22 april 2020

D is for Dazzle gaat offline bij Fashionchick Girls

Met 216k volgers op Instagram en 265k op YouTube is Diana Leeflang, beter bekend als D is for Dazzle, een online influencer pur sang. Fashionchick Girls strikte haar voor een geheel nieuwe klus: een maandelijkse offline column in het glossy tijdschrift voor meiden. Voor een kijkje achter de glitter en glamour scene van de influencer en vooral voor een flinke portie ‘realness’.

Realness
“Op Instagram, YouTube, Snapchat en Facebook ziet de doelgroep genoeg filters en fake foto’s. Het is tijd voor een portie realness,” aldus hoofdredacteur Babs Jansen. “Diana is open, eerlijk en niet bang om te laten zien dat het leven van een influencer niet alleen maar over glitters gaat. Met Diana’s Diary krijgt de lezer precies wat ze nodig heeft. Een kijkje in het hoofd en hart van hun favoriete youtuber. Zónder filter.”

Hoofdredacteur Babs Jansen: “Diana’s column is precies wat onze lezer nodig heeft: een eerlijk kijkje in het leven van een influencer – zónder filter.”

Diana’s Diary
In de column krijgen meiden elke maand een kijkje in het leven van Diana Leeflang – en dan dus de offline versie. Van haar leven als introvert tot Diana’s benodigdheden voor een bikini-ready body (spoiler alert: een bikini en een lijf), en foto’s van vroeger tot nu (zonder filter!). Van Diana’s Diary krijgen meiden enerzijds het gevoel: óh, het zijn net mensen, die influencers. En anderzijds krijgen ze van Diana zelf steeds de boodschap: ook jij bent goed zoals je bent. Een geluid dat online te weinig te horen is.

Diana: “Als tiener was ik vaak onzeker en op zoek naar bevestiging. Met deze column hoop ik iets te bieden waar mijn jongere zelf wat aan gehad zou hebben. Jongeren groeien op onder veel druk van sociale media. Met een kijkje achter de schermen hoop ik de keerzijde te belichten en bovenal wat meer echtheid te creëren.”

Match made in heaven
Online zit Fashionchick Girls niet stil. Met een sprankelend YouTube-kanaal, een on point Instagram-feed en een flinke following weet de doelgroep het tijdschrift ook online te vinden. De samenwerking met Diana zal daar nog een flinke boost aan geven. Andersom is Diana heel blij om weer eens offline bezig te zijn. Diana Leeflang: “Op een Instagram-roll ben je zo weggescrold, dat is in een tijdschrift wel anders. Daar nemen meiden de tijd om je verhaal te lezen. Die aandacht vind ik een mooie toevoeging aan mijn online kanalen.”

Over Fashionchick Girls
Fashionchick Girls is hét glossy magazine voor meiden van 12 tot 18 jaar. De onderwerpen mode, beauty, real life en celebrities worden met humor en relativering gebracht en geven de lezeres precies wat zij nodig heeft in een snelle wereld waarin als tiener nog van alles te ontdekken valt. Met Fashionchick Girls blijven lezeressen niet alleen op de hoogte van het laatste mode- en beautynieuws, maar lezen ook herkenbare persoonlijke verhalen en de leukste interviews. Fashionchick Girls is ook online actief op Instagram, YouTube en Facebook.

Over D is for Dazzle
Diana Leeflang trekt sinds 2011 steeds meer kijkers op haar YouTube en Instagram-kanaal waar ze berichten plaatst over lifestyle onderwerpen maar ook maatschappelijke thema’s niet schuwt. In 2019 schreef ze het boek Offline vol creatieve lifehacks, lijstjes en lievelingsprojecten.