen gaat naar de huisarts met dit soort klachten (51%). En dat terwijl onbehandelde klachten kunnen leiden tot verergering van de klachten en in sommige gevallen zelfs tot onvruchtbaarheid.

Taboe doorbreken

Praten over vaginale klachten met anderen doen vrouwen liever niet (75%) terwijl juist een zekere mate van openheid ervoor kan zorgen dat je er op tijd bij bent. Op basis van het onderzoek ging de VIVA redactie opzoek naar de verhalen achter deze cijfers. Waarom is het thema nog altijd zo’n taboe? Waarom gaan de meeste vrouwen met bijvoorbeeld een jeukend oog wel direct naar de huisarts maar stellen we dat bij jeuk aan de vagina zo lang mogelijk uit?

Wij willen als VIVA maatschappelijk relevante issues aan de kaak stellen en een rol spelen in het doorbreken van taboes door verhalen van vrouwen te delen en experts aan het woord te laten. Bijvoorbeeld op Viva online,  via social media en natuurlijk in ons weekblad. Daarvoor gebruiken we onze eigen ervaringen, maar laten we ook voorafgaande aan de publicatie, onderzoek uitvoeren naar onderwerpen die doorgaans onderbelicht blijven ’– Debby Gerritsen, hoofdredacteur VIVA.

Door de uitgebreide reportage in VIVA 6 – met behalve advies van een arts en seksuoloog ook openhartige verhalen van vrouwen over de klachten, het gevoel van schaamte en de negatieve effecten op hun seksleven – willen we dit gevoelige onderwerp op de kaart te zetten én het taboe erom heen doorbreken.

VIVA 6 ligt vanaf woensdag 7 februari met twee verschillende covers in de winkel.

*Het onderzoek is uitgevoerd door Motivaction in opdracht van weekblad VIVA onder vrouwen in de leeftijd van 20 – 45, 508 respondenten.

Tatum Dagelet deelt het bed met bekende mannen, voor VIVA

Vanaf VIVA 4 (24 januari in de winkel) keert de veelbesproken interviewserie ‘In bed met Tatum’ terug. Van 2005 tot 2008 deelde Tatum Dagelet voor de spraakmakende rubriek het bed met meer dan veertig mannen. Onder andere Mark Rutte, Michiel Huisman en Johnny de Mol lieten zich door Tatum het hemd van het lijf vragen. De onorthodoxe stijl van Tatum Dagelet levert opvallend eerlijke interviews op.

De rubriek was destijds naast populair en veelbesproken, natuurlijk ook gewoon een perfecte manier om leuke mannen te ontmoeten. Na enthousiaste reacties op de terugblik op de bed-rubriek in de jubileumeditie van VIVA ontstond het idee voor een terugkeer.

Het lijkt me leuk weer eens met iemand te daten, maar dat is best ingewikkeld op mijn leeftijd. Ik ben 42 en alle leuke mannen zijn óf 25 óf getrouwd. Misschien moet ik eens een nieuwe ‘In bed met’-serie gaan maken. Ontmoet ik nog eens iemand.’ – Tatum Dagelet

Acteur Géza Weisz kruipt als eerste met haar tussen de lakens voor de nieuwe reeks gesprekken. Hij vertelt onder meer over zijn nieuwste bedpartner, daten via Instagram en zijn libido tijdens Expeditie Robinson.

In bed met Tatum

Met haar brutale vragen, de intieme setting en haar eigen openhartigheid zorgt Tatum er voor dat de mannen stuk voor stuk het achterste van hun tong laten zien. Het openhartige interview met Mark Rutte bracht z’n persvoorlichter ernstig in verlegenheid en zorgde op het Binnenhof voor menig opgetrokken wenkbrauw. In bed met Tatum betekent dan ook écht in bed met Tatum. Tatum kruipt dicht tegen haar bedpartners aan en verleidt ze tot ontwapenende onthullingen. Vanaf nu elke maand in VIVA.

Flow Book for Paper Lovers bewijst: print leeft meer dan ooit

Is print dood? Absoluut niet, vinden de makers van Flow. En dat blijkt ook uit de verkoopcijfers van het Book for Paper Lovers, de succesvolle jaarlijkse special van Flow. De vijfde editie van dit boek – dat ruim 300 pagina’s telt en nauwelijks tekst bevat – is vanaf 14 november wereldwijd verkrijgbaar.

Astrid van der Hulst en Irene Smit, creative directors van Flow: ‘Nadat we Flow waren begonnen, was het onze droom een tijdschrift of boek te kunnen maken met alleen beeld erin. Vijf jaar geleden hebben we het Book for Paper Lovers bedacht: zo dik als een telefoonboek, met verschillende soorten papier en paper goodies: ansichtkaarten, briefpapier, enveloppen, inpakpapier, posters. Met illustraties en patronen van internationale illustratoren, en zonder tekst. Het sloeg meteen aan: het eerste boek is inmiddels uitverkocht en een echt collectors item. Inmiddels zijn we aan de vijfde editie toe, zijn er een half miljoen exemplaren in vijf jaar tijd verspreid en krijgen we het hele jaar door mails van fans van over de hele wereld met de vraag wanneer de nieuwe editie komt.

In het Book for Paper Lovers komt alles samen: onze liefde voor papier, maar ook het gevoel dat we over papier hebben. Het was heel lang een gewoon product voor dagelijks gebruik. Maar nu iedereen zo veel online is, is papier een luxe geworden waarmee je jezelf verwent. Je kunt met papier ontsnappen uit de digitale hectische wereld om je heen. Een appje krijgen is leuk, een echte kaart per post speciaal. En wie kent er niet het lekkere gevoel van een nieuw notebook kopen?’ 

Het Book for Paper Lovers 2017 kost € 19,95 en ligt vanaf vandaag in de winkel.

 

vtwonen magazine

VIVA mama

VIVA magazine

Tina magazine

Ouders van Nu magazine

NOUVEAU Juwelenspecial

NOUVEAU Magazine

Margriet Extra

Margriet magazine

Kek Mama magazine

Flow magazine

Flair magazine

Fashionchick Girls magazine

Donald Duck Weekblad

AutoWeek magazine

Stijlvol Wonen Magazine

WONEN Landelijke Stijl Magazine

Eigen Huis & Interieur Magazine

Ariadne at Home magazine

Totaal TV

Fashionchick lanceert Bodytypes serie: stylingadvies voor ieder lichaamstype

Voor de nieuwe ‘Bodytypes’ video serie zet Fashionchick de negen meest voorkomende figuurtypes op een rij. Weet de Nederlandse vrouw eigenlijk wel wat voor figuur zij heeft en hoe ze zich hier het beste voor kleedt? En wat zijn de kenmerken van een peer of bijvoorbeeld een aardbei? Ieder figuurtype advies is vertaald naar een video, waarin Fashionchick stylist Kristel Kwast samen met een lezeres met dat specifieke figuurtype de do’s en dont’s op het gebied van kleding en styling ontdekt. Deze serie video’s sluit perfect aan bij de missie van Fashionchick: de Nederlandse vrouw dagelijks inspireren en haar helpen de juiste look te vinden. 

Unieke shopervaring

Door de negen bodytypes te implementeren in het platform, streeft Fashionchick ernaar vrouwen een unieke shopervaring te bieden. Per figuurtype wordt de bezoeker aan de hand genomen om zo tot een complete garderobe te komen, perfect geschikt voor haar specifieke figuur. De webshop is zodanig ingedeeld dat alle figuurtypes vanaf nu precies weten wat goed zal staan en zij de juiste items middels filters direct kunnen shoppen.

Doe de test! 

Lang niet iedere vrouw weet tot welk figuurtype zij behoort. Daarom ontwikkelde Fashionchick de Bodytype-test. Met een aantal simpele vragen ontdekt de gebruikster welk figuur zij heeft, om vervolgens meteen begeleid te worden naar de speciaal voor haar ingerichte shopomgeving en stylingtips.

Groot succes

De video’s zijn sinds de lancering afgelopen maand al enkele duizenden keren bekeken. Ook in de shop is het verschil te bemerken. Met het succes van de Bodytype series laat Fashionchick zien dat het fijn kan zijn om online hulp te krijgen bij de kennis en styling rondom een specifiek figuur. Tegelijkertijd moedigt Fashionchick haar lezeressen aan te omarmen wie zij zijn en het beste uit henzelf naar boven te halen.

Met Donald Duck Weekblad de taalachterstand te lijf

Feestelijke lancering van project op Da Costaschool in Rotterdam Zuid

Alle kinderen van groep 3 tot en met 8 op de Da Costaschool in Rotterdam ontvangen vandaag een jaarabonnement op Donald Duck Weekblad of op Donald Duck Junior. Het stripblad wordt ingezet als middel om de taalachterstand te bestrijden.

Het project is een samenwerking van de Da Costaschool in de Afrikaanderwijk, de gemeente Rotterdam en Donald Duck Weekblad.

Laaggeletterdheid is een grote maatschappelijke uitdaging. Dat geldt zeker voor ouders en kinderen uit Rotterdam Zuid. De kinderen op Zuid kampen vaak met een taalachterstand als zij op school komen. Het is daarom een grote uitdaging voor basisscholen om deze achterstanden aan te pakken.

Het bestrijden van de taalachterstand op Zuid is ook een van de belangrijkste punten uit het Nationaal Programma Rotterdam Zuid (NPRZ).

Woordenschat vergroten

Een van de basisscholen op Rotterdam Zuid, de Da Costaschool van het PCBO Zuid, geeft vanaf vandaag een jaar lang alle kinderen vanaf groep 3 een abonnement op Donald Duck Weekblad of Donald Duck Junior om daarmee het plezier van lezen thuis én op school te stimuleren. De school hoopt hiermee ook de woordenschat en het begrijpend lezen van hun leerlingen te vergroten. Het hele komende schooljaar wordt dan ook in het teken van Donald Duck Weekblad en Donald Duck Junior gezet. Directrice Da Costaschool Pia Poot ‘’Op de Da Costaschool doen we er alles aan om onze kinderen veel te laten lezen en het lezen ook leuk te vinden. Het lezen van strips zoals zeker Donald Duck Weekblad is daar een welkome aanvulling op en biedt onze leerkrachten en leerlingen nieuwe mogelijkheden.’’

Stadsmarinier Marcel Dela Haije, van de Gemeente Rotterdam is de drijvende kracht achter het project. “Zelf ben ik opgegroeid met Donald Duck Weekblad, zo nu ook mijn kinderen. Ik zie wat het doet om op een leuke manier lezen en taal te ervaren. Dit project starten we ter bevordering van de actieve en passieve beheersing van de Nederlandse Taal. We zijn ontzettend trots dat we samen met Donald Duck Weekblad dit project hebben kunnen starten en kijken uit naar de resultaten!”

Van Donald Duck steek je meer op dan je denkt

Het in oktober jubilerende weekblad staat sinds jaar en dag voor een ‘vrolijk weekblad’, waarbij humor en vrolijkheid altijd vooropstaan. Kinderen maken spelenderwijs kennis met de Nederlandse taal door de vrolijke avonturen van de Duckstadbewoners. In een eerder onderzoek van Jelles Jolles, aan de VU en Centrum Brein en Lezen werd het leuk leren lezen onderstreept: “Als je kinderen attractieve lectuur geeft, lezen ze meer, maar verbeteren ze ook hun begrijpend lezen en taalvaardigheid. Dus niet leestechniek, maar leesplezier als uitgangspunt nemen. Donald Duck en andere strips zijn goede starters, ze bezorgen leesplezier.”

Hoofdredacteur van Donald Duck Weekblad, Joan Lommen, juicht het project tevens toe ‘’Wij zijn ontzettend blij met deze mooie samenwerking en hopen dat meer scholen en gemeentes waar taalachterstanden spelen dit voorbeeld volgen.”

 

 

Libelle Specials

Ook Duckstad omarmt 100 jaar De Stijl

Deze week een speciale Mondrizwaan editie; een vrolijk én abstract weekblad!

Dit jaar wordt in heel Nederland het 100-jarig bestaan van De Stijl gevierd. De Nederlandse kunstbeweging wordt niet alleen in Den Haag, Leiden, Amersfoort, Utrecht, Gelderland en Noord-Brabant geëerd; ook Duckstad heeft zich laten inspireren. Donald Duck Weekblad komt deze week met een speciale Mondrizwaan editie!

Mondrizwaan en ‘100 jaar Strak’ in Duckstad
Het weekblad staat deze week geheel in het teken van De Stijl en Piet Mondriaan. Met een bijzondere cover, gemaakt door weekbladtekenaar Maarten Gerritsen en een kleurrijk avontuur. In het verhaal kleurt heel Duckstad rood, geel, blauw, wit en zwart en probeert iedereen een slaatje te slaan uit ‘100 jaar Strak’. Donald geeft een picknickmand, die ooit van oom Dagobert is geweest, aan Katrien. Maar wat blijkt? De mand is gemaakt door Piet Mondrizwaan! Kaatje Kukelheim, een nazaat van kunstverzamelaar Peggy Guggenheim, is ernaar op zoek en heeft er een flinke Duckse duit voor over…

Donald Duck Weekblad slaagt er wederom in een brug te slaan naar de echte wereld op het gebied van kunst en geschiedenis, met knipogen naar onder anderen Theo van Doesburg, Gerrit Rietveld, Bart van der Leck, Peggy Guggenheim en natuurlijk Piet Mondriaan. Vandaag ontvangen alle abonnees deze bijzondere, kleurrijke en abstracte versie van het weekblad. Natuurlijk is de editie ook in de winkel te koop en online.

‘Uitgelekte’ sekstape Bobbi Eden

Bobbi Eden twitterde vandaag dat ze niet ingaat op geruchten over een uitgelekte sekstape van haar en haar man Mark. Er ontstond rumoer, maar het blijkt een stunt van Kek Mama. Want een spannend seksleven is nou eenmaal niet vanzelfsprekend als je kinderen hebt.

Vanavond verscheen de video op het internet waarin te zien is hoe Bobbi en Mark ‘eindelijk weer eens een leuk filmpje’ maken. Ze worden gestoord door gehuil van baby Brandon en een stuk speelgoed dat in Bobbi’s rug prikt. Hoofdredacteur Sara van Gorp: ‘Je kunt erover jammeren dat je seksleven niet altijd geweldig is als je kinderen hebt, maar je kunt er ook om grinniken. Dat helpt. Daarom hebben we deze video met Bobbi en Mark gemaakt.

Bobbi Eden: ‘Toen Kek Mama vroeg of wij mee wilden doen aan deze video, zeiden we meteen ‘ja’. Het is nog steeds een soort taboe dat de seks na het krijgen van kinderen een tijdje minder is, maar het is heel normaal. Juist omdat mensen over Mark en mij denken dat we de hele tijd liggen te rampetampen, is het een goeie grap. Je moet het met een knipoog zien. Bij ons staat seks sinds de geboorte van Brandon ook niet meer heel hoog op de agenda. En dat komt wel weer goed, no panic on the Titanic.’

Vermoeidheid als libidokiller
Bobbi en Mark zijn zeker niet de enige: 70% van de moeders heeft minder seks dan voordat er kinderen waren. Dat blijkt uit de Kek Mama enquête. En 44% van hen wil meer seks. Voor vaders ligt dat op 70%. Zorgen en vermoeidheid blijken absolute libidokillers. Bij 74% van de stellen is seks anders sinds er kinderen zijn. En dan ben je een keer aan de gang, begint je kind te huilen of staat er een in de slaapkamer. Handige oplossing: 50% van de moeders uit het Kek Mama-onderzoek plant weleens seks. ‘Wijntje, hapje, leuk setje en genieten maar,’ aldus één van hen.

Slaapkamerstress? Kek Mama helpt
De video is onderdeel van de campagne Slaapkamerstress? Kek Mama helpt. In de nieuwe Kek Mama die sinds vandaag in de winkel ligt, en op Kekmama.nl vind je de komende vier weken massa’s relativerende en herkenbare artikelen over liefde en lust.

Meer seksfeiten uit de Kek Mama enquête:
• Gemiddeld was het vijftig dagen na de bevalling zover. Meer dan de helft (56%) genoot ervan, van de rest vond 28% er niet veel aan en vond 5% het ronduit vreselijk.
• Sinds er kinderen zijn heeft 70% minder seks dan daarvoor. Bij 22% bleef de frequentie gelijk en slechts 9% ging het vaker dan eerst doen.
• 14% is weleens betrapt door hun kroost.

Link naar video: https://youtu.be/hXUGULi0rRc

Fashionchick brengt tijdschrift voor tienermeiden

Sanoma introduceert het magazine ‘Fashionchick Girls’, het jongere zusje van één van Nederlands grootste en populairste fashion platforms Fashionchick. De modeglossy voor tieners, is een relaunch van het reeds bestaande tienermagazine Fashionista. Naast een naamswijziging krijgt het magazine ook een geheel nieuwe look en feel en een groter formaat. 

Fashionchick Girls gaat zich richten op jonge tienermeiden via offline en online kanalen. Door de nieuwe naam en vormgeving van het magazine wil Fashionchick het bereik van magazine en website samenvoegen en vergroten om zo een sterkere positie te bereiken binnen de gehele vrouwenmarkt vanaf 13 jaar.

Restyling magazine

Het magazine krijgt naast een andere naam ook een nieuwe look en feel en een groter formaat. Fashionchick Girls blijft zich, net als Fashionista voorheen deed, richten op jonge modebewuste meiden van 13 tot 19 jaar. Populaire rubrieken en pijlers (fashion, beauty, love en life) blijven ongewijzigd. Nieuw is de maandelijkse column van fashion icoon Amanda van Effrink, momenteel al werkzaam voor Fashionchick. Amanda is vanaf nu regelmatig in het blad en op de online kanalen van Fashionchick Girls te zien. Met haar gewaagde en opvallende outfits is zij een goede match met deze jongere doelgroep.

Looks shoppen vanuit het magazine

De kracht van Fashionchick is shoppen en inspireren. Fashionchick.nl is van origine een ‘verzamelwebshop’ waar vrouwen meer dan 500.000 items kunnen shoppen bij ruim 250 verschillende webshops. Dit belangrijke onderdeel wordt ook doorgetrokken naar Fashionchick Girls, zo worden alle edities ‘shoppable’. Dit houdt in dat de stijl van de kleding die in het magazine wordt getoond, online geshopt kan worden via Fashionchickgirls.nl.

Crossmediaal merk

Fashionchick Girls is een 360° merk met een magazine, online platform, groot bereik via de social kanalen, video’s op YouTube, eigen merchandise en events. Door deze sterke combinatie is het contactoptimaal en bereikt Fashionchick Girls de doelgroep op veel verschillende kanalen. Het magazine is vanaf morgen verkrijgbaar in de winkel voor een eenmalige introductieprijs van €2,50.

VIVA steunt Europride met roze editie

Nederland is tot en met 7 augustus het middelpunt van Europride, waarbij de vrijheid van seksuele geaardheid en genderdivestiteit geëerd, besproken en gevierd wordt. In de week voor de beroemde botenoptocht door de grachten van Amsterdam, Canal Parade, brengt VIVA een speciale pink issue uit, waarin extra aandacht is besteed aan seksualiteit in Nederland, met de focus op vrijheid: een belangrijk goed dat altijd uitbundig gevierd en afgedwongen moet worden.

In een groot coveritem is er aandacht voor de statistieken: zeven op de tien LHBT’ers (lesbiennes, homo’s, biseksuelen en transgenders) krijgen te maken met fysiek of verbaal geweld en een miljoen Nederlanders voelt zich niet volledig thuis in de categorie man of vrouw. Het Sociaal Planbureau kwam dit voorjaar met het goede nieuws dat de hoeveelheid mensen die negatief denkt over homoseksualiteit, sinds 2006 is gedaald van vijftien naar zeven procent.

Nederland tolerant?
In een portretserie vertellen verschillende Nederlanders hun persoonlijke ervaring: hoe maken zij de openheid en vrijheid in Nederland mee? Zijn we echt zo tolerant als we zelf denken? “We accepteren homo’s, maar nog altijd vindt een derde een stel zoenende mannen in het openbaar aanstootgevend.” Aldus Laurens Buijs – socioloog aan de UvA, gespecialiseerd in homo-acceptatie en sexualiteit.

Verder is er in deze editie van VIVA een beeldreportage van verschillende Gay Prides over de hele wereld, een gesprek met Bregtje Visser, oprichter van Gender Talent: een stichting met als doel de arbeidsmarktpositie van transpersonen en anderen met een genderdiverse achtergrond te verbeteren. Bekende YouTuber Rutger Vinkvertelt in een groot interview over zijn coming out, die het nationale nieuws haalde. In een openhartig gesprek samen met zijn vriend Thomas vertelt hij over de heftige tijd die ze achter de rug hebben en zijn ervaringen met tolerantie in Nederland: ‘Wij hebben ook het recht om verliefd te zijn en hand in hand te lopen.’

VIVA besteedt aandacht aan dit onderwerp om bij te willen dragen aan de discussie die gevoerd moet blijven worden. Brand Manager Kirsten Steenvoort: “Het zijn roerige tijden, maar vrijheid moet wat ons betreft uitbundig gevierd en altijd afgedwongen blijven worden. VIVA is vanaf de start in 1973 hét blad waar jonge vrouwen een afspiegeling zien van de wereld waarin zij leven, en dat geldt nog altijd. In onze artikelen komen altijd al diverse onderwerpen voorbij, zonder per se de nadruk te willen leggen op seksualiteit, ras of wat dan ook. Nu Europride in onze hoofdstad is, was het een goed moment om eens wel te benoemen waar we staan, omdat VIVA staat voor een open blik en tolerantie.”

VIVA 31 ligt woensdag 3 augustus in de winkels.