Kek Mama bestaat dit jaar 10 jaar en is uitgegroeid tot een crossmediaal merk van formaat. Tien jaar Kek Mama dus tien highlights:
- Kek Mama begon als een print only merk voor moeders met kinderen van 4 tot 12 jaar. Intussen is het een crossmediaal merk voor moeders met kinderen van 0 tot 12 jaar
- Kek Mama heeft drie jaar geleden een mooie rebranding gerealiseerd. Het merk spitst zich nu toe op leuke vrouwen die ook moeder zijn. Oftewel: vrouwen die niet alleen moeder zijn, maar ook zichzelf niet vergeten. Hiermee is het merk niet alleen interessant voor partners die kinderproducten en –diensten willen promoten, maar ook voor partners die zich richten op vrouwen.
- De videocampagnes van Kek Mama lopen als een dolle. Het geestige filmpje voor de campagne #ZonZeeStress had meer dan 580.000 views. Kek Mama won met deze campagne de Mercur Marketingactie van het Jaar 2016. Hierna volgden onder andere #Decemberstress en #Slaapkamerstress met Bobbi Eden.
- Kek Mama heeft zich ontwikkeld tot een merk met een knipoog. Smeuïge verhalen waarin moeders zich herkennen. Over opvoeden, relaties en het volle bestaan als moeder. Dit slaat enorm aan bij de doelgroep.
- Online is Kek Mama stormachtig gegroeid. Had Kekmama.nl anderhalf jaar geleden nog maar 100.000 bezoekers, intussen zijn dit er meer dan 600.000 per maand.
- De social community van Kek Mama is intussen gegroeid naar meer dan 87.000 fans. En ook dat aantal blijft rap stijgen. Het engagement op de Kek Mama facebook-pagina is hoog: veel enthousiaste reacties van een actieve fanbase.
- Samen met Ouders van Nu en VIVA Mama doet Kek Mama sinds 2013 geregeld het First Time Mums onderzoek. Hierin worden zo’n 70 producten en diensten aan de doelgroep voorgelegd. In het najaar verschijnt hiervan de derde editie.
- Onder andere uit dit onderzoek bleek dat reizen en dagjes uit een hot topic is voor de Kek Mama-doelgroep. Kek Mama heeft een groeiend aantal partnerships in de travelbranche. Afgelopen jaar maakte Kek Mama voor het eerst een in blad reisspecial.
- In de afgelopen drie jaar maakt Kek Mama steeds meer specials. Het Kek Mama Zomerboek (200 pagina’s dik) is al een grote hit onder de doelgroep. Dit jaar maakt Kek Mama voor het eerst een Winterboek, met ook hierin massa’s uitjes, shoptips en lekkere leesverhalen. Daarnaast maakt Kek Mama elk jaar een Liefdesboek en heeft het, samen met Ouders van Nu, een in blad modespecial.
- Kek Mama heeft intussen een ijzersterk en enthousiast team dat graag samenwerkingen op maat realiseert. Adverteerders komen vaak terug voor een follow-up vanwege de goede resultaten én fijne samenwerking.
Dit jaar viert Kek Mama haar 10 jarig-jubileum met onder andere een feestpropositie: bij afname van een advertentie in de reguliere Kek Mama, krijg je een advertentie in het Winterboek gratis. Vier jij het feestje mee? Klik hier voor meer informatie.
Share: