http://media.zie.nl/e/?v=m1fzc4vfiqew

25 april 2012

Flair is een bekend feel good merk geworden?

Het alledaagse leven sprankelend maken, dat is de grote kracht van Flair. En dat gaan ze nu meer doen dan ooit, vertelt hoofdredacteur Carlein Kieboom. Want het blad wordt dikker en mooier.

Flair, een ijzersterk merk met van oorsprong Belgische wortels, wordt inmiddels al tien jaar lang speciaal voor de Nederlandse markt gemaakt. Eind 2008 is het merk ook volledig losgekoppeld qua vormgeving van de Belgische variant en heeft het blad een grote slag gemaakt om toekomst-proof te zijn. En met succes. Hoofdredacteur Carlein Kieboom vertelt.

Hoe omschrijf jij Flair?
Flair is een bekend feel good merk geworden dat zichzelf keer op keer blijft vernieuwen door in te spelen op wat er leeft bij haar doelgroep. De Flair-vrouw, van 25 tot 45 jaar, staat midden in van het feestje van haar leven. Qua lijf, liefde, dilemmas et cetera. Zij leest Flair om het lekkere gevoel. Enerzijds is dat een veilig en herkenbaar gevoel: het leven is goed zoals het is en geluk zit in de kleine dingen. Anderzijds sprankelt het blad en inspireert het haar leuke dingen te doen en op een positieve manier om te gaan met serieuze topics.

Positief dat is Flair.
Ja, een belangrijk uitgangspunt is dat Flair altijd het vrolijke, positieve en luchtige gevoel blijft uitstralen. Flair is positief en optimistisch. Flair is dichtbij, waardoor de lezeres zichzelf herkent en het merk zeer geloofwaardig vindt. Blij en nieuwsgierig, het leukste van het gewone, huisje-boompje-feestje, de schoonheid van elke dag, klein geluk. Een warm, gezellig huis waar je je thuisvoelt en gelukkig bent. Flair maakt het alledaagse leven sprankelend.

En jullie gaan nu nog meer sprankelen.
Precies. Vanaf editie 20 worden we standaard 24 paginas dikker en gaan we naar een wekelijkse omvang van 100 paginas. Hiermee creeren we nog meer value for money voor de doelgroep. We krijgen ook mooier papier: witter en minder transparant. Inhoudelijk krijgen Binnenkant (psyche/human interest) en Buitenkant (mode, beauty, wonen, food, travel) een groter podium, waardoor we meer verdieping, emotie, herkenning, informatie en bruikbare tips op alle vlakken kunnen brengen.

Wat houdt dit concreet in?
Meer lifestyle, meer draagbare en betaalbare mode & beauty. Meer binnenkijken in inspirerende huizen en tips om het thuis zelf te doen. Veel aandacht voor travel met veel dagjes uit- en stedentips en leuke buitenlandbestemmingen in combinatie met scherpe aanbiedingen. Nieuwe rubrieken, zoals de rubriek Handig met tips over het moderne huishouden anno 2012. Uitgebreide lifestyleproducties met een specifiek thema. Wellness en tijd voor jezelf, werk, keuken/eten, kids en happy earth. Kortom, meer kijkpaginas waaraan je als lezeres ook echt iets hebt.

Dat was de Buitenkant. En de Binnenkant?
Het reportagegedeelte zal elke week alledaagse psychologie brengen, de doelgroep aan het woord laten, maatschappelijke onderwerpen behandelen en uiteraard komen ook gezondheid en relatie aan bod. In elke editie ook mooie interviews met bekende Nederlanders, persoonlijke verhalen van lezeressen en (gast)columnisten. Een goed voorbeeld is Roos Zevenhuizen, 33 jaar, moeder van twee kleine kinderen, getrouwd met een Griekse man en woonachtig in Griekenland. Ze schrijft wekelijks over de invloed van de crisis op haar leven. Ook nieuw is de rubriek BLIJ!, waarin een bekende Nederlander in een aantal quotes aangeeft waar hij of zij blij van wordt. En in de nieuwe rubriek Wat zou jij doen? worden dilemmas geschetst en meningen van lezeressen en van deskundigen gegeven.

En de extras?
De bekende Flair-boekjes met wellnessarrangementen, hotelovernachtingen, eropuit-tips, puzzels en braintrainingen blijven we uitgeven. Net als de extra dikke, gelumbeckte feestedities en glossy specials. Daarnaast reiken we ook weer de Mama & Papa met Flair Award uit en organiseren we het jaarlijkse Flair Running Bride event in Leiden.

Hoe werken jullie samen met adverteerders?
Met alle plezier! Afgelopen jaar heeft Flair zich goed ontwikkeld op het gebied van redactionele samenwerkingen. Commerciele doelstellingen werden volledig geintegreerd in conceptmatige redactionele producties en events. Flair werkt graag samen om communicatiedoelstellingen van de adverteerder te behalen.

En wat kunnen we nog meer van Flair verwachten?
We gaan het feel good Flair-gevoel nog sterker uitdragen. Dit sluit ook goed aan bij de tijdsgeest van nu. We gaan de persoonlijke interactie met de lezers nog verder uitbreiden door de redactie een gezicht te geven. Op de website posten redacteuren dingen waar ze blij van worden en die ze Flair vinden. En met de Twitter-, Hyves-, Facebook- en Zie-accounts geven we een kijkje achter de schermen. En we blijven elke week weer de lezeres verrassen met acties, extraatjes en specials.

Meer info over de nieuwe Flair vanaf editie 20 en over de commerciele mogelijkheden? Neem contact op met je accountmanager, of mail/bel sales@sanoma.com / 023-5566777. En kijk hier voor de redactionele planning van Flair.