16 januari 2013

Dolly van den Akker als Uitgever Glossy verder bij Sanoma Media

Dolly van den Akker (41) start als Uitgever Glossies om van daaruit het fashion & beauty domein van Sanoma Media verder uit te bouwen. Het laatste kwartaal van 2012 vervulde van den Akker deze rol a.i. door het vertrek van Sanne Visser naar Mood for Magazines. Na 3,5 jaar stapt Van den Akker intern over naar de uitgeefrol vanuit haar functie als Director Sales & Corporate Communication bij Sanoma.

Van den Akker, meer dan 15 jaar werkzaam in marketing en communicatie, gaat zich in haar nieuwe rol richten op het verder uitbouwen van het fashion & beauty domein. Primair richt ze zicht hierbij op de Glossy bladen (Grazia, Beau Monde, Marie Claire, Fab en Nouveau). Daarnaast ligt er een belangrijke focus op het uitbouwen van de digitale fashion & beauty activiteiten waaronder het realiseren van online media/uitgeefconcepten. Naast digitaal gaat het hier ook om Sales en TV.

Het Fashion en Beauty domein is een van de grootste domeinen voor Sanoma en de ambitie is om dit alleen maar verder te ontwikkelen. Dolly van den Akker: “Sanoma Media heeft een sterke en stabiele marktpositie in het Fashion & Beauty domein en dit gaan we nu verder uitbouwen en claimen. Dat doen we enerzijds met onze Glossies zoals Grazia, Marie Claire Fab, Beau Monde en Nouveau, anderzijds met o.a. StyleToday.nl, Fashionchick.nl en Vault79.com. Door ook met SBS krachten te bundelen, zijn wij in staat om een enorm bereik aan vrouwen te realiseren. En dit domein ook crossmediaal uit te bouwen en zo gerichte fashion & beauty proposities aan te bieden aan de Nederlandse vrouw zodat zij niet om ons heen wil”.

Henk Scheenstra, COO Print: “We zijn ontzettend blij dat Dolly deze stap naar de uitgeefkant maakt. Met haar brede kennis, contacten en expertise binnen digitaal en print kunnen we versneld stappen binnen Sanoma en SBS gaan maken.”