Bij Knab weten ze precies hoe ze branded content moeten inzetten op NU.nl om hun doelgroep binnen het massabereik van NU.nl te identificeren.
Middels branded content speelt Knab in op nieuws rondom het regeerakkoord
Relevantie creëren op het juiste moment
Steeds meer adverteerders bereiken hun doelgroep middels branded content. Deze vorm van adverteren is de perfecte manier om een boodschap over te brengen op de lezer die interesse heeft in het desbetreffende onderwerp. De eerste stap zit hem in het maken van de juiste content die de doelgroep graag wilt lezen. Vervolgens realiseer je impact met de juiste context en timing. Hierin vond Knab de perfecte partner in NU.nl en speelde met branded content in op het nieuws rondom het nieuwe regeerakkoord.
Knab kent haar doelgroep goed en combineerde dit met de kracht van NU.nl; het brengen van nieuws. Om hun boodschap over te brengen zocht Knab momenten waarop de lezer van NU.nl het meest behoefte had aan een bepaald onderwerp. Dit gold ook voor het regeerakkoord dat recentelijk gepresenteerd werd. In het artikel gaven zij antwoord op wat het regeerakkoord voor de lezer zal gaan inhouden. Een onderwerp dat veel lezers op deze dag bezighield.
Ruim 3x de benchmark
NU.nl opende met een pakkende titel waardoor de doelgroep getriggerd werd. Het artikel werd gepubliceerd in het economieblok op de voorpagina van NU.nl en werd ruim 76.000 keer gelezen (ruim 3x de benchmark). De gebruikers van NU.nl bleven gemiddeld 1:43 minuten in het artikel en ruim 18 procent klikten door naar de landingspagina van Knab.
Casper Zwart, Copywriter Marketing bij Knab: “Via deze artikelen kunnen we uitgebreidere content laten landen bij een breed publiek. Dat past perfect in de content strategie van de financieel assistent die we als Knab willen zijn.”
Meer weten over wat branded content op NU.nl voor jouw merk kan betekenen? Neem dan contact op met NUstudio via nustudio@nu.nl.
Share: