3 februari 2015

Flow nu ook in Frankrijk

Het tijdschrift Flow verschijnt vanaf 12 februari ook in Frankrijk. Na de succesvolle lancering in Duitsland in 2013, waar inmiddels 130.000 exemplaren worden verkocht is nu Frankrijk aan de beurt om Flow uit te geven. De Franse Flow licentie werd verkocht aan Prisma Media Groupe.

Flow France zal zes keer per jaar verschijnen in een oplage van 160.000 exemplaren en zal – net als haar Duitse zusje – vanuit Nederland worden aangestuurd. “De Nederlandse artikelen zijn de basis voor elke internationale Flow (deze worden per land vertaald en bewerkt) en ook de vormgeving wordt gedaan in Nederland. Op deze manier bewaken wij het merk en de formule nauwgezet,” aldus creative directors Astrid van der Hulst en Irene Smit.

Succesvol mediamerk

Het blad waarin positieve psychologie, mindfulness en creativiteit een belangrijke rol spelen, heeft inmiddels een oplage van 72.000 per nummer en is in Nederland één van de meest succesvolle mediamerken. Afgelopen december werd het tijdschrift uitgeroepen tot Tijdschrift van het Jaar (Mercur). Flow is een tijdschrift over dingen anders doen en nieuwe keuzes maken. Klein geluk, dagelijks leven en het mooie van niet altijd perfect hoeven zijn. 

Inmiddels is Flow meer dan een tijdschrift, en uitgegroeid tot een sterk merk. Naast 8 nummers per jaar maakt het team 4 specials per jaar, 52 Flow Weekly’s per jaar, stationeryproducten, agenda’s, kalenders, apps en tabletspecials en werd vorig jaar de creative community the world of flow opgericht op internet (http://www.flowmagazine.com/).

Meer dan twintig landen

 Flow verschijnt in 4 talen in meer dan 20 landen, waarbij de Franse en Duitse Flow in licentie verschijnen en de internationale (Engelstalige editie) vanuit het hoofdkantoor in Hoofddorp wordt gemaakt en verspreid over de hele wereld.