1 juli 2015

Kijkcijfers SBS in de lift

Al vier maanden achter elkaar stijgen de kijkcijfers van SBS Broadcasting. In juni kwam het marktaandeel in de doelgroep 20 – 54 jaar uit op 23,6 procent. Die maand was SBS ook de winnaar van de late avond met Hart van Nederland en SBS Shownieuws, en vestigde Veronica  een nieuw record. Wat brengen de SBS-zenders in het najaar? 

In februari lag dit percentage nog op 18,9 procent en daarna nam het toe van 20,2 procent in maart naar 21 procent in april en 21,2 procent in mei. Over dezelfde periode zagen concurrenten RTL en de NPO de marktaandelen juist dalen.

In 2014 bereikte SBS in juni een marktaandeel van 15,6 procent, maar toen vond in deze maand een groot deel van het WK Voetbal plaats, dat te zien was bij de NPO.

Hart van Nederland en SBS Shownieuws

Hart van Nederland en SBS Shownieuws gingen afgelopen maand veelvuldig over de grens heen van de 1 miljoen kijkers van 6 jaar en ouder. Daarmee was SBS de winnaar van de late avond en tevens een aantal keer de grootste zendergroep van Nederland.

Record voor Veronica

Veronica vestigde zelfs een nieuw record: de beste junimaand sinds de start van de huidige zender in 2001 met een marktaandeel van 6,9 procent. Het vorige record was 6,8 procent in 2011. Overall was het zelfs de op zes na beste maand voor SBS-zender Veronica.

Programma’s in het najaar bij SBS6, Net5 en Veronica

Na de zomer start SBS6 met onder meer de Champions League, K3 zoekt K3, Dokter Tinus en Under The Dome. Net5 komt met Meiden van de Herengracht en House Rules Holland en Veronica heeft de November Premièremaand.

Contact adverteren en kijkcijfers SBS

Voor meer informatie over de kijkcijfers van SBS Broadcasting, bel 020 – 800 7412. Wil je meer weten over adverteren bij de tv-zenders van SBS, bel 020 – 800 7000 of ga naar de site www.adverterenbijsbs.nl.