6 februari 2012

De nieuwe Marie Claire





Het toonaangevende magazine Marie Claire vernieuwt dit jaar haar strategie. De titel voegt vanaf het februarinummer iedere maand 40 paginas toe en zal nog meer de internationale pay-off Think Smart, Look Amazing gaan laden. Op 9 februari 2012 wordt een vernieuwde Marie Claire geintroduceerd aan het Nederlandse publiek.


Beleving


Hoofdredactrice May Britt Mobach: Marie Claire bestaat al meer dan twintig jaar in Nederland en is nog altijd de enige glossy met style en substance. De formule van onze titel is uniek, maar natuurlijk blijven we verfrissen en passen we ons aan de behoefte van onze lezeres aan. In 2012 moet een merk meer zijn dan een tijdschrift. Het is een beleving. Daartoe hebben we gekozen voor een strategie die leidt tot meer beleving en die Marie Claire nog duidelijker positioneert als magazine voor de Smart & Amazing lezeres.


Strategie


Allereerst is het doel om het accent te leggen op continue publiciteit. Hiernaast zal Marie Claire nauwer met haar retailpartners samenwerken om het product zo optimaal mogelijk onder de aandacht te brengen van de consument. Tenslotte is het erg belangrijk om de lezeressen te betrekken in de wereld van Marie Claire. Naast de toename van maar liefst veertig paginas per editie, zal er iedere maand een speciaal katern worden gepubliceerd met opzienbarende artikelen over fashion, food, beauty, relaties, reizen, etc.


Perslancering


Maandag 6 februari wordt de vernieuwde Marie Claire gepresenteerd aan de Nederlandse media tijdens een exclusieve Hotel Marie Claire launch party in Cristofori in Amsterdam. Dit is tevens de kick-off voor de Smart & Amazing campagne die zal worden ondersteund door middel van outdoor, PR en social media.