24 februari 2012

Ga mee in de positieve Flow





2011 was voor Flow magazine een heel mooi jaar. En ook dit jaar staan er weer veel verrassingen op stapel. Buitenlandse versie misschien ook? En wat biedt Flow adverteerders?

Flow 7 van vorig jaar was het best verkochte nummer ooit, zegt commercieel manager Joyce Nieuwenhuijs. Totaal verkocht: 77.155! En er waren nog veel meer hoogtepunten. Op een rijtje:

Flow groeide in gemiddelde verkochte oplage ondanks druk op het schap met 7%

De oplage in Belgie laat ook forse groei zien

De twee specials Flow mindfulnessboek en Flow vakantieboek zijn goed verkocht

Er waren succesvolle samenwerkingen: Flow ontwierp de Decemberzegels en Thuisagenda voor PostNL, produceerde het Winterfeestboek voor Plus Retail en maakte in opdracht van Maag Lever Darm Stichting het WC Doeboek

Ook de Flow stationeryproducten, waaronder de agenda, zijn een succes

Gestage groei op social media: inmiddels meer dan 12.000 bezoekers per week op het blog, meer dan 10.000 followers op Twitter en de YouTube filmpjes zijn al meer dan 37.000 keer bekeken.


Wat wisten we nog niet over Flow?


Joyce Nieuwenhuijs: Dat Flow aanslaat bij een grotere doelgroep dan we hadden bedacht. Vrouwen tussen 35 en 49 jaar zijn de focusgroep. Maar Flow raakt en bereikt jong en oud. Het is meer een mentaliteitsmerk.

En de lezers zijn zeer welgesteld. 53% heeft een hoog inkomen, 69% heeft welstandsklasse AB1 en 47% heeft een HBO of universitaire opleiding gehad. En we hebben ook veel fans in het buitenland. Momenteel onderzoeken we de mogelijkheid om een buitenlandse versie te lanceren.

Typerend voor Flow is ook de enorme sterke lezerbladbinding. Persoonlijk is een belangrijke waarde van Flow. Naast dat iedereen een persoonlijk antwoord krijgt, zorgen we er ook op diverse fronten voor dat iedereen op een persoonlijke manier met ons in contact komt. Met Flow Post bijvoorbeeld: via een gratis rustgevend smsje of mailtje krijg je van ons bericht als de nieuwe Flow in de winkel ligt.


Grootse plannen voor dit jaar?


Zeker. We komen met drie specials. In april het Flow Lekkerweg Blok met daarin de leukste adressen in binnen -en buitenland, in mei volgt het Flow vakantieboek en komend najaar komt er een special rond een bijzonder Flow-thema. Uiteraard is er ook weer een verrassende agenda en de stationerycollectie wordt uitgebreid. Verder komt Flow dit voorjaar met een Flow kaartenmolen en in het najaar met een tassencollectie. En als custom mediapartner zijn we ook al weer voor Plus Retail aan de slag, voor een Paasinspiratiefolder.


Wat biedt Flow haar adverteerders?


Flow timmert enorm aan de weg op de lezersmarkt. Voor adverteerders is dat zeer interessant. Om mee te liften op dat succes. En zoals gezegd: Flow heeft een unieke lezerbladbinding. Is ook continu verrassend en wordt zeer gewaardeerd door de lezers. Flow is een tijdschrift voor vrouwen die graag wat meer tijd voor zichzelf willen, die op zoek zijn naar authenticiteit en rust, die het leven net wat anders aan willen pakken en nuchtere oplossingen zoeken voor dat leuke, maar overvolle bestaan. En dat is een zeer lucratieve doelgroep.

Flow straalt authenticiteit uit. En de cijfers liegen er niet om. Flow is met een oplage van bijna 80.000 een succesverhaal. Flow is echt en authentiek en daarom een perfect platform voor adverteerders. Want de consument wil steeds meer authentieke producten en eerlijke communicatie. Kijk maar naar ons onderzoek

Het Gevoel van de Consument

elders in deze nieuwsbrief. Ga mee in de positieve Flow!