20 januari 2012

Dikkere Story verlegt de koers naar meer

Pas nog hadden ze Henk Bleker en die scoop werd direct door alle andere media overgenomen. Het blad is nu dikker dan ooit. Hoofdredacteur Matthieu Slee legt uit.


Story is in 2012 elke week maar liefst 96 paginas dik. Naast de onthullingen over de vaderlandse sterren, waar het blad al 37 jaar in grossiert, zal Story vanaf nu ook wekelijks informeren over de internationale jetset en de koningshuizen. Volgens hoofdredacteur Matthieu Slee is die uitbreiding van 32 paginas noodzakelijk om in te spelen op een veranderde markt.

Primeurs snel weg
Matthieu Slee: Al decennialang brengt Story elke week primeurs, maar de afgelopen jaren is de interesse voor entertainmentjournalistiek zo enorm toegenomen dat onze primeurs binnen enkele uren door andere media worden overgenomen. Zoals onlangs bij de primeur over de geheime relatie van staatssecretaris Henk Bleker. Spraakmakend nieuws vervliegt steeds sneller en dat betekent dat wij onze lezers meer gaan bieden. Meer achtergronden, meer royalty en meer internationaal showbizznieuws.

Volwassen genre
De tijd dat andere media hun neus ophalen voor entertainmentjournalistiek is definitief voorbij. Het genre is volwassen geworden en dat is ook terug te zien aan de wijze waarop er bij Story wordt gewerkt en verhalen worden gecheckt. De uitbreiding van de reguliere Story, met veel aandacht voor royalty, betekent dat de vijfwekelijkse uitgave Royal Story stopt. Dat is op zich jammer want het blad was erg succesvol, maar nu we in het moederblad zoveel aandacht gaan besteden aan royalty is een extra uitgave eenvoudigweg overbodig geworden.


Twitteren met Edwin Smulders
Story zal de komende maanden ook nog actiever worden online. Op www.story.nl zullen vaker videofilmpjes worden geplaatst en Story-fotograaf Edwin Smulders zal dagelijks zijn belevenissen delen via Twitter. Hoe dat bevalt? Story vraagt het hem zelf even:

@Story_nl: Wat betekent Twitter voor jou?
@StoryNL_Edwin: Teasen, direct contact, het laatste nieuws. Kan niet zonder meer

@Story_nl: Hoeveel volgers heb je?
@StoryNL_Edwin: Ik heb pas een account geopend maar het gaat heel snel

@Story_nl: Ga je ook scoops twitteren?
@StoryNL_Edwin: Natuurlijk!

@Story_nl: Gebruik je Twitter vooral zakelijk of twitter je ook over je priveleven?
@StoryNL_Edwin: Beide, dat willen jullie toch…

@Story_nl: Wat is je meest heugelijke twittermoment?
@StoryNL_Edwin: Mooi om te zien: Shownieuws mogelijk gemaakt door Story, gepresenteerd door Evert Santegoeds.

@Story_nl: Als je een volgtip zou moeten geven, wie moeten we dan ook gaan volgen?
@StoryNL_Edwin: Fajah Louwens. Twittert spannende en leuke dingen!

Maandag geleverd, woensdag in Story
Wat heeft Story adverteerders te bieden? Een groot bereik tegen een zeer interessant tarief. Bovendien werkt de redactie vanwege de actualiteit met zeer korte deadlines waar je je voordeel mee kunt doen. In theorie is het zelfs mogelijk maandag advertentiemateriaal aan te leveren dat dan woensdag al in Story staat.

Meer info of de nieuwe Story ontvangen? Neem contact op met Susanne Baas, susanne.baas@sanoma.com , 088 556 4475. Adverteren in Story: sales@sanoma.com of 088 556 77 77.