30 januari 2014

‘Ik word heel blij van sites en apps als Pinterest’

Wat lees je, kijk je, doe je online en mobiel? Wat vind je goed, wat niet? Wat wordt de toekomst? Het Mediamenu van: Marjolein Stromeier, head of mobile bij Mobext/Havas Media.

Ik was tien jaar. Toen verslond ik…

“Asterix & Obelix. En ik was niet weg te slaan uit de boekenwinkel. Ik was een echte boekenwurm, las zelf heel veel en werd ook nog voorgelezen door mijn vader.”

Welke tijdschriften lees je nu en waarom?

“LINDA. Dat tijdschrift geeft me inspiratie op mijn interessegebied – mode, films, boeken, muziek – met geweldige fotografie, humor en een persoonlijke touch.”

Waar zit je vaak online? En mobiel?

“Op kantoor: Twitter, Facebook, LinkedIn, marketingblogs, Youtube voor gave cases, Pinterest voor inspiratie. En mobiel? Heel veel. Niet alleen omdat het mijn werk is, maar ook omdat het ideaal is om in contact te blijven met mijn netwerk en op de hoogte te blijven van nieuws op elk moment.”

En nog tijd voor tv ook?

“Als ik kijk, is het vaak on demand. Ik kijk dan bijvoorbeeld 24 uur met, DWDD Academy en series als Penoza.”

Welke media vind je echt heel knap gemaakt?

“Ik word heel blij van sites en apps als Pinterest waar ik zowel zakelijk als privé enorm veel inspiratie vandaan haal. Ik vind het knap hoe het platform openheid en op maat content combineert en daarmee direct aansluit bij mijn wensen en behoefte. Verder heb ik veel respect voor NRC Media, die de durf heeft om te experimenteren met oude en nieuwe media. Deze publisher heeft heel goed in de gaten dat innoveren de sleutel is voor succes in deze snel veranderende maatschappij.”

Wat vind je zonde van het papier, de zendtijd, de moeite?

“Heel veel televisieprogramma’s die voor anderen wellicht heel boeiend zijn, maar die waarschijnlijk niet gemist zouden worden. Denk aan Hart van Nederland, PowNews etcetera.”

Je mag zelf een nieuw medium in de markt zetten. Dat wordt…

“Een medium waarbij innovatie, open source en durf vooropstaan. Een combinatie van traditioneel en nieuw.”

Hoe ziet de mediaconsumptie over tien jaar uit, denk je?

“Die zal nog meer in het teken staan van informatievoorziening nu, hier en snel graag. Inspiratie en verdieping vinden plaats op platformen die zich daar goed voor lenen, zoals print, tablet, tv en radio. Daarin wordt de consument steeds kritischer en kieskeuriger.”

Nog een goeie tip voor Sanoma?

“DURF! Durf te experimenteren, durf ruimte te geven aan al die goeie initiatieven en intenties die er al intern zijn, durf partnerships te sluiten die vernieuwend zijn. En blijf vooral roepen dat jullie de beste zijn!” 🙂

Dank je, wat ga je nu lezen? Of kijken?

“Ik ga nu het blog http://marketingunwired.com lezen, waarop gave mobiele casestudies te vinden zijn.”

 

Wil je Marjolein Stromeier volgen?

LinkedIn

Twitter