25 april 2018

Hettestpanel.nl viert haar 5-jarig jubileum!

Sinds 2013 is hettestpanel.nl actief met product-testing: het versterken van branded content met de mening van de gebruiker. Daarnaast werkt hettestpanel.nl via marktonderzoek van hoge kwaliteit aan het versterken van communicatie voor vele grote merken. Hettestpanel.nl helpt marketing- en salesteams met concrete en direct toepasbare verbeteringen, door snel inzicht te bieden in wat consumenten van een product, thematiek of communicatie vinden.  

Ontwikkelingsdrang omdat het kan

Achter de schermen timmeren de uiterst gedreven professionals van hettestpanel.nl dagelijks hard aan de weg. Hettestpanel.nl heeft inmiddels ruim 75.000 leden. De afgelopen 5 jaar heeft het team meer dan 500 product-tests en onderzoeken uitgevoerd. Daarbij zijn de producten, diensten en onderzoeksvraagstukken steeds gevarieerder geworden.

Van producttest tot maatwerkonderzoek

Van auto tot app, van luier tot lippenstift, van service- tot covertest, van fast-moving merken tot grote bankbedrijven; hettestpanel.nl heeft zich de afgelopen 5 jaar op veel verschillende domeinen voor diverse klanten bewezen als betrouwbare, flexibele en vooral leuke onderzoeks- en analysepartner.

Ook is er grote diversiteit in de thematiek van onderzoeken: “Soms krijgen we te maken met persoonlijke, gevoelige informatie, zoals de dood. Maar gelukkig zijn vaak de onderwerpen iets luchtiger; bijvoorbeeld het snackgedrag van Nederlanders”, vertelt Nanda van Doornik, research executive van hettestpanel.nl.

Managing director Daan Versteeg: “Dit jaar heeft het team nieuwe onderzoeksmethodieken geïntroduceerd zoals covertesten en lezersonderzoeken. Ook organiseert hettestpanel.nl nu live testpanels op locatie, zoals op de Huishoudbeurs, om de mening over bijvoorbeeld Heineken 0.0% te peilen. Ook voert hettestpanel.nl steeds vaker data-analyses uit. De afgelopen jaren maakt hettestpanel.nl een dynamische groei door richting een uiterst professionele marketing, data & insights organisatie.

5 weetjes

  1. Hettestpanel.nl peilt wekelijks een actualiteit met een nieuwe ‘Stelling van de Week’. De meest bijzondere stelling en meest beantwoorde stelling van de afgelopen jaren was: “Over 5 jaar vind ik insecten bij mijzelf als etenswaar in mijn keukenkastje”. 2/3 van de deelnemers was het hier trouwens mee oneens.
  2. Dit jaar ontving NIVEA Micellair shampoo de meeste aanmeldingen: ruim 5600. Deze actie werd op de voet gevolgd door de actie van ‘Maaslander Jong Belegen 50+ kaas’, welke ruim 5500 aanmeldingen ontving.
  3. Hettestpanel.nl kenmerkt zich door een zeer actieve gebruikersgroep. Ruim 60% van onze gebruikers hebben een opt-in voor de wekelijkse nieuwsbrief. Die heeft een ‘open’-rate van 30% en afhankelijk van het onderwerp clickthrough-rates tot wel 55%.
  4. Hettestpanel.nl is ook zeer actief op Instagram en Facebook: het Maaslander-testpanel behaalde het grootste bereik. Op Instagram doen items met puzzels en prijsvragen het erg goed bij consumenten.
  5. Hettestpanel.nl maakt vaak videocontent van geteste producten. De compilatievideo van action-camera van Salora heeft bijna 3.000 weergaves gekregen.

Benieuwd wat hettestpanel.nl nog meer allemaal doet?

Nieuwsgierig geworden naar ons? Ga naar www.hettestpanel.nl of stuur een mail naar: info@hettestpanel.nl. Je kunt ook persoonlijk contact met ons opnemen via 06-40 88 69 99.