https://www.youtube.com/watch?v=ajb4Y7jeZbA

10 februari 2016

Eenvoudig een geld-terug-actie opzetten met Scoupy’s Cashback-propositie

De nieuwe Cashback-propositie van SCOUPY, een venture van Sanoma, slaat aan: in minder dan een jaar tijd zijn bijna 900.000 Cashback-aanvragen via het mobiele platform verwerkt. Met de dienst kunnen fabrikanten via de smartphone in de supermarkt eenvoudig geld-terug-acties opzetten en uitvoeren. Cashback: een principe dat binnen de FMCG-marketing al zo oud is als de weg naar Rome, maar door SCOUPY is aangepast naar de mogelijkheden van de moderne technologie. Bekijk de SCOUPY’s Casback infographic.

1,2 miljoen downloads

Cashback-couponing ontzorgt de FMCG-fabrikanten helemaal. SCOUPY zorgt, met zijn base van meer dan 1,2 miljoen gedownloade apps en mediapartners Sanoma en Centercom, voor het noodzakelijke bereik en activatie van consumenten richting de supermarkt. Fabrikanten hoeven dus niet langer aanpassingen te doen aan hun verpakking of promotionele campagnes in te kopen voor hun Cashback-campagne.

Van controle tot uitbetaling

Na aankoop van het gepromote product in een willekeurige supermarkt uploadt de consument een foto van de kassabon – met drie simpele clicks – in de gratis app. SCOUPY zorgt vervolgens voor het gehele clearingproces, van controle tot en met de uitbetaling aan de consument, dat het volledig gedigitaliseerd heeft. Hierdoor ontvangt de koper al de volgende dag het actiebedrag terug op zijn bankrekening. Door de gedigitaliseerde bon te koppelen aan de persoonsgegevens van de Scoupy-gebruiker, ontstaat er een duidelijk inzicht in wie de koper is en kan deze vervolgens, via mail en notificaties op de smartphone, persoonlijk geretarget worden om herhalingsaankoop te realiseren.

Cashback-propositie maakt FMCG fabrikanten onafhankelijker van retailers

Voor deelname aan een Cashback-actie via SCOUPY hoeft de fabrikant geen enkele afspraak met supermarktketens te maken. Er wordt simpelweg gebruik gemaakt van de al in het schap liggende voorraad. De Cashback-propositie is daarmee voor FMCG-merken een mooie manier om snel veel trial te genereren of hogere penetratiecijfers te behalen. Als merk krijg je met de tools van SCOUPY ook meteen inzicht in het koopgedrag, de aankooplocatie en het profiel van de consument – zonder dat daarvoor kassakoppelingen nodig zijn.

Grote A-merk-fabrikanten

Het nieuwe concept is een groot succes: Al meer dan 70 grote A-merk-fabrikanten haakten sinds de start in februari 2015 aan. Naast internationals als Coca-Cola, Heineken en Nestlé hebben ook A-merken als innocent, Bolletje, Chio, Lassie en Verkade inmiddels Cashback-acties opgezet via SCOUPY.

Over SCOUPY

Via de website en de app van SCOUPY kunnen consumenten gemakkelijk nieuwe producten proberen. In 2015 hebben zij al meer dan 1,5 miljoen euro met de gratis app bespaard. Met een slim ‘geo-targeted’ notificatiesysteem informeert SCOUPY haar gebruikers direct over alle nieuwe relevante Cashback-acties als ze in de buurt van een supermarkt komen. De mobiele app is te gebruiken op zowel iOS- als Android apparaten.

Scoupy voor bedrijven

Bekijk de infographic voor meer informatie over samenwerken met Scoupy of kijk op Scoupy.nl.
Je kunt ook contact opnemen met Scoupy’s Sales Director, Dennis Kortekaas op 06 – 50742790 / 020 – 460 9098 voor meer informatie.