3 juni 2015

Ideaal platform voor groot bereik: K3 zoekt K3

In samenwerking met VTM gaat SBS op zoek naar een nieuwe K3. De primetime talentenjacht van 10 afleveringen, waarvan 4 liveshows, biedt heel veel mogelijkheden voor een partnership met SBS.

Tv-programma K3 zoekt K3

In maart van dit jaar maakte Karen, Kristel en Josje bekend te stoppen met K3. De groep zal een doorstart maken met drie nieuwe zangeressen. SBS en VTM gaan deze zoektocht vormgeven via een spannende talentenjacht. Een jury, bestaande uit ouders, grootouders, kinderen en de oud-leden zelf, gaat op zoek naar een nieuwe bezetting voor de populairste meidengroep van de Lage Landen. K3 zoekt K3 is dit najaar primetime te zien bij SBS6 en VTM. Deze, nu al veelbesproken talentenjacht, biedt adverteerders het ideale platform voor een grote en zichtbare campagne met een zeer groot bereik.

Ontstaan K3

In 1999 deed een groep van drie Vlaamse zangeressen mee aan de Belgische preselectie voor het songfestival met het nummer Heyah mama. Hoewel de dames weinig positief werden ontvangen, werd Heyah mama een monsterhit. 50.000 keer ging de single over de Vlaamse toonbanken. Het bleek een goede voorbode van de vele hits die Karen, Kristel en Kathleen in België en Nederland zouden hebben.

K2 zoekt K3

Toen in 2009 Kathleen de groep verliet, gingen de overgebleven leden met behulp van de talentenshow K2 zoekt K3 op zoek naar een nieuwe zangeres. De Nederlandse Josje won en maakte K3 weer compleet. Het tv-programma K2 zoekt K3 was een samenwerking van SBS en VTM en een groot succes met gemiddeld bijna 1.1 miljoen Nederlandse en 650.000 Vlaamse kijkers. In totaal heeft  K2 zoekt K3 ruim 7,9 miljoen mensen van 13 jaar en ouder bereikt.

Contact K3 zoekt K3

Meer weten over de advertentiemogelijkheden bij het tv-programma K3 zoekt K3? Neem dan contact op met: SBS Media Solutions, Annemarie Hop, Account Manager Branded Partnerships, 020 800 7351, 06 2 171 7443, annemarie.hop@sbs.nl.