4 februari 2013

De eerste radical op Startpagina smaakt naar meer

De eerste homepage takeover op Startpagina, voor Ziggo, scoorde goed. Een nog betere versie van de radical ligt inmiddels klaar. “2013 wordt het jaar van de innovatie voor Startpagina.”

Metrixlab keek mee met de allereerste radical op Startpagina. Deze werd goed beoordeeld door de bezoekers en scoort goed op reclameherinnering en herkenning. 8 op de 10 respondenten geeft aan dat de radical geen (of zelfs een positieve) invloed heeft op de beleving van pagina, en voor bezoekfrequentie zien we een gelijk percentage.

Famke Jonker, Media Director ZenithOptimedia Nederland: “Op ons verzoek is Sanoma Media gaan kijken naar nieuwe advertentiemogelijkheden voor haar klanten. Startpagina bood daarbij de mogelijkheid om voor het eerst een homepage takeover, een radical, bij hen in te zetten. Aangezien Startpagina een veel bezochte pagina is voor een breed koopgericht publiek, wilde we deze graag voor onze klant Ziggo inzetten. Ziggo wil altijd nieuwe mogelijkheden verkennen, in hun productaanbod, klantenservice en ook op advertentiegebied. Dit was dan ook een mooie mogelijkheid die we niet voorbij konden laten gaan.”

Joost Bon, manager Directories Sanoma Media: “2013 wordt het jaar van de innovatie voor Startpagina. Met ook vernieuwing van advertentievormen. Gebruikerstevredenheid staat daarbij hoog in het vaandel. Een geoptimaliseerde versie van de radical ligt inmiddels klaar voor de volgende campagne.”