11 november 2015

De aankoopfunnel per branche in beeld

Marketeers en onderzoekers zijn continu bezig om meer inzicht en grip te krijgen op de customer journey die consumenten afleggen bij de keuze voor bepaalde producten en merken. Hoewel deze klantreis anno 2015 geen lineair proces meer is, willen adverteerders hun (potentiële) klanten op weg naar een mogelijke aankoop natuurlijk wel beïnvloeden om juist voor hún merk te kiezen. Dan kan het helpen om in kaart te hebben wat er gebeurt in de verschillende fasen van de ‘aankoopfunnel’. 

Bekijk de infographic

Onderzoeksbureau Ipsos heeft in opdracht van Sanoma SBS een nieuw doelgroeponderzoek uitgevoerd onder 2.214 Nederlanders van 18-65 jaar met een focus op vrouwen, waarbij onder andere gekeken is naar het oriëntatie- en keuzeproces binnen een aantal branches. Naast de op deze pagina te downloaden infographic zijn de belangrijkste resultaten weergegeven in 9 whitepapers die je kunt downloaden via sanoma.nl/whitepapers.

Heb je aanvullende vragen over dit onderzoek? Mail ons dan via b2bmarketing.nl@sanoma.com.