16 juni 2015

Fashionchick breidt uit naar België

Na succesvolle lanceringen in Frankrijk, Duitsland, Engeland en Oostenrijk heeft ook België nu een eigen Fashionchick. Belgische modeliefhebbers kunnen op de social shopping site terecht bij ruim 50 webshops en worden geïnspireerd met het laatste fashion nieuws.

“Fashionchick België is een logische keuze aangezien we nu al zien dat een aanzienlijk deel van het huidige bezoek uit België komt. Ook kregen we vaak vragen van Belgische vrouwen waarom dit handige overzicht, de Fashion Finder, niet voor hun beschikbaar was. Ze shopte dus al vaak via Fashionchick.nl, alleen leverden niet al deze shops in België. Dit is nu wel het geval”, aldus Ellen Snijder, oprichtster van Fashionchick.

Vlaamse redacteuren
Fashionchick is na eerdere successen zeer gemotiveerd om verder te werken aan de internationalisering van het fashion platform. In 2011 lanceerde Fashionchick een Duitse en Franse variant, een jaar later stak zij de zee over naar Engeland. In 2015 wordt na Oostenrijk de Belgische markt aangeboord. Fashionchick.be zal, net als de overige internationale varianten van Fashionchick, worden neergezet als zelfstandig lokaal label met Vlaamse redacteuren en zal worden ondersteund door het Nederlandse team. Op deze manier kan er goed ingespeeld worden op nieuws, webshops en trends die in België spelen.

Fashionchick is hét online shoppingplatform dat vrouwen helpt om gemakkelijk de juiste look te vinden. Ze vinden het beste van hun favoriete webshops op één plek en worden direct geïnspireerd met blogger looks, streetstyle trends, how to wears en essentials. Het samenstellen van unieke looks en het delen van deze looks met andere bezoekers maakt dat Fashionchick zich onderscheid op de markt. Fashionchick.be werkt vanuit dezelfde missie en visie met het aanbod van webshops zoals Veritas, de Bijenkorf, Sarenza, La Redoute en Zalando.

Social shopping
Fashionchick.nl begon in 2008 als eerste social shopping site voor vrouwen en groeide uit tot het grootste online fashion portal van Nederland, dé website voor online shoppende vrouwen met gemiddeld 1.200.000 bezoekers per maand. Begin 2011 kwam alles in een stroomversnelling voor Fashionchick.nl en het moederbedrijf No Search B.V. De bezoekersaantallen groeiden sterk en Sanoma Media nam belang in No Search B.V., sinds 2013 is Fashionchick geheel in handen van Sanoma. Mede dankzij de deelname van Sanoma, een flinke kapitaalversterking, konden stappen over de grens eerder genomen worden dan verwacht. Na Duitsland, Frankrijk, Engeland en Oostenrijk is België de volgende stap in de internationalisering van Fashionchick.