22 april 2015

De kracht van print volgens vtwonen

Magazine, specials, tv-programma, een succesvolle online shop, conceptstores, een groot event, social media… vtwonen is hét voorbeeld van een sterk 360-merk. Welke rol vervult print daarin? Hoofdredacteur Carlein Kieboom geeft haar visie.

Welke rol vervult print binnen de 360-scope van vtwonen?

“Met de printversie hebben we in vijftig jaar een enorme fanbase opgebouwd. Print is én blijft een belangrijk onderdeel in onze 360-graden merkbeleving. In print zit ons DNA verankerd; het is ons creatieve hart. Met het magazine laten we zien dat we smaakmaker en stijlmeester zijn; het is één van onze belangrijke gezichten.”

Wat is de kracht van print?

“Papier is geduldig. Het blijft, het beklijft. Ons magazine inspireert mensen, waarbij we een gidsfunctie vervullen. We zijn autoriteit op woongebied in een wereld met te veel keuzes. We helpen mensen het beste uit hun huis te halen. Als je het blad in handen hebt, krijg je in één hapklaar pakket veel inspiratie en informatie aangeboden, waar je niet zelf actief op zoek naar hoeft. Bij het omslaan van elke pagina word je verrast door mooie binnenkijkers of stylingproducties én lees je waar je alles kunt krijgen. Online moet je vaak zoeken, selecteren, uitvinden waar je iets kunt kopen. Het blad maakt die selectie al en omdat het via vtwonen komt, weet je dat het goed is.”

Door welke – buitenlandse – titels laat je je inspireren?

“Ik vind veel blogs op interieurgebied inspirerend, met name de Scandinavische woonblogs. In Nederland vind ik Linda. echt vernieuwend qua ontwikkelingen in de 360 graden merkbeleving en qua commerciële samenwerkingen. Daar zit lef in. En het blijft te allen tijde dicht bij het Linda.-DNA.”

Met welke adverteerder zou je nog eens willen samenwerken?

“Veel grote merken hebben vtwonen inmiddels gevonden. Met kleinere creatieve ondernemers werken we vooral redactioneel samen. Vorig jaar hadden we een inspirerende samenwerking met Piet Hein Eek, die een speciaal bankje heeft ontworpen dat je ook in het magazine terugzag. Onze samenwerking met Ikea voor een mix and match woonproductie was ook heel geslaagd. We staan altijd open voor mooie samenwerkingen die beide merken versterken doordat de combinatie gewoonweg klopt.”

Wat mogen adverteerders niet missen het komende jaar?

“We blijven vooruitkijken en uitbouwen; zo komt er dit voorjaar naast het huidige televisieprogramma een nieuw programma bij: vtwonen doe-het-zelf. Het is vtwonen everyday and everywhere.”

Meer informatie over vtwonen

Wil je meer weten over adverteren bij vtwonen of over samenwerkingsmogelijkheden? Neem dan contact op met ons salesteam,  088 556 7777 of sales.nl@sanoma.com.