
Helene – Redactie
Helene – Redactie
Maandag
Het is een drukke dag op de redactie van Kek Mama: morgen gaat het nieuwe nummer naar de drukker. Samen met de chef redactie neem ik de coverteksten nog één keer door. Ook bekijk ik alle pagina’s uit het nummer die door de vormgevers netjes op een rijtje aan de muur zijn gehangen: zo hebben we een helder overzicht van de gehele editie. Met de art director zet ik de laatste puntjes op de i.
’s Middags heb ik een afspraak op het kantoor van een van onze adverteerders. We bedenken samen een leuke nieuwe campagne voor Kek Mama.
Dinsdag
Iedere dinsdagochtend heb ik een online-redactievergadering met het team van Kekmama.nl. We bespreken welke artikelen de afgelopen week het best zijn gelezen en nemen de planning voor de komende week door.
Daarna komt een verslaggever van het RTL4-programma Editie NL langs. Hij interviewt mij over een nieuwe trend: de ‘dadchelor’, een babyshower voor vaders.
Terwijl de art director het nieuwe nummer naar de drukker verstuurt (hoera, deadline gehaald!), ben ik alweer druk bezig met de editie dáárna. Met de chef redactie neem ik de planning daarvoor door.
Door deze drukke dag met veel afspraken heb ik aan het einde van de werkdag nog een volle mailbox. Daarom werk ik ’s avonds, als mijn kindjes op bed liggen, wat mailtjes weg op mijn laptop.
Woensdag
’s Ochtends heb ik een afspraak met een bekende presentatrice die eerder de cover van Kek Mama heeft gesierd. Met een kopje koffie bespreken we een mogelijke nieuwe samenwerking: vloggen voor Kekmama.nl.
Na de lunch werk ik een heleboel e-mails weg in mijn mailbox. Daarna ga ik op tijd naar huis: lekker even wat tijd doorbrengen met mijn zoontjes.
Donderdag
Met het hele redactieteam hebben we ’s ochtends een bladbespreking, waarin we de vorige editie van het tijdschrift doornemen: wat vonden we goed gelukt, wat kan volgende keer beter? Daarna lunchen we gezamenlijk met het hele team. Tijdens de lunch hebben we het bewust even níet over het werk, maar bespreken we onze plannen voor het weekend.
’s Middags heb ik een afspraak met een tv-presentatrice en haar agent, over columns schrijven voor Kek Mama. Ik sluit de werkdag af met een korte brainstorm met de marketing manager, chef beeld en art director over een nieuwe rubriek voor het magazine. We komen op heel veel leuke ideeën, waar ik gelijk positieve energie van krijg.
Vrijdag
Ik neem ’s ochtends de financiën van de afgelopen maand door en werk wederom een boel e-mails weg in mijn inbox. Daarna lees ik een paar teksten voor het nieuwe nummer, die zijn geschreven door onze freelance journalisten. Ik moet hardop lachen om een heel herkenbaar artikel, en krijg tranen in mijn ogen bij het lezen van een heel heftig persoonlijk verhaal. Ik kan niet wachten tot onze lezeressen deze mooie verhalen kunnen gaan lezen in de nieuwste Kek Mama.

Debby – Redactie
Debby – Redactie
Waar houdt de hoofdredacteur van VIVA zich mee bezig?
In brede zin houd ik me bezig met het bedenken van de visie van VIVA. Vervolgens zet ik de koers uit en zorg ik ervoor dat deze wordt doorgevoerd. Daarbij is het belangrijk om een goed team te verzamelen. Creatief, energiek en midden in de doelgroep. VIVA wordt gemaakt door een team die het écht snapt.
Waarom heb je gekozen om hier te komen werken?
Het is een fijn bedrijf. Je weet gewoon waar je aan toe bent en het is er goed geregeld. Ik las VIVA altijd al en vind het een enorme eer om voor dit merk te werken.
Waar ben je trots op?
Ik ben heel trots op mijn team. Misschien een beetje cliché, maar het is echt zo. Het team bruist en zit vol goede ideeën. We zijn een geoliede machine waardoor we ruimte hebben om creatief te zijn en om mooie dingen te verzinnen. We doen écht heel veel met ons kleine team. Naast VIVA, VIVA.nl, VIVA Mama en Zomer/Winterboeken doen we regelmatig onderzoeken en bedenken we campagnes rondom belangrijke vrouwenthema’s. In 2017, een week voor de #MeToo-bom barstte, voerden we samen met Fonds Slachtofferhulp een belangrijke campagne tegen seksueel geweld en seksuele intimidatie. Ook lanceerden we onze eigen toy-lijn. Voor 2019 staat er weer veel op de planning; een podcast, talkshow en natuurlijk de VIVA400!
Wat is je leukste project tot nu toe?
Naast de succesvolle campagne tegen seksueel geweld, ben ik erg enthousisat over de lijst der lijsten: de VIVA400. 400 jonge, succesvolle en ambitieuze vrouwen in één lijst. Hoe leuk is dat! En we groeien ieder jaar: afgelopen jaar hadden we meer aanmeldingen en stemmen dan ooit.
Kan je iets meer vertellen over je team?
We hebben een piepklein maar zeer creatief en gedreven team vast in dienst. Daar omheen hebben we geweldig goede mensen verzameld. Allemaal zijn ze heel trouw aan VIVA, en wij aan hen. Het is ongelofelijk hoe wij kunnen bouwen op loyale freelancers.
Wat vind je zo leuk bij DPG Media?
DPG Media is een fijne, professionele werkgever met alle kennis in huis. Het biedt een werkplek waarbij alles goed is geregeld. Voor creatieven, zoals ik, is dat heel prettig. Als je wilt vlammen, dan kan dat hier.

Dennis – IT
Dennis – IT
Waar houdt een Manager Data & Core services zich mee bezig?
Samen met mijn team houd ik mij bezig met het ontwikkelen en het leveren van de dataplatformen die gebruikt worden voor marketing, data-analyse en reporting. Zoals bijvoorbeeld het Marketing Automation platform voor de B2C-marketingafdeling en het Big Data Cloud platform voor onze datascienceanalisten.
Daarnaast leveren wij services voor digitale producten zoals bijvoorbeeld de inlog- en registratieservice voor al onze apps en websites zoals NU.nl.
Als manager houd ik mij daarnaast ook bezig met het definiëren en selecteren van de juiste oplossing binnen onze technology strategie en Architectuur en de bijbehorende financiën, business cases en projecten binnen het datatechnologie domein inclusief de afstemming met de betrokken ondernemers en leveranciers. Wij werken als team over alle merken en bedrijfsmodellen heen aan oplossing voor zowel de consument als de adverteerder.
Waarom heb je gekozen om hier te komen werken?
Van huis uit ben ik een engineer en geloof ik in een slimme inzet van technologie in combinatie met data om businessprocessen en producten te verbeteren en te transformeren. Daarbij staan klant en consument altijd centraal. Bij ons komen deze zaken allemaal samen en wij zijn als bedrijf al jaren in beweging, zodat continu nieuwe uitdagingen en projecten ontstaan.
Waar ben je trots op?
Dat we op een slimme manier bestaande oplossingen met nieuwe oplossingen combineren. Waardoor we nieuwe producten en businessmodellen combineren zonder dat we elke keer vanaf scratch moeten beginnen. Het is altijd weer mooi als die nieuwe puzzel gemaakt is.
Waarom is het leuk omhier te werken?
De afwisseling in werk, continue anders en vanuit Technology werken wij samen met echt elke afdeling, van onze Legal afdeling tot aan de redacties, van Finance tot Data Science. Hierdoor krijg je continu nieuwe inzichten, leer je continu bij en inspireer je elkaar.
Kan je iets meer vertellen over je team?
Mijn team bestaat uit experts en specialisten die bijvoorbeeld gespecialiseerd zijn in Big Data maar in staat zijn om hun kennis te combineren om tot slimme oplossingen en nieuwe producten te komen. Wij werken in multidisciplinaire Agile-teams samen met andere afdelingen of externe leveranciers. Daarom hebben de meesten naast technisch kennis ook inhoudelijke kennis van de producten waaraan ze werken.

Yur – Customer Sales & Service
Yur – Customer Sales & Service
Waar houdt een medewerker Sales & Service zich mee bezig?
Als medewerker Customer Sales en Services houd ik me gedurende de dag bezig met het beantwoorden van alle vragen die onze abonnees hebben. Daarnaast mag ik onze klanten enthousiasmeren en verblijden met de andere mooie merken uit het portfolio. Tot slot begeleid ik met veel plezier nieuwe collega’s tijdens hun eerste weken bij ons op de afdeling.
Waarom heb je gekozen om hier te komen werken?
Na het lezen van de vacature heb ik mij meer verdiept in de organisatie en kwam ik erachter dat het bedrijf echt crossmediaal is. Dat biedt ontzettend veel toekomstperspectief. Ik wilde graag deel uitmaken van een bedrijf met zoveel mooie merken, waar ontwikkeling centraal staat en mij dus ook stimuleert om het beste uit mezelf te halen zodat ik mezelf iedere dag blijf ontwikkelen en ook kan doorgroeien naar een volgende stap.
Waarom is het leuk om hier te werken?
De variatie. Geen dag is hetzelfde. In de mediawereld met merken, waar iedereen weleens van heeft gehoord, als Viva, Donald Duck, Libelle, Margriet, etc. staat er eigenlijk altijd wel iets leuks te gebeuren. In het razendsnel veranderende medialandschap is het daarnaast ook interessant om te zien hoe wij hierop inspelen.
Kan je iets meer vertellen over je team?
Naast dat er keihard gewerkt wordt, zijn het ontzettend leuke collega’s die ook van een lolletje houden. Die informele werksfeer tussen zowel jong en oud maakt dit één van de leukste afdelingen van het bedrijf.

Eva – Sales
Eva – Sales
Waar houdt een Senior Accountmanager Agencies zich mee bezig?
In mijn rol als Senior Accountmanager Agencies ben ik verantwoordelijk voor de relatie met een aantal mediabureaus en de labels die daar onder vallen.
Ik help hen om creatieve en succesvolle campagnes op te zetten voor hun klanten. De samenwerkingen die ik met hen mag opzetten, gaan over vele titels en mediamogelijkheden binnen onze organisatie.
Daarnaast ben ik als ‘ambassadeur van onze merken’ veel op pad om bij de klant ons verhaal te vertellen en hen te overtuigen dat we toffe crossmediale projecten in huis hebben waar zij op kunnen aanhaken.
Waarom heb je gekozen om hier te komen werken?
Omdat ik echt vind dat DPG Media een ontzettend gaaf contenthuis is met mooie merken. Ik lees een aantal titels ook zelf erg graag. Daarbij lopen we voorop in media-ontwikkelingen. Dat vind ik belangrijk.
Hoe is de werksfeer?
De werksfeer bij ons is goed. Samenwerken is ontzettend belangrijk. Ik schakel niet alleen met andere salescollega’s, maar ook veel met redacties of collega’s uit de verschillende productteams. Dit maakt iedere dag ook anders. Doordat je veel van andere specialismes leert, biedt het ook kansen om over te stappen naar een andere functie binnen het bedrijf.
Wat vind je gaaf?
Ik vind het gaaf dat we veel in één huis hebben. Je loopt makkelijk bij elkaar langs om te brainstormen over ideeën. Daarnaast werken er bij ons gemotiveerde mensen die altijd open staan voor nieuwe initiatieven. Je houdt elkaar scherp.

Elzemieke – Marketing & communicatie
Elzemieke – Marketing & communicatie
Waar houdt de afdeling B2B marketing zich mee bezig?
We houden ons in de basis bezig met onze positionering als businesspartner. Met andere woorden: we doen de marketing met onze adverteerders als doelgroep. We doen dat door de zichtbaarheid in B2B-landschap te vergroten door (sponsoring van) B2B-events, PR, externe communicatie en ludieke acties. We ontwikkelen proposities en salesmateriaal, doen onderzoeken die het effect van onze media onderbouwen en maken analyses.
Hoe ben je hier terecht gekomen?
Na 12 jaar te hebben gewerkt in soortgelijke functies bij een andere exploitant werd het eens tijd voor iets nieuws. Ik kende al wat mensen die hier werkten en kreeg altijd zeer positieve verhalen te horen. En heb gesolliciteerd toen hier een plekje vrij kwam.
Hoe is de werksfeer?
Er heerst hier een informele werksfeer. Het is een platte organisatie, waar onderling op een prettige manier wordt samengewerkt. Alle disciplines, van BtoC-marketing, branddirectors, accountmanagers tot projectmanagers: iedereen heeft hetzelfde doel voor ogen. En altijd vanuit het doel zo hoog mogelijke kwaliteit te leveren. De lat wordt hier hoog gelegd en dat is erg leerzaam. Maar er is ook veel flexibiliteit voor medewerkers, dat is erg fijn.
Wat vind je gaaf?
Dat eigen initiatief wordt gestimuleerd. Als je een goed idee hebt, mag je dat tot uitvoering brengen.
Wat is het leukste project dat je hebt mogen doen?
Het werk van een B2B-marketeer is ontzettend afwisselend, geen dag is hetzelfde. Het leukste project was het organiseren van de Media Summer Sessions waar 400 klanten kwamen. We hebben een paar maanden met een projectteam keihard gewerkt om een super gaaf event neer te zetten. Vol BN’ers, mooie breakoutsessies, workshops en blije klanten. Dat gaf wel een kick.

Laura – Redactie
Laura – Redactie
Waar houdt een Chef Entertainment en Tech zich mee bezig?
Ik ben op de redactie verantwoordelijk voor de strategie van de katernen Entertainment en Tech op NU.nl. Dat betekent dat ik vooral vooruit kijk en een strategie bepaal op basis van onze visie en analytics.
Daarnaast bedenk ik met de videoredactie en redacteuren nieuwe videoconcepten voor de katernen.
Hoe ben je hier terecht gekomen?
In september 2014 begon ik als eerste videoredacteur bij NU.nl. Omdat we steeds meer en toffere dingen op NU.nl wilden, mocht ik mijn team uitbreiden. Na vier jaar bestond het team uit videoredacteuren, een animator, iemand die achtergrond video’s maakte, een producer, camjo’s, een chef en ik als coördinator.
Toen er een plek vrij kwam als Chef Tech & Entertainment, heb ik gesolliciteerd omdat ik de kans zag mijzelf weer verder te ontwikkelen op nieuwe vlakken als manager, maar ook in twee werelden die ik interessant vind. Sinds 1 oktober 2018 werk ik in deze rol.
Hoe is de werksfeer?
Het is supertof om met de Tech-redacteuren te werken. Ze weten alles over het laatste tech-nieuws en games. Maar ook over zinvolle en zinloze gadgets. Ze zijn heel goed in brainstormen over toffe achtergrondjes en podcastonderwerpen en we kunnen heerlijk praten over onze honden en katten.
De Entertainment-redactie staat nooit stil en is altijd druk met het nabellen van nieuws, het interviewen van BN’ers en het opnemen van video’s zoals junkets, In de auto met… en In de bladen. De redacteuren zijn geweldig goed in multitasken, naast schrijven wordt er tegelijk heel wat gekletst over alles wat met Hollywood te maken heeft en eigenlijk alles daarbuiten.
Wat vind je gaaf?
Ik vind de Academy heel geslaagd. Ik heb hierdoor al heel veel geleerd, maar vooral ook veel mensen uit mijn team via de Academy kunnen laten bijscholen. Super nuttig hoe cursussen aangepast kunnen worden naar de vraag en behoeften die er zijn.
Daarnaast de activiteiten die worden georganiseerd om een kijkje in elkaars keuken te krijgen vind ik ook tof, zoals de Media Summer Sessions.

Thijs – Finance
Thijs – Finance
Waar houdt een Manager Business Control zich mee bezig?
Als Manager Business Control voorzie ik het senior management van adequate informatie, stel ik budgetten en forecasts op en lever ik maandelijks financiële resultaten. Vanuit Finance acteren we als business partner voor senior management, bijvoorbeeld ten tijde van Merger & Acquisition trajecten en organisatiebrede projecten. Daarnaast houd ik me bezig met het aansturen en coachen van een team van Business Controllers.
Waarom heb je gekozen om hier te komen werken?
De opleidingsmogelijkheden hebben toentertijd voor mij een belangrijke rol gespeeld. Daarnaast was de functie uitdagend en wilde ik graag werken voor een bedrijf dat aansprekende producten maakt.
Waar ben je trots op?
Ik ben er trots op dat ik in relatief korte tijd ben doorgegroeid van Junior Controller tot Manager Planning & Control.
Waarom is het leuk om hier te werken?
De ontwikkelingen in de mediawereld volgen elkaar in rap tempo op. Dat betekent voor een bedrijf als die van ons dat het zich continu moet aanpassen. De dynamiek die dat teweeg brengt vind ik erg interessant.
Kan je iets meer vertellen over je team?
Ik heb een geweldig team dat bestaat uit zeer diverse persoonlijkheden. Een aantal van hen is hier al lang werkzaam, waardoor zij over zeer veel bedrijfsspecifieke kennis beschikken. Daarnaast zorgt een aantal nieuwe collega’s voor een frisse kijk op bepaalde zaken. Deze combinatie vind ik erg belangrijk.

Marty – Strategy
Marty – Strategy
Waar houdt een Strategy Manager zich mee bezig?
Ik hou me bezig met de strategie van de merken. We hebben mooie merken (zowel online als offline) zoals NU.nl, Autoweek, Scoupy en vtwonen (en nog veel meer) en al deze merken hebben te maken met strategische keuzes. De wereld staat niet stil, al helemaal niet als je met consumenten werkt zoals wij doen. Dus analyseren we continu hoe we onze merken moeten positioneren, uitbouwen en naar een volgende fase kunnen brengen. Daarnaast hou ik me ook bezig met het beoordelen en het doen van acquisities van bedrijven om onze portfolio te versterken.
Waarom is het leuk om hier te werken?
Ik werk veel samen met verschillende merken en teams, dus ik heb de mazzel dat ik veel collega’s spreek en leer kennen. Het viel me direct op dat de collega’s super enthousiast en creatief zijn, wat natuurlijk erg fijn is om mee samen te werken.
Er wordt veel ruimte gegeven aan medewerkers. Iedereen krijgt de ruimte om met nieuwe ideeën te komen voor onze merken. We organiseren bijvoorbeeld “Pitch Your Idea” waarin iedere collega de kans krijgt om zijn of haar idee te pitchen. Ik ben samen met een collega uit mijn team verantwoordelijk voor Pitch Your Idea. Het is leuk om collega’s te motiveren om ideeën in te brengen en ook om alle ideeën te zien. Ik ben echt verrast door de creativiteit en goede ideeën, maar het mooiste van Pitch Your Idea is dat iedereen binnen het bedrijf betrokken wordt bij de vraag “waar gaan we naartoe?”.
Kan je iets meer vertellen over je team?
In één woord: GEWELDIG! Zonder dollen, het is een slim en eager team dat altijd bereid is om elkaar te supporten. Het leuke is ook dat eigenlijk iedereen in het team een andere achtergrond heeft, dus het is een mooie mix van persoonlijkheden, expertises en ervaringen.