2 oktober 2014

Hoe kun je display campagnes zo optimaal mogelijk inzetten?

Sturen op resultaat. Hoe doe je dat? Team Performance Partnerships geeft tips & tricks hoe display campagnes optimaal in te zetten. Inmiddels wordt er ook buiten het Sanoma netwerk ingekocht en spelen TV en radio een rol.

Learnings Performance Partnerships

  1. Een goede doelgroepomschrijving is essentieel voor de performance van een campagne. Performance Partnerships kan campagnes op doelgroep(en) inrichten door in te zetten op channels (bijvoorbeeld channel automotive), specifieke sites en inzet van Sanoma’s Audience Targeting (krux)*. 
  2. Elk device reageert en converteert anders. Het is belangrijk om hier aparte bieding-strategieën voor in te zetten.
  3. AB testing tussen verschillende creatives is erg belangrijk voor de prestaties van de campagne. Daarnaast adviseert Performance Partnerships om creatives te vervangen na een periode van 3 à 4 weken. Hierdoor zal de campagne optimaal presteren.
  4. Sluit je online inzet aan op uitzendschema’s van radio- en tv-campagnes. Op deze manier behaal je optimaal resultaat voor je multichannel inzet.
  5. Het bereiken van een relevante doelgroep via Sanoma’s Audience Targeting* resulteert in hogere conversies, minder waste en een lagere cost per sale.  Denk hierbij bijvoorbeeld aan leeftijdsgroepen (socio-demografisch), liefhebbers van sport (interest) of occasion shoppers op zoek naar een Audi A3 (intent).

*Sanoma Audience Targeting (krux) biedt de mogelijkheid om een campagne te tonen aan een relevante doelgroep. Denk hierbij bijvoorbeeld aan leeftijdsgroepen (socio-demografisch), liefhebbers van sport (interest) of occasion shoppers op zoek naar een Audi A3 (intent). Sanoma Audience Targeting is zowel uitermate geschikt om in te zetten voor branding als voor performance doelstellingen. De gebruikte segmenten worden opgebouwd uit onder andere pageview- & clickdata, zoekwoorden en abonnementendata.

Transparante rapportages en learnings

Het uitgangspunt van een samenwerking is om het optimale resultaat uit het netwerk en de audiences  van Sanoma te halen. Daarom geeft Performance Partnerships dagelijks inzicht in de resultaten van de campagne en ontvang je wekelijkse een uitgebreide update van de campagnemanager met resultaten en learnings. Er is een dashboard ontwikkeld om je snel en gemakkelijk overzicht  te geven in de resultaten en  de uitlevering. Gezamelijk wordt gezocht naar de rapportagevorm die het best passend is bij de campagne.

Optimalisatie van de campagne

De vaste campagnemanager neemt dagelijks de resultaten van de campagne door op basis van de afgesproken KPI’s en optimaliseert op de volgende niveau’s:

  • Context (website, pagina, bannerpositie)
  • Creatie (banners en landingspagina’s)
  • Audiences (interesse en intent data vanuit Sanoma netwerk)
  • Device (pc, tablet, smartphone/ web, in-app)

Contact Performance Partnerships

Is jouw doelstelling: zichtbaarheid, traffic, leads  of sales? Wij helpen je om de doelstelling meetbaar te maken en het rendement te verhogen. Maak gebruik van performance display en haal het optimale resultaat uit het Sanoma netwerk.

Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact op met Armand Hughan, armand.hughan@sanoma.com.