• Consumenten Insights

    Met het verzamelen van consumenten inzichten, realiseren we een sterke campagne: van inzicht naar impact.

    De consumenten geven hun ervaring of mening over jouw product/dienst of een bepaald onderwerp, naar aanleiding van de vragenlijst (die afhankelijk van jouw doelstelling opgesteld wordt). De resultaten worden vervolgens gebundeld, geanalyseerd en verwerkt tot inzichten.

Deze inzichten kunnen op verschillende manieren gebruikt worden:

Voor product ontwikkeling: door consumenten inzichten kun je de product gebruikservaring ophalen en deze inzichten meenemen in de verdere productontwikkeling.
Als content component: door te begrijpen waar de behoefte van de consument ligt, kan de content worden aangepast en relevant worden gemaakt. 
Voor lead generation: door in contact te komen met een groep consumenten, die ook nog eens een reactie geven over jouw product/dienst, kun je deze groep een mooie aanbieding doen voor aankoop van jouw product of een HH aankoop stimuleren. Deze groep kan middels data (gedrag) worden vergroot.
Voor campagne optimalisatie: het is ook mogelijk om een deel van de doelgroep de campagne uitingen voor te leggen, waardoor de campagne uitingen geoptimaliseerd kunnen worden vóórdat de campagne naar een grote groep consumenten wordt uitgerold.

DPG Media heeft unieke informatie over consumentendoelgroepen. Via een kopers- en mediaprofiel dashboard maken we op basis socio demografische kenmerken, media-, aankoopgedrag, consumententypen en interesses een analyse van doelgroepen. Dit zijn concrete inzichten om de marketing effectiviteit te verhogen en insights op te halen. Ook via een audience discouvery maken maken we inzichtelijk welke consumenten hebben ‘engaged’ op jouw campagne of website middels oa clicks, en daarmee wordt een profiel gedefinieerd van een doelgroep die jij misschien niet eens voor ogen had.

Product Ontwikkeling

Content Creatie

Lead Generation

Campagne Optimalisatie

Wil je meer weten?

Neem contact met ons op!