23 mei 2018

Dries Roelvink columnist in weekblad Story

‘Met deze wekelijkse column is voor mij de cirkel rond’

Dries Roelvink is vanaf de editie van dinsdag 22 mei 2018 columnist bij weekblad Story. De zanger en entertainer zal in zijn wekelijkse column ingaan op actuele gebeurtenissen in de showbizz.

Rasartiest Dries Roelvink (1 januari 1959) groeide op in de Amsterdamse Jordaan. Na een aantal jaren profvoetballer te zijn geweest bij FC Amsterdam koos hij voor een carrière als zanger. Naast diverse bekende singles (waarvan Alleen door jou in 2010 de eerste plaats van de Single Top 100 bereikte), is Dries bekend van zijn deelname aan talloze tv-programma’s en de realitysoap De Roelvinkjes (2015), waarin tevens zijn zoon Dave een rol speelde. Ook werkt hij mee aan het NPO Radio 1-programma van journalist Sven Kockelmann. Dries is getrouwd met Honoria, en vader van een dochter en twee zoons uit eerdere relaties.

Dries Roelvink: ‘Met mijn wekelijkse column in Story is de Roelvink-cirkel rond. Want reeds in 1985, alweer 33 jaar geleden, verscheen er in dit blad voor het eerst een artikel over een zingende voetballer… en dat was ik. Vanaf die tijd heb ik altijd een prettig contact met Story onderhouden. Bij mijn huwelijken, na de geboortes van mijn zoons Dave en Donny en bij andere mijlpalen was Story erbij, voor exclusieve foto’s en een mooi verhaal. Het is vooral om die band met Story dat ik geen moment aarzelde toen hoofdredacteur Guido den Aantrekker mij vroeg om een wekelijkse column te gaan schrijven. Ik heb er ontzettend veel zin in!’

Story-hoofdredacteur Guido den Aantrekker: ‘Nadat eerder tv-presentatrice Catherine Keyl zich eind vorig jaar aan Story verbond, ben ik verheugd ook Dries Roelvink te mogen verwelkomen binnen ons team. Niet alleen omdat Dries een echte verhalenverteller is die over herkenbare dingen schrijft, maar ook omdat ik Dries ken als een goudeerlijke showbizzcollega, die altijd probeert overal een positieve draai aan te geven.’

Sanoma-titel Story schrijft wekelijks over de showbizz-, society- en royaltywereld. Het entertainmentblad heeft een wekelijks bereik van 809.000 lezers en staat in de Top 10 van publieksbladen met het grootste bereik (bron: NOM/NPM-2018-I). Story.nl, met daarop dagelijks aangevuld nieuws, telt maandelijks 460.000 users (bron: Google analytics, april 2018).