https://www.youtube.com/watch?v=6qMvhPXOizc

9 mei 2012

Direct shoppen met vtwonen Magalogue





vtwonen en Layar komen met innovatieve mobile commerce oplossing: lezers van de extra Magalogue kunnen direct producten kopen van het papier.

Voor het derde jaar op rij zit er nu extra bij vtwonen: de Magalogue. Een 52 paginas dik magazine met de nieuwe vtwonen huiscollectie en vol stylingideeen. En dit jaar met een Layar verrijking: met je smartphone kun je de producten uitgebreid online bekijken en ook direct bestellen. Daarnaast kun je via de app een filmpje bekijken van bijvoorbeeld de nieuwe vtwonen keuken.




Via de Magalogue kunnen honderden producten direct worden gekocht. Door de pagina te scannen opent zich een digitale laag en worden ‘direct koop’ knoppen getoond boven de producten die de lezer naar de mobiele webshop van vtwonen brengt. In de mobiele webshop kan meteen worden afgerekend met o.a. Paypal of kunnen producten worden toegevoegd aan een winkelmandje. Op deze manier biedt vtwonen haar lezers de mogelijkheid om snel te kunnen kopen zonder alle pagina’s te voorzien van QR codes.


Ultieme shopable experience


Anita de Beijl, marketingmanager vtwonen

: “We zijn erg blij dat we de vtwonen Magalogue een extra laag hebben kunnen meegeven, waardoor direct shoppen met je smartphone mogelijk wordt gemaakt. De ultieme shoppable experience!”

Raimo van der Klein, CEO Layar:

“Dit is een mooi voorbeeld van hoe mobile commerce geintegreerd kan worden in een Home Deco tijdschrift. Dit kan je met geen andere technologie realiseren.”

De vtwonen Magalogue wordt gemaakt in samenwerking met tien licentiepartners waaronder Novilon, Luxaflex en Hala lampen. Dit jaar zijn voor de Magalogue twee appartementen in een bijzonder pand in IJburg Amsterdam ingericht in twee woonstijlen: een zacht en vrouwelijk en de ander stoer en een tikkie industrieel.