De Ouders van Nu Zwanger- en Babybox is waardevol eerste contactmoment met de (aanstaande) ouder

Met Blokker als nieuwe distributeur krijgen de vertrouwde boxen een boost in het hart van de doelgroep

 

Vanaf 1 januari 2019 kunnen (aanstaande) ouders de Zwanger- en Babybox van Ouders van Nu ophalen bij Blokker in plaats van Etos. De Zwanger- en Babybox wordt door 85% van de aanstaande ouders in Nederland opgehaald. De consument kan de boxen online aanvragen en vervolgens gratis ophalen in een van de 440 Blokker filialen in Nederland.

Het juiste moment in het hart van je doelgroep
De Zwanger- en Babyboxen worden al ruim 20 jaar verspreid binnen Nederland en zijn daarmee de meest bekende boxen onder (aanstaande) ouders. Hilde Tholen, hoofdredacteur Ouders van Nu: “Onze boxen zijn een hele krachtige marketingtool in de meest bijzondere periode in iemands leven. Juist bij de geboorte van een eerste kind, ontstaat er het eerste contact met een hele nieuwe productgroep. Onze boxen worden in een vroeg stadium van de zwangerschap opgehaald en de producten worden echt gezien als cadeautjes, die ook nog eens heel nuttig blijken te zijn als de baby er eenmaal is.”
Het jaarlijkse First Time Mums onderzoek, dat gehouden wordt onder 8.900 respondenten, bevestigt dat consumenten vaak overgaan tot herhaal aankoop van de producten waarmee ze als eerst in aanraking zijn gekomen.

Mee in de (Customer) Journey van nieuwe ouders
Martijn van der Neut, Brand Director Parenting bij Sanoma: “Dankzij de Zwangerbox weten we de uitgerekende datum van de aanstaande ouders, wat belangrijk is om onze doelgroep optimaal te kunnen bedienen in de customer journey die zij doorlopen. De data die we hierin verzamelen zorgt ervoor dat we er op relevante momenten zijn met de juiste informatie en producten. Samen met Blokker zullen we dan ook zorgen dat de boxen een mooie eerste kennismaking zijn voor jonge ouders met de nieuwe wereld die zij gaan ontdekken. Uiteraard met de nodige informatie, content en producten. ”

De Zwanger- en Babybox gaan hand-in- hand met andere mediakanalen die vanuit het merk Ouders van Nu worden verspreid, zoals het reguliere magazine, speciale edities, groeikalenders, 1-op-1 mailing en op het In de Wolken Festival. Een prachtig voorbeeld van hoe media optimaal kan worden ingezet is bij de customer journey die wordt bewandeld voor de kinderwagen:

 

 

Uit het First Time Mums onderzoek (2018) weten we dat de aanstaande moeder zich in de eerste drie maanden oriënteert op kinderwagens. Als je op dat moment onder haar aandacht komt met een boodschap of wellicht een leuk cadeautje via de Zwangerbox (die vooral rond de 2-3 maanden zwangerschap wordt opgehaald), kom je op positieve manier onder aandacht. Als je daarna op het juiste moment, bij 5 maanden zwanger, een 1-op-1 mailing stuurt met daarin een actie; volg je de consument in haar customer journey en kom je recht in haar hart binnen. Helemaal omdat je met een commerciële boodschap mee lift op de autoriteit- en het vertrouwen van Ouders van Nu.
Deze customer journey kunnen we voor 62 producten in kaart brengen, waarbij we een optimaal crossmediaal media advies uitbrengen. Klik hier voor meer informatie uit het onderzoek.

Blokker nieuw op de ‘baby-markt’
De samenwerking sluit aan bij de introductie van het nieuwe baby-assortiment bij Blokker.
CEO Ludo Bijvoet: “De samenwerking met Sanoma als nieuwe distributeur voor de Zwanger – en Babyboxen sluit naadloos aan op onze positionering. Enerzijds kijken we naar de rationele kant van het huishouden, zoals schoonmaken, wassen en strijken. Anderzijds is daar de emotionele kant, waar we de klant willen verrassen met onder meer seizoensproducten, speelgoed en het onlangs in onze winkels geïntroduceerde babyassortiment. Dit is een waardevolle toevoeging omdat dit voor jonge gezinnen een belangrijk onderdeel is van het huishouden.” Blokker besteedt dan ook de nodige aandacht aan de boxen, zowel inhoudelijk als promotioneel.

 

Wil jij inspiratie hoe de Ouders van Nu Zwanger- en Babybox kunnen helpen bij jouw doelstelling? Neem dan contact op met jouw accountmanager of met Marieke Wolthers (Commercieel manager Ouders van Nu) via marieke.wolthers@sanoma.com