25 mei 2012

Know How legt alles uit





Sanoma Media komt met een nieuw populair wetenschappelijk magazine:

Know How

. In verschillende landen al een groot succes en nu ook op de Nederlandse en Belgische markt. Know How prikkelt je brein en houdt je kennis up to date.

Hoe ontstaan eb en vloed? Hoe werkt je geheugen? Waarom gingen de Romeinen ten onder? Know How beantwoordt elke maand honderden vragen. Luchtige brainsnacks voor elk moment en voor iedereen. Of je nu 15 of 55 bent, Know How zal iedereen in het gezin boeien.


Prachtige infographics


Wat voegt Know How toe aan de bestaande popular science bladen? Hoofdredacteur Vivianne Bendermacher is er duidelijk over: In een tijd waarin het media-aanbod steeds uitgebreider wordt en onze mediaconsumptie steeds verder versnippert, zal een nieuw magazine moeten focussen op snelle en makkelijk te verteren kost. Know How brengt daarom veel korte artikelen die worden geillustreerd met uniek beeld en vooral met prachtige infographics.


Samenwerken met adverteerders


Know How legt uit, maar laat vooral zien hoe dingen werken. Van stofzuiger tot satelliet – Know How weet hoe het werkt. Die kennis zetten we ook in voor adverteerders die producten ontwikkelen die uitleg behoeven. We gaan graag met ze in gesprek om vormen van samenwerking te bespreken die verder gaan dan de reguliere 1/1 pagina, verklaart Bendermacher.


Uitgebreide campagne


Know How verschijnt voor het eerst op 7 juni en kent daarna een maandfrequentie. De startoplage is 75.000. De introductie wordt ondersteund door een uitgebreide mediacampagne waarin onder andere de zenders van SBS worden ingezet. De eerste twee edities worden voor 2,50 aangeboden.

Know How komt tot stand in samenwerking met Imagine Publishing Limited in Engeland. Een advertentiepagina kost 3.900,-.


Meer info? Mail of bel

Jerry May Zeilstra

,


088-7518352.