25 februari 2014

Donald Duck lanceert de vrolijkste educ(k)atieve app van Nederland

Donald Duck weekblad lanceert vandaag in samenwerking met The Walt Disney Company en onderwijs specialisten een uniek edutainment label genaamd: Duckwise. Binnen het label ontwikkelt Donald Duck de komende jaren diverse digitale & print producten. Het eerste initiatief van Duckwise is vandaag gelanceerd: de Duck Quiz app.

De Duck Quiz is de vrolijkste quiz van Nederland, Duckstad en omstreken. Binnen 5 verschillende categorieën – aardrijkskunde, geschiedenis, dieren, Disney en Donald Duck – zijn er verschillende levels te spelen met een favoriet Duckstadfiguur naar keuze. Spelenderwijs wordt in deze iPad app de algemene kennis én de kennis over de Duckstad bewoners getest. De vragen – gericht op jonge én oude spelers – zijn ontwikkeld door redacteuren in samenwerking met leerkrachten.


 
Duckwise: educatie en fun belangrijkste pijlers
De belangrijkste pijlers van Duckwise zijn educatie en fun. De juiste combinatie van deze twee pijlers is het meest krachtig en effectief blijkt uit diverse onderzoeken uitgevoerd door Sanoma (i.s.m. Nieuwsgierig Onderzoek en PAM Onderzoek). Spelenderwijs leren – waarbij goed wordt gekeken naar de kennis en vaardigheden die nodig zijn voor kinderen in de 21e eeuw – leidt tot het beste resultaat.

Suzan Schouten, uitgever Kids & Teens bij Sanoma: “Met Duckwise willen we het leren in Nederland vrolijker maken en tegelijkertijd willen we met Donald Duck op een aansprekende manier kennis en belangrijke vaardigheden bij kinderen onder de aandacht brengen. Met als doel, de vrolijkste zijn in het educatieve segment.”

Samenwerking tussen Sanoma, Malmberg en The Walt Disney Company
Duckwise is een samenwerking tussen Sanoma Media Netherlands B.V., Sanoma Learning en The Walt Disney Company. Sanoma Learning, met in Nederland Uitgeverij Malmberg, is een toonaangevende Europese aanbieder van zowel gedrukte als digitale leeroplossingen. Het realiseren van betere leerresultaten van leerlingen en het ondersteunen van docenten is het doel. Daarnaast exploreert Sanoma Learning voortdurend nieuwe initiatieven om te kunnen inspelen op veranderende media- en onderwijsbehoeften. Sanoma Learning bestaat uit zeven bedrijven in vijf Europese landen. Inge Martens, Licensing Director The Walt Disney Company Benelux: “Disney Learning is een belangrijke pijler binnen Disney Publishing. Dit veelbelovende initiatief om het merk Donald Duck te gebruiken om kinderen op een leuke manier aan te zetten tot het vergaren van kennis, vergroot de kansen van de Nederlandse kinderen in de toekomst.”


 
De Duck Quiz app is nu te downloaden voor € 3,59.