15 april 2015

De mix van Startpagina

Startpagina is voor haar 600.000 dagelijkse bezoekers al 15 jaar het startpunt van het internet. In die tijd hebben er online grote ontwikkelingen plaatsgevonden en daarmee is ook het online zoekproces veranderd. De productmanagers van Startpagina denken graag met je mee over welke mix het beste past bij jouw doelstellingen.

Consument kiest voor betrouwbare merken

De bezoeker van Startpagina lijkt een sterke voorkeur te hebben voor betrouwbare, bekende merken en gebruikt het platform van Startpagina om te oriënteren, vergelijken en uiteindelijk een slimme keuze te maken. In branches zoals travel en e-commerce staan bekende merken onder druk door nieuwkomelingen in de markt. Om de aandacht van de consument te trekken en tot aankoop te stimuleren moet specifiekere inzet worden gedaan. Startpagina biedt daarvoor verschillende mogelijkheden.

De mix van Startpagina

Startpagina is in de afgelopen 15 jaar meebewogen met de consument en biedt inmiddels veel meer dan een link op de homepage. Een link bereikt de oriënterende bezoeker in het begin van zijn aankoopproces, die vaak al weet naar welk product of dienst hij op zoek is. Daarnaast biedt het de adverteerder veel bereik en heeft meer succes wanneer het merk ook een sterke above the line aanwezigheid geniet.
Om campagnes extra lading te geven staan er op Startpagina diverse rubrieken waar actieteksten of visuals kunnen worden neergezet. Maar ook display-uitingen binnen Startpagina en haar extensies zorgen hiervoor, eventueel met hybride inzet waarbij er ook een plaatsing op de homepage staat.

Tot slot zijn er nog generieke en/of premium plaatsingen binnen de zoekmachine van Startpagina: Startpagina Search. De bezoeker is hier gericht op zoek naar een bepaald product of dienst. Binnen deze zoekmachine krijgen bezoekers een gecureerd overzicht van de meest relevante aanbieders waaruit gemakkelijk een keuze gemaakt kan worden. De conversie binnen het kanaal Startpagina Search ligt over het algemeen nog 2 tot 3 keer hoger dan op de homepage.

Samenwerken met Startpagina?

De productmanagers van Startpagina denken graag met je mee over welke mix het beste past bij jouw doelstellingen. Om prestaties te meten en doelstellingen zo nauwkeurig mogelijk te bereiken wordt het steeds belangrijker om informatie en cijfers te delen. De redactie weet wat haar bezoeker interesseert en welke inzet tot het juiste klikgedrag leidt.

Meer weten over samenwerken met Startpagina? Neem dan contact op met sales.nl@sanoma.com.