9 juni 2013

European Design Award voor WTF.nl

Brandingbureau SILO heeft zaterdag 8 juni in Belgrado een bronzen European Design Award gewonnen voor het design van WTF.nl. Een logo dat perfect past bij de unieke uitstraling van de drukbezochte site.

Vorig jaar werd SILO uitgeroepen tot ‘European Design Agency of the Year’. Dit jaar viel SILO weer in de prijzen met een bronzen award voor WTF.nl en een zilveren award voor Hôtel Droog.

WTF.nl richt zich op een jong publiek dat op zoek is naar vermaak en nieuws met een knipoog wil consumeren en delen. SILO ontwikkelde een design dat tegelijkertijd knallend, stijlvol en glossy is. Bijzonder is de centrale rol voor fotografie waardoor je de nieuwsberichten wordt ingetrokken. Deze uitstraling vormt een tegenwicht voor de sensationele content.

Sander Stallinga, Publisher News Sanoma: ”WTF.nl heeft een unieke plek in het internetlandschap veroverd. De site is de online autoriteit op het gebied van spraakmakende actualiteiten en trekt inmiddels zo’n 1,5 miljoen unieke bezoekers per maand. Na NU.nl, is WTF.nl de nummer 2 binnen Sanoma op mobiel met maar liefst 13 miljoen pageviews per maand.”

De European Design Awards worden mogelijk gemaakt door een samenwerking van vooraanstaande designmagazines uit 15 Europese landen.