12 november 2012

Home Deco Channel Guide: win-win concept voor alle partijen

Hoe kan Sanoma Media een verbindende schakel zijn tussen fabrikant, dealer en consument? Maak kennis met: De Home Deco Channel Guide.

Het medialandschap is enorm veranderd de afgelopen jaren. Traditionele media hebben te kampen met een terugloop in advertentieverkoop en de verschuiving naar online shoppen vraagt een andere aanpak van uitgeverijen en mediabedrijven. Innoveren is noodzaak, zo ook voor Sanoma Media.

Ook dealers bereiken
Sanoma Media zocht naar manieren om de B2B markt verder te ontginnen, om naast de woonfabrikanten ook de volgende schakel in de consumptieketen, het dealernetwerk, te bereiken. We willen de verbindende schakel zijn tussen de fabrikant, de consument en de dealer en zo meehelpen de door de crisis verzwakte woonbranche te versterken.

Uitgelezen kans
Toen TIE Kinetix met het idee kwam van een online service – De Home Deco Channel Guide – zag Sanoma direct kansen. Salesmanager Joost Prikker van Sanoma: “Wij hebben van oudsher al zeer goede contacten met fabrikanten en we hebben een enorm bereik bij de consument. We zien de Home Deco Channel Guide als een uitgelezen kans om ook het dealernetwerk te bereiken en die verbindende schakel tussen fabrikant, dealer en consument te zijn.”

Gratis wooncontent
Content Syndication, de motor achter de Home Deco Channel Guide: “De unieke samenwerking tussen TIE Kinetix en Sanoma Media heeft geleid tot deze Home Deco Channel Guide. Via Content Syndication kunnen fabrikanten productcollecties en campagnes centraal publiceren en onderhouden op de websites van hun dealers. Deze content wordt ook gepubliceerd op vtwonen.nl. Op deze website wordt tevens een dealerlocator geplaatst waardoor consumenten makkelijk de dealer in hun regio kunnen vinden. De woonredacties van Sanoma Media stellen via de microsite van het Home Deco Channel dagelijks gratis wooncontent, zoals de laatste trends en woonnieuwtjes, ter beschikking en vormen hiermee voor de consument een bron van inspiratie.”

Ultieme connectie
“De Home Deco Channel Guide is de ultieme connectie tussen de woonfabrikant enerzijds en de dealer en de consumenten anderzijds”, aldus Joost Prikker. “Onze woonportals geven de consument inspiratie en wijzen hen direct de weg naar de centraal door de fabrikant gevoede dealerwebsites, een win-win concept voor alle partijen.”

Print, online en tv
“We hebben bewust voor organische groei gekozen, we gaan voor goed in plaats van snel,” zegt Prikker. “We willen het systeem gaandeweg verder ontwikkelen. Er staat nu een hele mooie basis waarmee we van start kunnen, met input uit de markt en de expertise van TIE Kinetix gaan we die verder uitbouwen.” Op termijn streven beide partijen naar een complete integratie van print, online en televisie. “Door de diverse media via artikelen, campagnes en advertenties met elkaar te combineren en te integreren bieden we maximaal bereik voor fabrikanten en dealers en zijn we een brede inspiratiebron en gids voor consumenten,” aldus Prikker.