2 september 2014

Flow lanceert het schrift Flow Weekly

Onder het motto ‘het is TIJD voor een SCHRIFT’ lanceert het succesvolle merk Flow een nieuw product: Flow Weekly. Elke week een weekplanner, handige inzichten, inspiratie, invulpagina’s en miniposters in een mooi schriftje. Vanaf donderdag 11 september is Flow Weekly verkrijgbaar in tijdschriftenwinkels en supermarkten voor € 0,99.

Flow kwam de laatste tijd vooral in het nieuws door de internationale expansie van Flow Magazine en door de lancering van digitale merkextensies waaronder apps. Tegelijkertijd blijft de Nederlandstalige markt een belangrijk fundament. De oplage van Flow Magazine (8 keer per jaar, daarnaast 4 specials) ligt in Nederland rond de 70.000 en groeit nog steeds licht.

                                      

“Meer Flow-momenten”

“Het doel van Flow Weekly is om de positie van Flow in de Nederlandstalige markt te verstevigen en uit te bouwen”, aldus brand director Joyce Nieuwenhuijs. “De huidige lezers hebben behoefte aan meer Flowmomenten, producten en praktische oplossingen. Dat blijkt uit ons lezersonderzoek en uit uitingen over Flow via social media. Flow Weekly als een handig, frequent uitkomend en laagdrempelig printproduct versterkt de lezer-bladbinding. Daarnaast willen we de doelgroep van Flow verbreden, en dus onze markt vergroten.”

Meer over Flow Weekly

Flow Weekly is een wekelijks schrift met veel schrijfruimte voor gedachten, aantekeningen, lijstjes en plannen. “Gemixt met het goede van een tijdschrift, vol met mooie illustraties, inzichten en praktische tips”, zo meldt het team van Flow. In de uitgave van 64 pagina’s staan onderwerpen uit het dagelijks leven centraal (loslaten, klein geluk, handmade), elke week rond een ander thema. De eerste vier thema’s zijn: waarom niets doen zo goed voor je is, het mooie van kwetsbaarheid, durf te vragen en opruimen geeft rust (en niet opruimen soms ook).

Print lééft

“Flow Weekly is een mooi voorbeeld van hoe simpel print kan zijn,” zo vertelt Irene Smit. Zij is samen met Astrid van der Hulst creative director van Flow. “Met ons blad en onze specials, die beide bomvol verschillende papiersoorten en papieren cadeaus zitten, hebben we bewezen dat print niet ten dode is opgeschreven, maar dat je er zelfs de wereld mee kunt veroveren. Met deze nieuwe uitgave laten we zien dat ook een simpel printproduct nog steeds volop bestaansrecht heeft.”

Astrid van der Hulst: “Veel vrouwen maken dagelijks lijstjes, wij in ieder geval wel. Dat gevoel dat je hebt als je een nieuw leeg schriftje koopt, die lege pagina’s waarin ruimte is voor je gedachten, aantekeningen, dromen, wensen, lijstjes, plannen; dát wilden we in een nieuw jasje gieten. Mengen met elementen uit een tijdschrift. Zo is Flow Weekly ontstaan.”

Elke week een cliffhanger

Eén van de cliffhangers wordt bovendien een stukje van een poster die je wekelijks kunt opsparen totdat de volledige poster van een beroemde illustrator als collectors item compleet is. Flow Weekly krijgt tegelijkertijd geen commerciële uitstraling. Zo zal het schrift bijvoorbeeld niet uitpuilen van redactionele voorbeschouwingen op de onderwerpen in de eerstvolgende uitgave van Flow Magazine.

Losse verkoop of abonnement

Qua distributie is alles mogelijk, vertelt Joyce Nieuwenhuijs: “Flow Weekly wordt niet alleen gedistribueerd via de reguliere kanalen waaronder supermarkten en tijdschriftenwinkels, maar ook via alternatieve kanalen. Het product leent zich er ook voor om op andere plekken in de winkel te liggen dan alleen in het tijdschriftenschap. Daarmee brengt het een stukje extra innovatie met zich mee voor de retail, die sowieso behoefte heeft aan een stuk vernieuwing van het assortiment bladen.”

Naast deze losse verkoop is een abonnement op alleen de Flow Weekly mogelijk, evenals een combinatieabonnement op Flow Weekly en Flow Magazine. Lezers krijgen vier weken de tijd om Flow Weekly gratis uit te proberen. “Wij zijn ervan overtuigd dat velen dit nieuwe product zullen omarmen en rekenen op een oplage van 45.000 na het eerste jaar”, aldus Nieuwenhuijs.

Meer informatie over de mogelijkheden van Flow?

Neem voor meer informatie over Flow contact op met Joyce Nieuwenhuijs, Brand Director Flow, joyce.nieuwenhuijs@sanoma.com.