5 november 2012

Flow goes international

Het Nederlandse magazine Flow van Sanoma Media krijgt nu ook een Engelse versie. De redactie krijgt zoveel fanmail en waardering wereldwijd dat besloten is een internationale editie uit te brengen. De Engelse Flow is vanaf november stapsgewijs in twintig landen verkrijgbaar.

Flow is in Nederland een succes. De oplage stijgt nog steeds en het aantal Flow-producten neemt snel toe. Sinds de lancering in 2008 is Flow als tijdschrift en merk stevig gesetteld in de Nederlandse en Belgische markt. Ondanks de dalende oplages binnen het tijdschriftenschap is de Flow-circulatie uitgegroeid tot meer dan 70.000 verkochte exemplaren per editie.

Inmiddels verschijnen er naast acht nummers ook drie specials per jaar en meerdere stationery producten. Ook verzorgde het team van Flow dit jaar voor de tweede maal voor PostNL het ontwerp van de Decemberzegels.

Tijdsgeest
Inmiddels kent Flow ook wereldwijd een grote groep fans. Fans die Flow tot nu toe niet konden lezen, maar zich aangetrokken voelden tot de lay-out, retro foto’s, bijzondere illustraties, verschillende papiersoorten en papieren extra’s. Omdat het Flow concept de huidige tijdgeest wereldwijd weerspiegelt en de redactie zoveel internationale fanmail ontvangt heeft het team besloten Flow nu ook in het Engels uit te brengen. Content uit de Nederlandstalige Flow vormt de basis van de internationale editie, maar er wordt ook content speciaal voor de internationale editie geproduceerd.

In het eerste – 140 pagina’s dikke – nummer onder meer:
• Interviews met en werk van illustratoren als Nathalie Lété, Keri Smith, Lisa Congdon en Fiona Richards.
• Artikelen over Etsy en Dawanda, letterpress, art journaling en 365-dagen-projecten.

Ook online beschikbaar
Flow International zal beschikbaar zijn in twintig landen, op luchthavens, in museumwinkels, boekhandels en op andere verkooppunten over de hele wereld. Het zal ook online beschikbaar zijn via www.flowmagazine.com. Word of mouth en social media zijn de belangrijkste marketing tools. Flow zal gebruik maken van de internationale ambassadeurs, bloggers en online platforms. In 2013 is het plan om twee Engelse edities en een speciale editie te publiceren.

Voor meer informatie kijk op www.flowmagazine.com of bekijk dit filmpje om een goede indruk van het merk flow te krijgen. Mail ons op flowmag@sanoma.com. Hier kun je een sneak preview bekijken van het eerste internationale nummer.