6 augustus 2015

Elke dag een blogger look op TV

Fashionchick komt in september met een miniserie genaamd Fashionchick: Elke dag een look op Net5. Hiermee worden haar vrouwelijke kijkers dit najaar dagelijks geïnspireerd met draagbare, direct te shoppen looks. Modebloggers van Nederlandse bodem spelen de hoofdrol in de mini-serie ‘Elke dag een look’. De serie geeft antwoord op de prangende vraag waar iedere vrouw ’s ochtends mee kampt: ‘Wat moet ik aan vandaag?’.

Dagelijks wordt er twee keer tijdens primetime (19.00 – 23.00 uur) een nieuwe look getoond op Net5, zodat iedere vrouw ’s ochtends geïnspireerd voor haar kledingkast kan staan. In een korte video, die twee keer per avond op primetime te zien is op Net5, toont een Fashionchick stylist de laatste trends gebaseerd op de weersverwachting. Fashionchick slaat voor dit format de handen ineen met bekende Nederlandse modebloggers met een duidelijke eigen stijl. Deze selecte groep bloggers zullen samen met de expertise van de Fashionchick stylist streetstyle looks, insights, tips, how to’s en inspiratie delen op een manier die we alleen online kennen.

Cross mediale aanpak

Alle looks zijn direct eenvoudig via de pagina op Fashionchick.nl/tv te bestellen. De video’s zijn via de site van Fashionchick en Net5 en via de social media kanalen van de bloggers te zien. Hier neemt Instagram een prominente rol in, omdat dit het grootste social media kanaal is voor streetstyle inspiratie en modebloggers. Daarnaast zijn alle video’s te vinden op het Fashionchick YouTube kanaal. De cross mediale aanpak van Fashionchick en Net5 brengt TV en online media samen op een manier die nog niet eerder is vertoond .

Blogger als inspiratiebron voor vrouwen

Ellen Snijder, founder van Fashionchick: “Bloggers zijn niet meer weg te denken uit de modewereld. Ze zijn een belangrijke inspiratiebron voor vrouwen en hebben tegenwoordig steeds meer invloed op de koopcurve van de vrouw.” Rosanna Gentenaar (Billie Rose), Lian Galliard (Fashion Hoax), Anouk Bos (Creators of Desire) en Debbie Nuchelmans (Six Feet From The Edge), zullen om de beurt dagelijks te zien zijn op Net5.

Verkiezing

Het laatste gezicht zal door middel van een wildcardactie worden gekozen door Fashionchick en Net5. Alle Nederlandse modebloggers worden opgeroepen om een foto van hun meest fashionable outfit te plaatsen op hun blog en de post te delen op social media met de hashtags #fashionchick #net5 en #elkedageenlook. De modeblogger met de mooiste en meest originele inzending krijgt een wildcard en daarmee wekelijks 60 seconds of fame op vrouwenzender Net5. Meer informatie over deze actie is te vinden op fashionchick.nl.