3 oktober 2017

Donald Duck Weekblad zet lezers centraal in jubileumcampagne

65 jaar ‘Lang zullen we lezen’

Donald Duck Weekblad start vandaag ter ere van haar 65-jarig jubileum de nieuwe campagne ‘Lang zullen we lezen’. Eerder dit jaar riep het vrolijke weekblad heel Nederland op om persoonlijke ‘Duck-momenten’ te delen op de website. De leukste inzendingen staan centraal in de jubileumcampagne. Daarnaast zijn alle foto’s terug te vinden op de website en op de cover van de jubileumeditie van het weekblad dat 19 oktober verschijnt. De campagne werd in samenwerking met NOISE ontwikkeld en is onder meer te zien via HAH, online, radio, OOH en in advertenties.

‘Lang zullen we lezen in de Donald Duck’

De lezersschare van Donald Duck Weekblad is de afgelopen 65 jaar uitgegroeid tot een grote en diverse groep. Bijzonder aan deze doelgroep is de variatie in leeftijd van jong tot oud, wat de afgelopen 65 jaar heeft geleid tot vele trouwe lezers. De oproep in het weekblad om ‘Duckmomentjes’ in te sturen zorgde dan ook voor meer dan duizend vrolijke en diverse beelden, die de rol van de Donald Duck binnen het gezinsleven en daarbuiten op een leuke manier zichtbaar maakt.

In de jubileumcampagne staan vier inzendingen centraal. Met deze ‘echte’ reclame van het weekblad staat nu niet alleen de populaire eend centraal, maar vooral ook de lezers. Marketingmanager Marjolijn Hoffmans: “Met deze campagne willen we de relevantie en de grote liefde voor het weekblad tonen. We horen vaak dat ouders blij zijn dat kinderen met smart bij de brievenbus wachten op ‘Dé Donald Duck van deze week’. In deze digitale tijd is dat iets waar wij heel blij van worden! En met ‘Lang zullen we lezen’ vieren we dat extra.’’ De kracht van Donald Duck is de Nederlandse twist. Alle verhalen zijn uniek en meer dan de helft wordt in Nederland geproduceerd door de redactie. Marjolijn: ”In de campagnebeelden koppelen we de door onze lezers ingestuurde foto’s aan de getekende Duckstadwereld. Zo willen we het enthousiasme voor het merk van onze lezers laten zien. Met de Donald Duck kun je wegdromen, zorgeloos genieten en er ook nog wat van opsteken… We willen met deze campagne juist die beleving weergeven.” 

Alle Duckmomentjes zijn te bekijken op DonaldDuck.nl/duckmomentje

65 Jaar Donald Duck Weekblad

Op 19 oktober bestaat Donald Duck Weekblad 65 jaar en het is nog altijd marktleider in het kids segment. Daarnaast is het weekblad het grootste familie- én mannenblad en enorm populair bij studenten. Dankzij de inzet van zowel off- als online media geniet het van bijna 100% naamsbekendheid, een printbereik van bijna 2 miljoen en een grote buzz op social media. Het weekblad is uitgegroeid tot een volwaardig 360-gradenmerk. Het merk omvat naast succesvolle printproducten – van weekblad tot extensies als Donald Duck Junior, pockets en vakantieboeken – ook succesvolle social media kanalen, de website DonaldDuck.nl, een online typecursus ‘DuckTypen’, een 3D-gamewereld ‘DuckWorld’ en een webshop, de ‘Duckstadshop’, met daarin het nieuwe label ‘Donald Duck Wonen’ en een leuke cadeau collectie.

Ga naar https://we.tl/qa9qWj2J28 voor het campagne beeld.

Credits: De campagne is ontwikkeld door het creatieve team van Donald Duck Weekblad in samenwerking met reclamebureau NOISE.