27 januari 2014

Lezeressen Fashionista willen massaal bloggen

Bloggen is hot! Uit onderzoek* van het magazine Fashionista is gebleken dat 82% van de lezeressen zelf een blog wil starten óf al een blog is gestart. De meest populaire onderwerpen om over te bloggen zijn Fashion & Beauty. Ook geeft 80% aan een product te hebben gekocht naar aanleiding van een review van een blogger. Hierbij geeft 90% aan het oordeel van bloggers betrouwbaar te vinden.

In deze tijd, waar printoplages dalen, maakt Fashionista gebruik van de kracht van een heel belangrijk netwerk: bloggers. Na het succes van BLOGazine in 2013, komt Fashionista Magazine nu met haar tweede editie compleet in het teken van bloggen, vloggen en social media. Het enige blogger magazine in Nederland combineert op unieke wijze print en online en bevat alle nieuwe trends op het gebied van Instagram, Tumblr, YouTube, interviews met succesvolle Nederlandse bloggers en inspiratie op het gebied van fashion, beauty, food, lifestyle en travel.

Fashionista loves blogging
Met de tweede innovatieve editie van BLOGazine is de band met het magazine en haar online platform nog nauwer. Waar op dit moment de discussie leeft dat bloggers niet tot de ‘serieuze pers’ horen, erkent Fashionista juist het unieke talent van bloggers. Veel blogs kennen inmiddels meer unieke bezoekers dan menig papieren tijdschrift aan lezers heeft. Fashionista wil als erkend mediamerk deze jonge talenten begeleiden, opleiden en een podium geven zodat ze de ‘serieuze pers’ van morgen worden.

Zo werkt Fashionista sinds de start van het magazine eind 2011 al nauw samen met onder meer de succesvolle beautyblogger Nikkie Tutorials en heeft Fashionista vorig jaar haar videoblogteam uitgebreid met twee vloggers.

BLOGazine
Naast interviews met blog royalty Miss Lipgloss en Teskuh is deze extra dikke 124 pagina tellende editie samen met meer dan 100 Nederlandse bloggers gemaakt. Fashionista tipt ook de jonge talenten in een top 15 van upcoming Nederlandse modebloggers.

BLOGazine by Fashionista is vanaf dinsdag 28 januari overal te koop voor €4,99 en eveneens online via Fashionista.nl zonder verzendkosten.
* Het onderzoek werd gehouden onder de lezeressen van Fashionista, dit zijn overwegend vrouwen in de leeftijd 16 – 24 jaar.