Met haar unieke formule is Brandkids deze maand ook in Duitsland van start gegaan. Brandkids verkoopt merkkleding, nieuw en tweedehands, voor kinderen. De consument kan naar eigen inzicht een mix maken.
Men kan kiezen uit de nieuwste collecties, outlet koopjes en tweedehands merkkleding. En alles kan in één winkelmandje. De Duitse consument kan daar nu dus voor terecht op brandkids.de. Vanuit een servicekantoor in Düsseldorf-Neuss wordt de Duitse markt bediend. De goederen worden elke dag vanuit het centraal magazijn in Nederland rechtstreeks naar de Duitse consument verzonden. Hoewel de merkenmix identiek is aan die van de Nederlandse webshop, wordt de redactionele- en retail strategische content afzonderlijk door een Duits team gemanaged.
Eigen content
Hans Lormans, directeur van Brandkids: “De smaak van de Duitse en Nederlandse consument op het gebied van kinderkleding is niet hetzelfde, maar het trekt wel steeds verder naar elkaar toe. Daarom durven wij het aan met het bestaande merkenpakket. De retail dynamiek is in beide landen echter anders. In Duitsland heb je weer andere feestdagen dan in Nederland en natuurlijk zijn de weersomstandigheden ook niet altijd hetzelfde in beide landen. Dan kom je er niet met het simpelweg vertalen van de website. Je moet kunnen reageren op ontwikkelingen en behoeftes van elke afzonderlijke markt. Dat vraagt om dedicated content- en retail management.’
Re-commerce als sociale trend
Het tweedehands aanbod is per land gescheiden, aangezien deze goederen niet vanuit het centraal magazijn worden verzonden maar van de verkopende consument rechtstreeks naar de kopende consument. Brandkids fungeert daarbij slechts als handelsplatform en faciliteert de financiële afwikkeling.
Hans Lormans: “Bij de Duitse consument is re-commerce al veel meer ingeburgerd dan in Nederland. Het kopen van tweedehands kleding is enorm in opmars. Niet door economische redenen, maar juist vanuit een sociaal maatschappelijk bewustzijn. Het concept van Brandkids sluit daar goed op aan.”
Share: