4 juli 2013

Kijk mee: de hoogtepunten van Cannes

Hoe mooi was Cannes dit jaar? Sanoma, Adformatie en IAB deden dit jaar, samen met Yune Video, verslag van Cannes Lions 2013. Kijk naar interviews over de hoogtepunten.

Nederland won deze editie negentien prijzen, waarvan tweemaal een Grand Prix, tweemaal goud, zevenmaal zilver en acht keer brons. Bekijk de video-interviews met o.a. winnaars Darre van Dijk van Ogilvy en Bas Welling van WeFilm over de Grand Prix-winnende campagne voor DELA en juryleden Lode Schaeffer en Silvie Irzi.

Darre van Dijk, executive creative director bij Ogilvy. Darre won de Grand Prix voor de campagne “Waarom wachten tot het te laat is?” van DELA.

Video-interview

Interview met Lode Schaeffer, oprichter van Indie en jurylid van de Cannes Lions in de categorie Promo & Activation. Lode vertelt over de jurering.

Video-interview 

Nils Adriaans in gesprek met Bas Welling van WeFilm. Bas vertelt over zijn bijdrage aan de DELA commercial, die een Zilveren Leeuw won in de categorie Promo & Activation en een Grand Prix in de categorie Media.

Video-interview 

Victor Knaap, directeur van MediaMonks, over innovatie en de rol van technologie. MediaMonks zond zelf de case “T-shirtOS” in, wat voor een shortlist vermelding in de categorie Innovation zorgde.

Video-interview 

Scott Seaborn van XS2 won de Zilveren Leeuw in de categorie Mobile, voor de “Gadget Show” case. Daarnaast gaat hij in op andere bijzondere inzendingen in deze categorie.

Video-interview 

Jacco ter Schegget, managing director bij DDB & Tribal Amsterdam, vertelt over de trends in de categorie Cyber en de Leeuwen die hij al gewonnen heeft. Aan het eind van het interview heeft Nils Adriaans nog een mooie verrassing voor Jacco.

Video-interview 

Silvie Irzi, managing director bij Initiative België en jurylid in de categorie Media. Silvie vertelt over de case van Coca-Cola, ingestuurd door Initiative Thailand en waarom deze case haar heeft geraakt.

Video-interview 

John Olivieira (Sanoma) en Joris van Heukelom (IAB en MakerStreet) doen verslag vanaf de Oranjeborrel en ontlokten een aantal gasten prikkelende quotes.

Video-interview 

 

Nederlandse Cannes Lions 2013 winnaars op een rijtje

Creative Effectivess
Grand Prix: Heineken’s Legendary Journey: justifying a premium the world over –  Heineken (Wieden + Kennedy Amsterdam)

PR
Goud: Metropole Tweetphony – Metropole Orkest (Havas Worldwide Amsterdam)
Promo & Activation
Zilver: Waarom wachten tot het te laat is – Dela (Ogilvy Amsterdam)
Brons: Amstel kampioensblikje – Amstel Bier (DDB & Tribal Amsterdam)

Media
Grand Prix: Waarom wachten tot het te laat is? – Dela  (Ogilvy Amsterdam)
Zilver: Waarom wachten tot het te laat is? – Dela  (Ogilvy Amsterdam)
Brons: The Word on the Street – The Economist – FHV BBDO

Outdoor
Brons: The Word on the Street – The Economist (FHV BBDO)

Mobile
Zilver: Gadget Show World – Channel 5 (XS2)
Brons: Tour du Sofa – Škoda (Achtung!)

Cyber
Zilver: Metropole Tweetphony – Metropole Orkest (Havas Worldwide Amsterdam)
Zilver: The Sound of Creation – Philips  (DDB & Tribal Amsterdam)
Zilver: Live Twitter Film ‘Under Control’ – Dutch Film Festival (Woedend!/Wefilm)
Brons: KLM Space – KLM (DDB & Tribal Amsterdam)

Design
Goud: Nike+ House of Innovation Selfridges Window – …,staat creative agency
Zilver: Heineken Ignite – Heineken (DDB & Tribal Amsterdam)
Brons: Your Future Bottle – Heineken (DDB & Tribal Amsterdam)

Film Craft
Brons: The Art of Raw – G-Star (Glassworks)
Brons: The Express – Heineken (Wieden + Kennedy Amsterdam) (regie Matthijs van Heijningen jr.)