NUsport

SBS en NU.nl verlengen samenwerking uitzenden voetbalwedstrijden

SBS Broadcasting en NU.nl gaan ook dit seizoen samenwerken rond alle voetbalbeelden waarvan SBS de rechten heeft. Dit betekent onder meer dat het hoofdtoernooi van de Champions League wederom te zien is op NU.nl en in de NUsport-app. 

Dat zijn SBS en NU.nl-eigenaar Sanoma overeengekomen.

Naast liveduels en alle samenvattingen van de Champions League, die daarnaast op tv-zender Veronica worden uitgezonden, zendt NU.nl ook weer al het andere voetbal uit waarvan SBS de rechtenhouder is. Dat betreft alle oefenduels van het Nederlands elftal, alle samenvattingen van de Jupiler League en alle samenvattingen en enkele liveduels van het toernooi om de KNVB-beker.

De afgelopen twee seizoenen werkte NU.nl op voetbalgebied al nauw samen met SBS-zenders SBS6 en Veronica. Toen had Sanoma nog de meerderheid van de aandelen van deze zenders in handen. Nu SBS Broadcasting recent volledig eigendom is geworden van Talpa moesten er nieuwe afspraken gemaakt worden.

HoogtepuntenNU.nl-hoofdredacteur Gert-Jaap Hoekman is zeer verheugd over het resultaat van dit proces. “De Champions League is één van de belangrijkste voetbaltoernooien. We zijn er trots op dat we dit kunnen uitzenden op NU.nl, maar vinden het ook tof om te zien dat het wordt gewaardeerd dat we de ochtend na een speelronde alle hoogtepunten overzichtelijk presenteren.”

Ook SBS is erg tevreden. “Wij zijn blij dat we de samenwerking met NU.nl kunnen voortzetten, de voetbalfans zijn hier de afgelopen twee jaar aan gewend geraakt. Het is een kruisbestuiving tussen online en lineaire live tv, die positief bijdraagt aan de algehele beleving van bijvoorbeeld de Champions League. Voor ons biedt NU.nl dus meerwaarde naast onze uitzendingen op onze zenders en onze eigen online platformen”, aldus een SBS-woordvoerder.

FeyenoordFeyenoord vertegenwoordigt Nederland dit seizoen in het hoofdtoernooi van de Champions League. De eerste speelronde is op 12 en 13 september.

De Rotterdammers spelen op 13 september in De Kuip tegen Manchester City.

Vintage Love Maand succesvol voor Net5

In de maand juli zwijmelde de kijker bij Net5 weg bij de allerbeste en tijdloze romantische klassiekers tijdens de Vintage Love Maand. En met succes.

Met een gemiddeld marktaandeel van 7,04% (in de doelgroep 20-54 jaar) had Net5 in week 28 de beste week sinds 2007
(toen 7,02%). Zondag 17 juli had Net5 met een marktaandeel van 10,2% zelfs de beste avond sinds 21 juli 2006. Dit kwam onder andere door de film Overboard die maar liefst 14,8% marktaandeel opleverde. Hiermee staat deze film momenteel op nummer 1 van deze themamaand, gevolgd door The Bodyguard (10,5%) en Dirty Dancing (9,5%). Later deze week volgen onder andere nog klassiekers als Micky Blue Eyes en About a Boy met acteur Hugh Grant.

Lovely December Maand

In totaal heeft Net5 tot op heden in de maand juli 7,8 miljoen mensen bereikt met het Vintage Love-thema in de doelgroep 6+. Hieruit blijkt dat themamaanden goed werken. Daarom komt Net5 dit najaar voor het tweede jaar op rij met de Lovely December Maand waarbij warmte en liefde de huiskamers instromen rondom de feestdagen met de beste romantische films waaronder Notting Hill, The Holiday en de tv-première van Endless Love.

Adverteerders worden van harte uitgenodigd hierbij aan te haken. Neem voor meer informatie contact op met het salesteam van SBS Broadcasting.