9 mei 2012

Ik zie veel kansen voor 2012?

Elke nieuwsbrief praten we met een collega uit de woonbranche. Deze keer tien vragen aan: Bas Minkes, marketingmanager bij Luxaflex.

Luxaflex is geen onbekende in de woonmarkt. Vertel eens iets verrassends over Luxaflex wat niemand (nog) weet.
Het ontstaan van Hunter Douglas, ons moederbedrijf, is een mooi en indrukwekkend verhaal, maar te lang voor hier. Maar ook onze merknaam Luxaflex heeft een betekenis die niet veel mensen kennen. Lux is in de natuurkunde een eenheid van licht, de a is de afkorting van aluminium en flex komt van flexibel, Lux-a-flex.

Als je terugblikt op 2011: waar ben je dan het meest trots op, zakelijk en/of prive?
Als eerste de geboorte van onze dochter Lisa, een prachtig moment in mijn leven. Op zakelijk vlak hebben we met ons team hele mooie projecten gerealiseerd waar ik best trots op ben, al zeg ik het zelf.
We hebben een succesvolle dealerdag gehad in Papendal, ons social media plan verder uitgewerkt, drie nieuwe collecties geintroduceerd en loyaliteitsconcepten voor Luxaflex Outdoor geintroduceerd.

Hoe staat het met de plannen voor 2012-2013? Waar wil Luxaflex voor staan?
2012 staat voor Luxaflex volledig in het teken van een nog intensievere samenwerking met onze dealers. Het wordt een uitdagend jaar met alles wat er om ons heen gebeurt. Maar wij zien ook nog genoeg kansen die we , samen met onze dealers, optimaal willen benutten. We staan aan de vooravond van een hele grote campagne – met inzet van radio, tv, huis aan huis folder en google – waarmee we de positie van Luxaflex binnen onze branche willen verstevigen en waar alle partijen van gaan profiteren. En er staan nog wat verrassende noviteiten op het programma voor het najaar, je zult begrijpen dat ik daar nu niets over kan vertellen.

Zelf nog plannen om te verbouwen?
Zelf ben ik vier jaar geleden verhuisd en vorig jaar hebben we een nieuwe keuken aangeschaft. Het is een open keuken waardoor we onze woonkamer en keuken op elkaar hebben afgestemd in een mooie moderne en landelijke stijl. Wat dat betreft zijn we nu wel klaar.

Waar zou je het allerliefste willen wonen?
Ik woon in Castricum, aan zee en dicht bij Amsterdam, en dat bevalt nog steeds erg goed. We genieten van buiten zijn en hebben de keuze tussen de dynamiek van de stad enerzijds en de rust, met uitzondering van de zomermaanden, van het strand anderzijds. Een zomeravond op het terras van een van de strandpaviljoens, genieten van lekker eten en zonsondergang, gaat nooit vervelen.

Wat is je favoriete meubelstuk?
Een witte buffetkast in de woonkamer. Een prachtige blikvanger waarin we bijzondere spullen tentoonstellen en daarnaast ook heel veel achter de deurtjes kunnen opbergen.

Grootste woonmiskoop?
Een lamp. Zag er prachtig uit in de showroom, maar bleek ons huis toch niet goed te kunnen verlichten.

Wie bewonder je het meest in de woon- of mediabranche?
Ik vind Cor Molenaar, schrijver van het boek Het einde van winkels?, een erg inspirerende man. Zijn visie over de opkomst van winkelen op het web, de veranderende consument en de kansen die eraan verbonden zijn voor het retail kanaal, spreken mij erg aan.

Hoe zie jij de cross channel retail ontwikkelingen?
Met de komst van e-commerce is er op dit gebied veel aan het veranderen. Online en offline gaan hand in hand en daar moeten wij goed op in spelen als merk, voor alle doelgroepen. De informatievoorziening is transparanter en gaat een stuk sneller dan voorheen, daarnaast zijn er meer middelen van communicatie bijgekomen met alle social media. Hierdoor moeten we op meerdere fronten actief zijn en blijven. Maar dat is een erg leuke uitdaging die we zeker niet uit de weg gaan. Ik zie hierin alleen maar kansen!

Wat wil je verder nog kwijt?
Luxaflex is een prachtig bedrijf en merk om voor te werken. Dat komt met name door alle enthousiaste medewerkers die zich elke dag voor de volle honderd procent inzetten voor het merk. Dit positieve gevoel proberen we uit te stralen naar de markt en zorgt voor vele innovaties op diverse gebieden. Hierin is de samenwerking met Sanoma erg waardevol en ook zij dragen bij aan de verwezenlijking van diverse projecten die Luxaflex maakt tot wat het nu is. Ondanks de crisis waar we ons in bevinden zie ik vele mogelijkheden om, samen met onze partners, van 2012 een groot succes te maken.